فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

اسید بنزوئیک| قیمت خرید فروش اسید بنزوئیک

ارائه بهترین قیمت ها

کیفیت تضمین شده

ارسال به تمام نقاط ایران

توضیحات

اسید بنزوئیک چیست؟ این ماده در حالت عادی در بسیاری از گیاهان یافت می شود و به عنوان یک پیش ماده برای تولید سایر مواد آلی مورد استفاده قرار می گیرد.شکل ظاهری آن به صورت بلور سفید رنگ بوده و در آب کم محلول است.استفاده های متعددی برای این ماده بر شمرده شده که در گرید صنعتی شامل تولید رنگ، انواع عطر و حتی سموم دفع آفات و در گرید خوراکی نیز استفاده به عنوان نگهدارنده می باشد.برای خرید اسید بنزوئیک و اطلاع از بهترین قیمت فروش آن با ما تماس بگیرید

خرید اسید بنزوئیک :

این محصول با بهترین کیفیت و با تضمین مناسبترین قیمت، طبق آنالیز ارائه شده از سوی مبتکران شیمی عرضه می شود، بنابراین مشتریان گرامی می توانند برای ثبت سفارش خرید از روش های تماس ذکر شده با ما در تماس باشند.

فروش اسید بنزوئیک:

فروش این ماده و انواع مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز صنایع در مبتکران شیمی،کافیست سفارش خود را ثبت نموده و در کوتاهترین زمان در محل مورد نظر با بسته بندی ایمن تحویل بگیرید.

قیمت اسید بنزوئیک:

جهت اطلاع از قیمت این اسید با شماره های موجود در بخش تماس با ما تماس بگیرید.

خواص فیزیکی و شیمیایی

ساختار این ماده شامل یک حلقه بنزنی متصل به یک کربوکسیلیک اسید است. در ادامه مهمترین خواص فیزیکی و شیمیایی آن را بررسی خواهیم نمود

ساختار بنزوئیک اسید
نام شیمیایی Benzoic acid
فرمول شیمیایی C7H6O2
جرم مولکولی 122.123 g·mol−1
شکل ظاهری جامد بی رنگ
چگالی 1.2659 g/cm3 (15 °C)
نقطه ذوب 122 °C
نقطه جوش 250 °C

حلالیت :

یک گرم از این ماده در ml 2.3 الکل (سرد) ، ml 1.5 الکل (جوش) ، ml 30 کربن تتراکلراید ، ml 4.5 کلروفرم ، ml 3 اتر ، ml 3 استون ، ml 10 بنزن ، ml 30 کربن دی سولفید ، ml 23 روغن تربانتین حل می شود. همچنین در روغن های فرار و ثابت حل می شود. می توان گفت کمی در اتر نفتی محلول است.

حلالیت بنزوئیک اسید در آب :

g/L 0.29 از این ماده در آب C◦ 25 حل می شود.

روش تولید

این محصول را از طریق 3 روش میتوان تولید نمود:

  • به کمک انیدریک فتالیک
  • با کمک تولوئن به وسیله ی اکسیداسیون هوا
  •  به کمک بنزوتری کلرید(تولوئن)

در حال حاضر عمدتا این محصول را از طریق اکسیداسیون تولوئن به شرح زیر تولید میکنند.

تهیه ی اسید بنزوئیک از تولوئن:

مواد اولیه: تولوئن ، هوا (به ازای هر 1 تن تولوئن حدودا 2000 متر مکعب هوا لازم است) و کاتالیزور (به مقدار کم)

واکنش:

واکنش تولید اسید بنزوئیک

این ماده در اثر اکسیداسیون پیوسته ی فاز مایع تولوئن در حضور کاتالیزور نفتنات کبالت، تولید می گردد.
تولوئن، کاتالیزور و هوا را به طور مداوم و پیوسته به داخل راکتور حاوی اسید بنزوئیک و تولوئن واکنش نیافته و کاتالیزور وارد می کند. شرایط واکنش در درجه حرارت 150-250 درجه ی سانتی گراد و در فشار 5-50 اتمسفر تنظیم می گردد.

نسبت هوا به تولوئن را کنترل می کنند تا 10 الی 50 درصد تبدیل انجام بگیرد. تولوئن برگشتی و خنک کننده ی پوشش راکتور ، باعث تلف شدن گرما یمخلوط واکنش می گردد. بعد از اینکه 40 درصد تبدیل انجام شد مخلوط واکنش را به برج تقطیر منتقل می کنند و در آنجا تولوئن واکنش نیافته و محصول فرعی بنزآلدئید از قسمت فوقانی برج جهت چرخش مجدد ، جدا می گردد.

آب از جریان گاز متراکم شده ، قبل از برگشت تولوئن واکشن نیافته به راکتور جدا و خارج می گردد.
ترکیبات قسمت تحتانی برج را با آب داغ مخلوط می کنند تا این ماده را استخراج نمایند. لایه ی مایع و آبکی را جدا نموده و سرد می کنند تا محصول رسوب نماید. سپس آن را فیلتر نموده و دوباره شست و شو می دهند تا آن را به صورت صنعتی به دست آورند.

بازده تولید این ماده از اکسیداسیون تولوئن چیزی حدود 90 درصد می باشد.

نمودار جریان تولید این ماده به وسیله ی اکسیداسیون تولوئن

نمودار جریان تولید بنزوئیک اسید به وسیله ی اکسیداسیون تولوئن

کاربردهای اسید بنزوئیک:

عمده کاربردهای این اسید را می توان به شرح زیر دسته بندی نمود :

استفاده در نگهدارنده ها :

اسید بنزوئیک و سدیم بنزوات به عنوان نگهدارنده در نوشیدنی ها ، محصولات میوه ای ، مواد غذایی تخمیری و ادویه جات کاربرد دارند.بررسی های نشان می دهد بالاترین تاثیر ضد باکتریایی و نگهدارندگی این محصول پی اچ 2 تا 4.5 می باشد.تنها مشکلی که در استفاده از این مواد در غذاها وجود دارد ، امکان انتقال بوی نامطلوب به غذا است.انواع سس ها،آب میوه،نوشابه ها و ترشی ها برخی از محصولاتی هستند که برای حفظ خواص و جلوگیری از فساد آنها از اسید مذکور استفاده می شود.

اسید بنزوئیک در غذا

پیش ماده تولید سایر ترکیبات :

بیشترین کاربرد این ماده در تولید مواد شیمیایی دیگر است .تولید سدیم بنزوات ، نرم کننده ها، کلرید بنزول، بنزوآت بنزول و سایر مواد شیمیایی ،ماده افزودنی در گل حفاری، تهیه ی استرهای بنزوات و ساخت رزین های آلکیدی مورد استفاده در ساخت رنگ ها و پوشش دهنده ها و کمک به بهبود خواص آنها عمده موارد مصرف این محصول می باشد. همچنین می توان گفت بیش از نیمی از اسید بنزوئیک تولیدی برای تولید فنول مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی :

خاصیت نگهدارندگی این ماده فقط محدود به مواد خوراکی نمی شود بلکه از آن می توان برای افزایش زمان ماندگاری و حفظ خاصیت ترکیبات دارویی و همچنین محصولات مراقبت شخصی و مواد آرایشی و بهداشتی،لاک های ناخن و… استفاده نمود

سایر کاربردها :

از ترکیب این محصول با سالیسیلیک اسید می توان در تولید قارچ کش برای  کشاورزی استفاده نمود. همچنین برای ساخت پماد های التیام دهنده گزش حشرات روی پوست نیز مناسب است.

آیا اسید بنزوئیک برای پوست مفید است ؟

محصولات حاوی اسید مذکور می توانند در کنترل عفونت های قارچی پوست مفید باشند،همچنین به لایه برداری از پوست و از بین بردن سلولهای مرده نیز کمک می کنند.در کنار سالیسیلیک اسید نیز برای بهبود اثرات ناشی از سوختگی های پوستی کاربرد دارند.

چه مواد غذایی حاوی این ماده هستند؟

عموم ورود این ماده به بدن از طریق حضور آن به صورت طبیعی در غذا و یا به عنوان عامل آنتی میکروبیال در موادی همانند نوشیدنی هاست. به دلیل تولید این ماده در بسیاری از ارگانیزم ها ، بنزوئیک اسید در بسیاری از غذاهای طبیعی مانند شیر ، ماست ، پنیر ، میوه ها ، سیب زمینی ، لوبیا و … وجود دارد . در تصویر زیر مقدار موجود در مواد ذکر شده نشان داده شده است.

اسید بنزوئیک در مواد غذایی

بازار جهانی خرید اسید بنزوئیک:

پیش بینی می شود ارزش بازا خرید و فروش این ماده از 1009.9 میلیون دلار در سال 2018 به 1313.5 میلیون دلار در سال 2023 برسد که این موضوع نرخ رشد 5.4 CAGR را برای این ماده نشان می دهد.این میزان رشد رقم قابل توجهی بوده که عمده ترین دلیل آن را می توان افزایش تقاضا برای خرید اسید بنزوئیک در صنایع غذایی و نوشیدنی ها دانست.از نظر جغرافیایی نیز این رشد بیشتر در کشورهای قاره آسیا و اقیانوسیه رخ داده که دلیل آن نیز تمایل بیشتر جمعیت ساکن در این مناطق برای مصرف غذاهای بسته بندی و حاوی نگهدارنده قلمداد می شود.


MSDS اسید بنزوئیک :

msds اسید بنزوئیک

همواره توصیه می شود پیش از شروع به کار با هر ماده شیمیایی نسبت به مطالعه برگه اطلاعات و ایمنی آن اقدام نمایید تا در صورت بروز حوادث احتمالی آمادگی های لازم را داشته باشید.شاید بتوان عمده ترین اثرات و خطرات استفاده از اسید فوق را تماس با آن دانست که ممکن است خطراتی به شرح زیر ایجاد نماید:

  • تماس با چشم : باعث قرمزی، سوزش و احساس درد شدید می شود،لازم است در صورت تماس چشم را به خوبی با آب شستشو دهید و سپس به مراکز درمانی مراجعه نمایید.
  • تماس با پوست : در موارد جزئی باعث قرمزی و تورم و در موارد شدید تر باعث ایجاد کهیر می شود.در صورت برخورد با پوست امکان جذب آن وجود داشته بنابراین لازم است سریعا نسبت به شستشوی محل تماس با آب اقدام نمایید.نکته مهم این است که جذب این ماده از طریق پوست می تواند سبب بروز تنگی نفس شود.
  • بلعیدن :در صورت بلعیده شدن سهوی این ماده دهان را به خوبی شستشو دهید و تا رسیدن نیروهای امدادی چند جرعه آب بنوشید

میزان مصرف دوز مجاز :

بر اساس مطالعات صورت گرفته بر روی حیوانات مقدار 2 گرم از این ماده به ازای هر کیلوگرم وزن می تواند کشنده باشد . اما در عمل انسان توانایی دریافت این مقدار بنزوئیک اسید از طریق غذا خوردن را ندارد.  در مطالعه ای که بر روی برخی افراد صورت گرفته است ، مصرف 10 گرم از این ماده به صورت یک جا و یا 1 گرم در روز به مدت 92 روز ، هیچگونه اثر نامطلوبی بر بدن آزمایش شوندگان نداشته است.

شرایط نگهداری:

بر اساس برگه اطلاعات و ایمنی اسید بنزوئیک،توصیه می شود آن را در جای خشک و خنک، دارای تهویه مناسب به دور از منابع احتراق و عوامل اکسنده قوی نگهداری نمایید.همچنین ظروف حاوی این محصول باید در بسته باشند.

برگه آنالیز محصول

دریافت برگه آنالیز محصول

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسید بنزوئیک| قیمت خرید فروش اسید بنزوئیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات