پلی اکریل آمید

پلی اکریل آمید کاربرد های فراوانی از جمله در تصفیه ی آب دارد. این ماده به صورت ژل نیز در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید جهت اطلاع از چگونگی فروش و خرید پلی اکریل آمید و همچنین قیمت ها با دفاتر موسسه مبتکران شیمی در تماس باشید. در ادامه می توانید با خطرات و MSDS، کاربرد ها و خواص این محصول بیشتر آشنا شوید: 

فروش پلی اکریل آمید :

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول کشور تولید کننده : چین 

 بسته بندی:  کیسه 25 کیلوگرمی

 انواع: آنیونی و کاتیونی

cas no: 9003-05-8

آنالیز محصول برگه آنالیز پلی اکریل آمید

خرید پلی اکریل آمید :

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

قیمت پلی اکریل آمید :

 برای آگاهی از قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پلی آکریل آمید چیست؟

پلی آکریل آمید (Polyacrylamide) به عنوان یک لخته ساز پلیمری با وزن مولکولی بالایی است. به صورت یونی یا غیر یونی وجود دارد. به عنوان لخته ساز در فرایند تصفیه آب، ویسکوزیته آب را افزایش می دهد و باعث لخته شدن ذرات معلق در آب می شود. 

خواص و ویژگی ها: 

تعداد بسیار زیادی لخته‌ساز آلی وجود دارند که شامل پلی‌ آکریل‌ آمید ها، پلی‌آکریلیک اسیدها، اسید سولفونیک پلی‌استایرن و مشتقات آن‌ ها می‌شوند. این لخته‌ساز ها عموماً پلیمرهای حلال در آب هستند که از واحدهای بی شماری از مونومر ها تشکیل شده اند، وزن مولکولی بالایی دارند (در حدود 106–3 × 107 Da) و می‌ توانند یونی یا غیریونی باشند و به عنوان لخته ساز در فرایند های تصفیه ی آب مورد استفاده قرار بگیرند.PAM ویسکوزیته آب را افزایش داده و لخته شدن ذرات معلق موجود در آب را امکان پذیر می نماید. در شکل زیر می توانید نمونه های آنیونی ، کاتیونی و خنثی این محصول را مشاهده نمایید:

نام ساختار
آنیونی (APAM) پای اکریل آمید آنیونی
خنثی (PAM) پلی آکریل آمید خنثی
کاتیونی (CPAM) پلی اکریل آمید کاتیونی

این مواد که پلیمر هایی با وزن مولکولی بالا می باشند از اکریل آمید و یا مشتقات آن تشکیل می شوند. یکی از مهم ترین محصولات تجاری این ترکیبات  (poly(2-propenamide است که با نام همان پلی اکریل آمید و یا PAM شناخته می شود. اما به طور کلی هر پلیمری که در ساختار خود مونومر های اکریل آمید داشته باشد Polyacrylamide  نامیده می شود.

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این مواد به عنوان لخته‌ ساز در تصفیه انواع پساب صنعتی چگالی بار و وزن مولکولی آن ها است. چگالی بار یک پارامتر بسیار موثر است که به صورت تجربی با تکنیک تعیین اعتبار کلوئیدی سنجیده می‌شود. در این قسمت به انواع این محصول در گریدهای مختلف با توجه به چگالی بار و وزن مولکولی آنها اشاره خواهد شد.

کاربرد پلی اکریل آمید در صنعت

در جدول زیر صنایع بیشتری که این ماده در آنها قابل استفاده است قابل مشاهده است:

انواع پساب انواع پساب
سوسپانسیون های معدنی

آب آشامیدنی تصفیه نشده

پساب کاغذ سازی

پساب کشاورزی

 صنایع تولید نوشیدنی

پساب فرآوری شیر

پساب های شهری نیمه تصفیه شده

فاضلاب های حاوی یون های فلزی

پساب حاوی نمک ها

فاضلاب های حاوی رنگ

پساب حاوی مواد هیومیک

 صنایع غذایی،غذاهای دریایی،ماهی

 فاضلای های حاویروغن زیتون

همانطور که در جدول بالا نیز قابل مشاهده است بیشترین کاربرد این محصول در صنعت تصفیه ی آب و برای ایجاد فرایند های لخته سازی و انعقاد ذرات کلوئیدی می باشد.

در جداول شماره 1 تا 3 تعدادی از این مواد با وزن مولکولی و چگالی بار متفاوت آورده شده است که بسته به نوع پساب و نیاز صنعت مورد نظر انتخاب می شود.

جدول شماره 1

چگالی بار وزن مولکولی نام محصول
بالا بالا C1250CF
C1260CF
C1270CF
C1280CF
متوسط بالا C8020CF
متوسط C8030BF
بالا C8030CF
متوسط C8035BF
بالا C8035CF
متوسط C8040BF
بالا C8040CF
کم متوسط C1205CF
C8015CF
C8020CF

 جدول شماره 2

چگالی بار وزن مولکولی نام محصول
متوسط متوسط A456
بالا بالا A556
بالا متوسط A756

جدول شماره 3

چگالی بار وزن مولکولی نام محصول
متوسط نسبتا بالا RY540C
بالا نسبتا بالا RY560C
بالا نسبتا بالا RY580C
متوسط بالا RY1525

جدول شماره 4

در این بخش به چند نمونه از این مواد متناسب با پساب مورد نظر اشاره می‌شود. در صورت تمایل به حذف یا کاهش استفاده از منعقدکننده‌های مرسوم استفاده از گرید A556PWG مطلوب می‌باشد زیرا با دارا بودن وزن مولکولی و چگالی بار بالا کاهش وجود منعقد کننده را جبران می‌ کند. قبل از انتخاب نوع PAM  بسته به نوع پساب می‌ توان رنج مختلفی از وزن مولکولی و چگالی بار را در نظر گرفت. در نتیجه بسته به نوع پساب رنج وزن مولکولی و چگالی بار مورد نیاز متغیر است. در صنعت تولید شکر از این ماده برای لخته‌سازی و ته نشینی باگاس از محلول شکر استفاده می‌شود.

پس از فرایند تصفیه محلول شفافی از شکر باقی خواهد ماند. گرید پیشنهادی برای این نوع از تصفیه A756PWG می‌باشد. برای  تصفیه و خالص سازی پساب ملاس نیشکر با بازده بالا از پلی آلومینیوم کلراید و پلی‌ اکریل‌ آمید به طور همزمان استفاده می‌شود و گرید مناسب برای این کار  A556PWG و A756PWG می‌باشد. در صنایع تخمیری نیز از پلی اکریل آمید ها برای بازیافت محتوای جامد از محلول استفاده می‌ شود. و برای این منظور نیز می‌ توان گرید های A556PWG و A756PWG  را پیشنهاد داد. گرید دیگری که برای جداسازی جامد از مایع و در صنایع تخمیری کاربرد دارد C8040PWG می باشد.

چگالی بار وزن مولکولی نام محصول
پائین پائین A245PWG
پائین نسبتا پائین A345PWG
متوسط متوسط A456PWG
بالا بالا A556PWG
بالا متوسط A756PWG
متوسط بالا C8020PWG
متوسط بالا C8040PWG

(Poly(acrylamide-co-acrylic acid و نمک های سدیم آن APAM به طور عمده به عنوان ضخیم کننده، سوپر جاذب، بایندر، عامل لخته ساز، فیلتراسیون، روان کننده و… مورد استفاده قرار می گیرند. اما مصرف عمده ی آن در تصفیه ی آب،استخراج و بازیابت روغن و… است.

CPAM در تصفیه ی آب به عنوان کواگولانت موجب خنثی نمودن ذرات کلوئیدی دارای بار منفی و منعقد سازی آن ها می گردد. این ترکیب پلیمری آلی، می تواند برای شکستن امولسیون و بهتر نمودن عملیات تصفیه ی آب مورد استفاده قرار بگیرد. در کارخانجات کاغذ سازی و تصفیه ی پساب این ماده کاربرد عمده ای دارد.

خرید و فروش پلی اکریل آمید با بهترین قیمت و مناسب ترین قیمت را از ما در مبتکران شیمی بخواهید

در صورت استفاده از PAM به عنوان لخته‌ ساز در تصفیه پساب مقدار استفاده از منعقد کننده‎‌ های مرسوم کاهش پیدا کرده و در نتیجه میزان لجن کمتری تولید می‌شود که از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این مواد به وفور به عنوان لخته‌ ساز در تصفیه پساب صنایع مختلف و تصفیه فاضلاب شهری کاربرد دارند. همچنین در جداسازی جامد از مایع در صنایع مختلف مانند: پتروشیمی، متالورژی، صنایع شیمیایی، صنایع تولید کاغذ، رنگرزی، ذغال سنگ، صنایع دارویی، صنایع غذایی، سنگ و … این مواد به کار برده می‌شوند

کاربرد در پزشکی

ژل این ماده بر اساس پلیمریزاسیون رادیکال آزاد اکریل آمید و اتصال عرضی متیلن بیس اکریل آمید (N,N′-methylene-bis-acrylamide)  تشکیل شده است . این ماده از لحاظ فیزیکی بسیار پایدار و قوی است و به صورت خاص برای جداسازی الکتروفورتیک پروتئین های کوچک و یا دارای اندازه متوسط مورد استفاده قرار می گیرد .

محصولات آرایشی

این ماده به عنوان بایندر و تثبیت کننده در لوسیون ها و لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. در اروپا استفاده از این ماده در غلظت های مجاز مورد استفاده قرار می گیرد. در محصولاتی مانند مرطوب کننده های صورت، محصولات ضد پیری، لوسیون ها، محصولات مو، ضد آفتاب و…  این ماده استفاده می شود.

بسته بندی:

بسته بندی و باربری این محصول را می توانید در شکل های زیر مشاهده نمایید.

بسته بندی پلی اکریل آمید در شرکت مبتکران شیمی

MSDS

علی رغم اینکه PAM بر اساس گزارشات سازمان های OSHA و GHS به عنوان ماده ای بی خطر و امن برای سلامتی انسان معرفی شده است ، در برگه های ایمنی این محصول نکاتی برای مواقع تماس و برخورد با آن ذکر شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم .

  • تماس با پوست : سریعا با صابون و مقادیر زیاد آب محل برخورد را شستشو داده ، تمامی لباس های آلوده را در آورده و در صورت گسترش التهاب مراقبت های پزشکی دریافت کنید .
  • چشم : چشم ها به مدت 14 دقیقه با آب شستشو دهید و در صورت مشاهده التهاب به پزشک مراجعه کنید .
  • استنشاق : مصدوم را به هوای تازه ببرید ، در صورت عدم تنفس به شخص تنفس مصنوعی داده و اگر تنفس کند است به او اکسیژن وصل کنید .
  • بلع : هرگز فرد را وادار به استفراغ نکنید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید .

مراجع:

  • Agarwal, M., Srinivasan, R., Mishra, A., 2001. Study on flocculation efficiency of okra gum in sewage waste water.Macromol. Mater. Eng. 286, 560–563
  • Ahmad, A.L., Ismail, S., Bhatia, S., 2005. Optimization of coagulation–flocculation process for palm oil mill effluent using response surface methodology. Environ. Sci. Technol 39, 2828–2834.
  • Ahmad, A.L., Wong, S.S., Teng, T.T., Zuhairi, A., 2008. Improvement of alum and PACl coagulation by polyacrylamides (PAMs) for the treatment of pulp and paper mill wastewater. Chem. Eng. J. 137, 510–517.
  • muda, O.S., Alade, A., 2006. Coagulation/flocculation process in the treatment of abattoir wastewater. Desalination 196, 22–31.

خرید و فروش مواد شیمیایی با بهترین قیمت و مناسب ترین کیفیت را به ما در مبتکران شیمی بسپارید.

0/5 (0 Reviews)

4 نظر برای «پلی اکریل آمید (APAM) | خرید پلی اکریل آمید»

    • مبتکران می‌گوید:

      سلام
      برای اطلاع از قیمت ها و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۷۴۹۲۶ تماس بگیرید.

  • مجید می‌گوید:

    میخواستم بدونم ویسکوزیته محلول پلی اکریل آمید بر حسب غلظت رو شما می دونید

    • مبتکران شیمی می‌گوید:

      هنگام افزودن پلی اکریل آمید ها به محلول مقاومت در برابر جاری شدن و یا همان ویسکوزیته ی محلول به دلیل نیروی دافعه ی بین بار های همنام و منبسط شدن مولکول ها افزایش می یابد.با توجه یه اینکه فضای اشغال شده توسط مولکول بیشتر می شود گرانروی نیز افزایش می یابد .به دلیل حضور بارهای الکتریکی در این مواد رفتار متفاوتی نسبت به پلیمر های خنثی از خود نشان می دهند به طوری که با کاهش غلظت ویسکوزیته ی کاهیده در آن ها بر خلاف پلیمر های خنثی بیشتر می شود.همچنین مقدار ویسکوزیته محلول هنگام افزودن نمک و یا تغییر در PH در حضور آن ها کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *