فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

دسته بندی مقالات

ازن-و-هوای-گرم

افزایش گاز ازن در هوای گرم تهران

گاز ازن مولکولی به شدت واکنش پذیر است. این ماده از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است و اجازه نمی‌دهد اشعه فرابنفش از اتمسفر عبور کند و به سطح زمین برسد. با این وجود، قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی از آن باعث می‌شود انسان اکسیژن کمتری وارد سیستم تنفسی خود کند و در نتیجه دچار تنگی نفس شود. با افزایش سطح ازن ممکن است علائمی همچون سرفه، درد قفسه سینه و تحریک گلو را تجربه کنید.

گاز ازن
ozone

در روزهای اخیر شاهد افزایش قابل توجه دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور بودیم. جالب است بدانید ارتباط مستقیمی بین گرمای هوا و تولید گاز ازن وجود دارد. این موضوع بر سلامت کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به آسم تاثیر مستقیمی می‌گذارد. دانشمندان هنوز به چگونگی ارتباط بین این دو موضوع پی نبردند اما آنها به موضوع جالبی دست پیدا کردند که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

تاثیر مستقیم دما بر تولید این گاز تنها تا دمای 90 درجه فارنهایت ادامه دارد و پس از آن روند افزایش سطح گاز ازن متوقف می‌شود که دانشمندان این پدیده را تحت عنوان سرکوب ازن یا ozone suppression می‌شناسند. این پدیده در افزایش دمای شدیدی که در کالیفرنیا مشاهده شد رخ داده است و بسیاری از محققان در حال انجام تحقیقات بیشتر در مورد نحوه ی تاثیر دما بر تولید این گاز هستند.

منبع:

https://news.harvard.edu/gazette/story/2016/04/the-complex-relationship-between-heat-and-ozone

نظرات:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *