فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

خرید تری سدیم سیترات با بهترین قیمت

ارائه بهترین قیمت ها

کیفیت تضمین شده

ارسال به تمام نقاط ایران

توضیحات

خرید تری سدیم سیترات . E331 چیست؟ آیا این ماده به صورت خوراکی نیز موجود است؟ این ماده به صورت پودر چه کاربرد هایی دارد؟ عوارض، خطرات ، مضرات و msds آن کدام است؟ روش تولید آن به چه شکل است؟ آنالیز آن چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل به پاسخ سوال های فوق پردازیم. همچنین شما می توانید برای فروش و اطلاع از قیمت خرید تری سدیم سیترات و همچنین جهت کسب اطلاع از قیمت ها و همین طور چگونگی ثبت سفارش این محصول با مشاوران ما در موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید. 

جهت اطلاع از نحوه ی ثبت سفارش این محصول با همکاران ما تماس بگیرید.

فروش و خرید تری سدیم سیترات:

جهت تهیه این محصول و سایر محصولات شیمیایی از مبتکران شیمی، کافی است تا با کارشناسان ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید. 

تری سدیم سیترات دی هیدرات e331
بسته بندی تری سدیم سیترات دی هیدرات  e331 iii از برند فودک

قیمت تری سدیم سیترات:

برای آگاهی از قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

 

ویژگی ها و خواص

در واقع سدیم سیترات در سه نوع مونو، دی و تری موجود می باشد. این ماده به عنوان نمک طعم و مزه ترش دارد . باز ضعیفی است و برای ایجاد یک بافر بیولوژیکی پایدار لازم است با اسید سیتریک مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیب فوق با گرید خوراکی E331 به عنوان یک افزودنی و یا نگهدارنده ، در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل کاهش pH که در نتیجه ی افزودن این ترکیب به غذا ها صورت می گیرد ، امکان استفاده از افزودنی های اسیدی متعدد را نیز فراهم می کند. علاوه بر این محصول فوق یک آنتی اکسیدان نیز به حساب می آید. انحلال پذیری و واکنش پذیری بالای این ترکیب از مزیت های استفاده از آن در این صنعت به حساب می آید.

در پزشکی نیز این ماده به دلیل دارا بودن pH قلیایی، با خنثی نمودن اسید اضافی موجود در خون و ادرار سبب کنترل اسیدیته ی بدن می شود و برای درمان بیماری اسیدوز متابولیک مورد استفاده قرار می گیرد. در بین نمک های ذکر شده عموما نوع تری کاربرد بیشتری به خصوص در صنایع غذایی دارد. با این حال نگاهی گذرا به سایر نمک های این ترکیب می کنیم و در ادامه به صورت اختصاصی به کاربرد ها و ویژگی های trisodium citrate بیشتر می پردازیم. پس با ما همراه باشید:

مونو:

این ماده به عنوان سدیم دی هیدروژن سیترات شناخته می شود و نمک مونو بسیک اسید سیتریک به حساب می آید.

خواص و ویژگی های مونو سدیم سیترات

محلول آبی 1٪ از این ماده دارای پی اچ  3.5 تا 3.8 می باشد و به عنوان عامل بافری در ژله ها، نوشیدنی ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

دی:

این ماده با نام دیگر دی سدیم هیدروژن سیترات شناخته می شود و محلول آبی 1 درصد از آن دارای پی اچی در حدود 4.9 تا 5.2 می باشد. با این حال این ترکیب کمتر به عنوان افزودنی در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی ها و خواص دی سدیم سیترات

تری:

در ادامه با ویژگی های تری سدیم سیترات به صورت دقیق تر آشنا خواهید شد. 

جدول ویژگی های این ماده به صورت زیر است:

فرمول مولکولی Na3C6H5O7
جرم مولکولی  258.06 g/mol
گرید خوراکی E331
دانسیته 1.7 g/cm3

شکل ظاهری: پودر و یا کریستال های سفیدرنگ

انحلال پذیری: (1 گرم در 1.5 میلی لیتر ، در دمای 25 درجه سانتیگراد)

سمیت: این ماده غیرسمی بوده، خنثی  است و  واکنش پذیری کمی دارد.

پایداری: ترکیب فوق در دمای محیط از نظر شیمیایی پایدار است. این ترکیب بسیار زیست تخریب ­پذیر است و می­تواند به طور منظم با پسماندها دفع شود و به طور طبیعی در انواع توت و مرکبات وجود دارد.

pKa: این ماده باز اسید سیتریک به حساب می آید . اسید سیتریک اسیدی آلی و ضعیف با سه گروه کربوکسیلیک اسید است. در نتیجه باعث جدا شدن سه H + با سه مقدار PKa ، PKa1 = 3.14 ، PKa2 = 4.77 و PKa3 = 6.39 می شود.

pH: محلول آبی 5 درصد از این ماده دارای pH ای در حدود 7.5 الی 9 می باشد.

ساختار شیمیایی این ماده به صورت زیر است:

ساختار شیمیایی تری سدیم سیترات

روش تولید 

خنثی شدن اسید سیتریک در اثر واکنش با کربنات یا هیدروکسید سدیم (با درجه خلوص بالا) و سپس تبلور آن منجر به تولید تری سدیم سیترات می گردد.

خرید اسید سیتریک خشک و آبدار 

کاربرد ها

این محصول در صنایع غذایی ، پزشکی ، نفت و گاز و … کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه متن با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد. 

بررسی کاربرد این ماده در صنایع غذایی:

محصول فوق معمولا به سه نوع مونو، دی و تری موجود می باشد. نوع تری این ترکیب اغلب در صنایع غذایی کاربرد عمده ای دارد.

سیترات سدیم خوراکی به عنوان طعم دهنده غذا برای بهبود عطر و طعم و افزایش مدت نگهداری به نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا افزوده می­شود. بستنی، مربا، شیرینی، پودر شیر، پنیر فرآوری شده، نوشابه های گازدار و …از دسته موادی هستند که سدیم سیترات به آن­ها افزوده ­می­شود.

سیترات سدیم و تری سدیم سیترات در صنایع غذایی و ساخت پنیر

این ماده به عنوان باز مزدوج اسید ضعیف و همچنین عامل بافرکننده برای تنظیم اسیدیته و مقاومت در برابر تغییرات pH به محلول ها افزوده می­شود. همچنین به منظور کنترل اسیدیته در دسرهای ژلاتینی نیز به کار می­رود.

در صنایع غذایی از این ماده به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. طعمی ترش همانند سیتریک اسید دارد و به دلیل دارا بودن سدیم مزه شور هم به غذا می دهد . کاربردهای دیگر آن در صنعت غذا عبارتند از:

  1. کنترل کننده pH
  2. طعم دهنده : به دلیل دارا بودن pH می تواند سبب بهبود طعم در نوشیدنی ها شود
  3. کلاته کننده: ضد انعقاد خون تازه دام و فرآورده های گوشتی ( با ترکیب با یون کلسیم از انعقاد جلوگیری می کند)
  4. شتاب دهنده پخت 
  5. نگهدارنده
  6. امولسیفایر: از جداسازی روغن و پروتئین در فرآیند تولید پنیر جلوگیری می کند.

فروش و خرید تری سدیم سیترات را به ما در مبتکران شیمی بسپارید

خرید تری سدیم سیترات با بهترین کیفیت

  • اما چرا از تنظیم کننده های pH در صنایع غذایی استفاده می شود؟

pH محصولات غذایی نشان دهنده ی خاصیت قلیایی یا اسیدی آن محصول می باشد.pH معمولا در بازه ی 0 تا 14 قرار دارد. 7 خنثی، زیر 7 اسیدی و بالای 7 بازی می باشد. یک محصول اسیدی طعمی ترش دارد ، در حالی که یک محصول قلیایی طعمی تلخ به همراه دارد.برخی از  غذا های اسیدی عبارتند از: مرکبات (پرتقال ، لیمو ، گریپ فروت) ، آب میوه یا ماست و محصولات غذایی عبارتند از تخم مرغ و جوش شیرین.

تنظیم کننده های pH مانند محصول فوق به منظور تغییر و یا حفظ pH در محدوده ای خاص استفاده می شود و می تواند با تغییر pH سبب بهبود طعم و حتی افزایش ماندگاری محصول نهایی شود. زیرا کنترل مناسب pH از رشد باکتری ها در محصولات غذایی جلوگیری می نماید و موجب افزایش طول عمر محصولات غذایی می شود.کنترل pH یکی از روش های حفظ محصولات غذایی است.

علاوه بر جلوگیری از رشد باکتریها ، اسیدی شدن به حفظ کیفیت محصول نهایی نیز کمک می کند. خیار ، گل کلم ، فلفل و ماهی نمونه هایی از غذاهای با اسیدیته ی پایین می باشند که به طور معمول اسیدی می گردند. اگر اسیدی شدن به میزان کافی با pH 4.6 یا پایین تر کنترل نشود ، کلستریدیوم بوتولینوم ، یک میکرو ارگانیسم خطرناک و سمی، می تواند در برخی از غذاها رشد کند. ماده ی فوق می تواند محصولاتی با دامنه ی pH در حدود 3 تا 6.3 را بافر نماید.

  • طعم دهنده در محصولات غذایی چرا مورد استفاده قرار می گیرد؟

خرید تری سدیم سیترات و استفاده از آن به عنوان یک افزودنی غذایی  با گرید E331 ، معمولاً به عنوان طعم دهنده یا به عنوان نگهدارنده در صنایع غذایی صورت می پذیرد. سیترات سدیم به عنوان یک عامل طعم دهنده در انواع خاصی از نوشیدنی ها به کار می رود.در این قبیل محصولات این ماده می تواند سبب بهبود طعم و بخشیدن مزه ای ترش به محصول شود.

  • کاربرد در پنیر

جالب است بدانید یون سیترات با یون های دیگری که در محلول موجود هستند – بخصوص کلسیم – پیوند بر قرار می کند. در پنیر ، یون های کلسیم موجود در پروتئین شیر (کازئین)  با یون های سدیم جایگزین می شوند

افزودن سیترات باعث به وجود آمدن تغییراتی در خصوصیات شیمیایی و عملکردی شیر و پنیر خواهد شد. کاهش پیدا کردن فعالیت یا افزایش غلظت یون های کلسیم و افزایش حلالیت کلسیم فسفات کلوئیدی (CCP) از نتایج اضافه شدن سیترات به شیر است. نمک های سیترات معمولا به ترکیب پنیر در هنگام فرآوری آن افزوده می شوند. این ماده در پنیر به عنوان عامل کلاته کننده کلسیم عمل می کند. بنابراین سیترات ، به وسیله افزایش حلالیت CCP ، میزان پیوند کلسیم در پنیر را کاهش می دهد.

تری سدیم سیترات و کاربرد آن در پنیر

این امر باعث کاهش فعل و انفعال پروتئین – پروتئین شده که موجب افزایش امولسیون سازی چربی توسط casein ها می شود و در نهایت به محصول شکل و بافت مطلوب خواهد داد. به علاوه اثر گذاشتن بر روی فعل و انفعالات پروتئینی باعث به وجود آمدن تغییراتی در سختی و نقطه ذوب پنیر می شود.

  • استفاده در ماست:

از آنجایی که اسید سیتریک طعم ترش بسیار قوی ای دارد، استفاده از آن با تری سدیم سیترات می تواند این طعم ترش را تا حدودی کنترل نماید و با استفاده در ماست سبب تنظیم و بهبود طعم ترش ماست شوند و ماندگاری آن را بهبود ببخشند

  • کاربرد در نوشیدنی ها:

همانطور که گفته شد این ماده در نوشیدنی های زیادی به منظور بهبود طعم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به ترکیبات موجود بر روی لیبل درج شده ی محصولات دقت کرده باشید نام این ماده را در محصولاتی مانند کوکاکولا، اسپرایت، آب ویتامینه،نوشیدنی های ورزشی (مانستر ، ردبول) و… مشاهده خواهید نمود.

  • مقدار مورد استفاده از این ترکیب چقدر است؟

به دلیل دارا بودن طعم شور و ترش، استفاده از این ماده باید با احتیاط صورت پذیرد زیرا می تواند بر روی طعم محصول نهایی تاثیر زیادی داشته باشد. برای ساخت پنیر استفاده از 4 درصد از این ماده برای 100 گرم پنیر توصیه می شود.

در ساخت پنیر slices از 3.3%  ماده ی فوق، یوتاکاراگینان 1.5 درصد و کاپاکاراگینان به میزان 0.5 درصد استفاده می شود.

به عنوان یک سکواسترانت (ماده شلاته کننده برای حذف برخی یون ها) بسته به مایع و غلظت هیدروکلوئید بین 0.07 درصد تا 0.4 درصد مصرف می گردد. به عنوان مثال محلول 0.3% LA Gellan با آب سخت نیازمند 0.2 درصد از این ماده و با آب مقطر مقدار 0.12 درصد از آن نیاز می باشد.

گرید خوراکی e331

در استریفیکیشن مقدار مورد نیاز از این ماده به میزان یون های کلسیم موجود در محلول بستگی دارد. معمولا مقدار 0.25 درصد برای این منظور مناسب خواهد بود با این حال اگر ایتریفیکیشن صورت نگرفت می توانید غلظت را افزایش دهید. استریفیکیشن زمانی رخ می دهد که یک هیدروکلوئید با کلسیم وارد واکنش شود و یک پوسته ی نازک تشکیل گردد. فرایند استریفیکیشن معمولا برای کاهش کلسیم و جلوگیری از سفت شدن زود هنگام محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد می توانند pH را نیز افزایش دهند و به این فرایند کمک نمایند.

به عنوان بافر مقدار مورد نیاز از این ماده به غلظت اسید اولیه ی مورد استفاده بستگی دارد. از این ماده به صورت نیمی از غلظت اسید مورد استفاده در بافر استفاده کنید. یعنی برای  1٪ اسید سیتریک از 0.5٪ سیترات سدیم برای شروع استفاده نمایید.

فروش و خرید تری سدیم سیترات و تهیه ی این محصول
برای تهیه ی آن با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید

پزشکی

از سال 1914 سیترات سدیم به عنوان ماده ضد ­انعقاد خون در زمان انتقال خون استفاده شد چون از لخته شدن خون جلوگیری می­کند. در عفونت های دستگاه ادراری مثل التهاب مثانه نیز برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد. همین طور به عنوان ملین به صورت محلول خوراکی مصرف می­شود.

برخی از مضرات و اثرات جانبی نادر این دارو عبارتند از، درد در ناحیه شکم ، گرفتگی معده و استفراغ شدید (برخی اوقات همراه با خون) که در صورت وقوع فورا باید به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کرد.

در صورت بروز عوارض زیر نیز باید با پزشک مشورت کرد:

گیجی ، تشنج، سرگیجه ، فشارخون بالا، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس و …. .

جلوگیری از بیماری های کلیوی

اسید سیتریک و سیترات سدیم هر دو عامل های قلیایی کننده هستند که می توانند از اسیدیته ادرار بکاهند. مخلوطی از این دو ماده برای جلوگیری از نقرس ، سنگ کلیه و یا اسیدوز متابولیک در افراد دارای مشکلات کلیوی به کار برده می شود. همچنین می تواند برای مصارفی که در اینجا ذکر نشد نیز مورد استفاده قرار گیرد که باید با نظر پزشک تجویز شود.

اسید سیتریک و نمک های سیترات (شامل سدیم و پتاسیم) به دسته ای از داروها با عنوان قلیایی کننده ادرار متعلق هستند. به دلیل برخی از محدودیت هایی که در بدن برای جذب سدیم و پتاسیم وجود دارد نباید سرخود از این داروها استفاده نمود و حتما باید طبق نظر پزشک دارو را استفاده نمود.

بالا بودن اسیدیته ادرار می تواند مشکلاتی مانند تشکیل سنگ کلیه به همراه داشته باشد.

سمیت و مضرات

غلظت نهایی سیترات در پلاسما بالاترین حد ممکن را دارد. به طور معمول کبد توانایی متابولیزه کردن سیترات ورودی را دارد، با این حال هنگامی که انتقال خون به بیمار در مقادیر زیاد انجام شود امکان دارد کبد نتواند تمامی سیترات ورودی را متابولیزه کند.

سیترات با کلسیم، کمپلکس تشکیل می دهد که منجر به کاهش کلسیم یونیزه در خون و در نتیجه هیپوکلسمی خواهد شد. اگرچه هیپوکلسمی خفیف و زودگذر به خوبی تحمل می شود اما در مواردی می تواند باعث آسیب شود. نشانه های هیپوکلسمی با لرز شروع شده و با اسپاسم عضله ها ادامه یابد. در صورت درمان نشدن اسپاسم عضله ها می تواند بسیار خطرناک شود.

رسوب زدایی از دیگ های بخار

این ماده عامل موثر برای حذف رسوب کربنات از دیگ های بخار و پاک کردن رادیاتور خودروها موثر است.

msds و خطرات:

msds و خطرات سدیم سیترات

این ماده جز مواد خطرناک طبقه بندی نمی شود. با این حال باید از بلعیدن، استشمام کردن و برخورد آن با پوست و چشم به شدت بپرهیزید.

در صورت برخورد آن با پوست و چشم، محل آلوده را با صابون بشویید. در صورت بلعیده شدن دهان را شست و شو دهید. اگر این ماده و بخارات آن توسط شما استشمام گردید،  فورا به بیرون بروید و هوای تازه استشمام نمایید.

برای تهیه ی این محصول تنها کافیست با شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید

برگه آنالیز محصول

آنالیز محصول

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرید تری سدیم سیترات با بهترین قیمت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات