فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

دسته بندی مقالات

واکنش شیمیایی که در پخت و پز انجام می‌شود، در تکامل زندگی نقش مهمی داشته است!

حین آشپزی، واکنش میلارد باعث ایجاد طعم دلپذیری در غذا می‌شود. این واکنش در دماهای بالای 140 درجه سانتی گراد، بین قندها و اسیدهای آمینه انجام می‌شود و ترکیبات پیچیده‌ای با ساختار غنی از کربن تولید می‌کند. واکنش میلارد باعث بهبود طعم و رنگ گوشت سرخ شده، سبزیجات و نان برشته می‌شود. جالب است بدانید وجود مواد معدنی مانند منیزیم باعث می‌شود این واکنش در دمای 25 درجه سانتی گراد هم رخ بدهد.

تحقیقات نشان داده است که این واکنش در کف اقیانوس نیز انجام می‌شود. در آن قسمت عناصری همچون آهن و منگنز به وفور یافت می‌شوند. در بستر دریا و اقیانوس، گیاهان و حیواناتی که مردند منبع غنی از قند و آمینو اسیدها به شمار می‌آیند که بسیاری از میکروب‌ها از آنها تغذیه می‌کنند. با انجام شدن واکنش میلارد این قندها و اسیدهای آمینه به مولکول‌های بزرگتر و پیچیده‌تری تبدیل می‌شوند که میکروب‌ها قادر به بلع آن نیستند. محققان باور دارند این فرایند تاثیر مستقیمی بر اکسیژن موجود در اتمسفر می‌گذارد و وجود مواد معدنی توانسته است سالانه 4 میلیون تن کربن را از بین ببرد. اگر این واکنش انجام نمیشد دمای هوا نیز افزایش پیدا می‌کرد. این تیم تحقیقاتی می‌گویند:” افزایش مواد معدنی موجود در خاک هم می‌تواند به کاهش کربن اتمسفر کمک کند.”

منبع: https://www.newscientist.com/article/2385855-chemical-reaction-used-in-cooking-may-have-helped-complex-life-evolve/

نظرات:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *