فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

دسته بندی مقالات

صنایع آرایشی

صنایع آرایشی

صنایع آرایشی به چه صنایعی اطلاق می شود ؟ مواد اولیه آرایشی چگونه ساخته می شوند ؟ مواد آرایشی به محصولاتی اطلاق میشود که به منظور پاکیزگی، محافظت و یا تغییرات ظاهری در بخشهایی از بدن طراحی شدهاند. در مقابل، به محصولاتی که ادعای بهبود، پردازش، تشخیص و درمان بیماری یا نقص در ظاهر بدن را دارند؛ مواد آرایشی درمانی گفته می شود.

.

مبتکران شیمی : خرید و فروش مواد شیمیایی

مواد آرایشی در گذر تاریخ:

استفاده از لوازم آرایشی به 12 هزار سال پیش بر می گردد، دقیقا زمانی که خواص مفید و سودمند روغن ها در مصر باستان کشف شد. از آن موقع، لوازم آرایشی به بخش مهمی از تشریفات مذهبی اقوام مختلف مبدل شد. در ابتدا، تنها طبقه ثروتمند و متول از مواد آرایشی استفاده می کردند و این کار بین زنان و مردان به ویژه در رم و یونان مرسوم بود. با گذشت زمان، استفاده ی زنان رومی از لوازم آرایش باعث افزایش قیمت این مواد و رشد روز افزون صنعت زیبایی در جهان شد.

در طی قرون وسطی، استفاده از لوازم آرایشی محدود گردید و اصولا افرادی که از این مواد استفاده می کردند، به عدم رعایت اصول اخلاقی متهم می گردیدند. این شرایط تا زمان سلطنت ملکه ویکتوریا ادامه یافت. هنگام جنگ های صلیبی، مواد اولیه ترکیبات آرایشی تغییر یافت. مواد نو و جدید، گل های مختلف، پودرها، روغن ها و دانه های میوه ها به عنوان مواد باارزش در میان مردم مطرح شدند.

در دنیای مدرن، استفاده از مواد طبیعی به عنوان ماده اولیه در سنتز ترکیبات شیمیایی جدید، باعث پیشرفت در صنعت شیمی و دارویی شد. دانشمندان دریافتند که استفاده از مواد گیاهی و طبیعی می تواند جایگزینی مناسب برای مواد سمی و خطرناک شیمیایی باشد. درنتیجه، اکنون در زمانی به سر می بریم که مردم تمایل زیادی به استفاده از مواد آرایشی طبیعی دارند و این سبب شد که بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی اقدام به ساخت مواد اولیه خود با استفاده از مواد طبیعی کنند.

صنایع آراریشی

.

انواع مواد آرایشی:

محصولات آرایشی بهداشتی به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • مواد آرایشی ارگانیک (گیاهی، معدنی و حیوانی):

تعریف یک “لوازم آرایشی طبیعی” عبارت است از یک محصول از مواد طبیعی گیاهی، معدنی یا حیوانی است که به طور خاص از طریق روش های فیزیکی، میکروبیولوژیکی یا آنزیمی به دست می آید. اصطلاح ارگانیک که توسط برنامه ملی ارگانیک ایالات متحده تعریف شده است این است که غذا یا سایر محصولات کشاورزی (در این مورد ماده) توسط روش های تایید شده، ساخته شده است که شیوه های فرهنگی، بیولوژیکی و مکانیکی را که تعادل محیط زیست و تنوع زیستی را حفظ کند و کمترین مواد شیمیایی را در خود داشته باشند .

دلایل فوق بخشی  از هزاران دلیل حرکت به سمت مواد ارگانیک می باشد.  در استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی ارگانیک و سالم بهترین راه، آشنایی با استاندارد ها و برچسب های مرتبط با آن است که می توان با توجه به برآوردهای و استاندارد های این حوزه با اطمینان، محصولات را تهیه و استفاده کرد. .

  • مواد آرایشی سنتزی:

اکنون به معرفی برخی از مواد طبیعی می پردازیم که امروزه مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته اند:

صنایع آرایشی

  • آلوئه ورا (Aloe vera): آلوئه ورا، ترکیبی شناخته شده با خواص درمانی است که در بسیاری از ترکیبات پوستی استفاده می شود. برگ های آلوئه ورا، حاوی ژل چسبنده و موم زرد رنگ هستند که شامل بیش از 75 ماده مغذی و 200 ماده اولیه (20 ماده معدنی، 18 آمینواسید و 12 نوع ویتامین) با خواص مراقبت از پوست، نرم کنندگی و ضد سوزش است. این ترکیب در کرم های بدن و صورت، محصولات مراقبت مو و خوشبو کننده های طبیعی استفاده می شود.

  • رز (Roses): رز یکی از رایج ترین مواد اولیه در صنایع آرایشی است. روغن رز حاوی ویتامین C است که باعث آبرسانی به پوست می شود.

  • گل همیشه بهار (Calendula): این ترکیب از جمله پرتکرارترین ترکیبات گیاهی با خواص درمانی در کاهش قرمزی پوست است.

  • اسطوقدوس (Lavendar): روغن این گیاه، عامل مهمی در مرطوب سازی پوست است. علاوه بر بوی مطبوع، در عطرها، محصولات مراقبت بدن و حمام نیز کاربرد دارند. همچنین، خواص ضدعفونی نیز دارد.

  • جوجوبا (Jojoba): جوجوبا، ترکیبی رایج مورد استفاده در کرم های صورت است. روغن خارج شده از آن، ترکیبی مشابه با چربی پوست دارد. کرم های حاوی جوجوبا، باعث افزایش انعطاف پذیری پوست و آبرسانی به پوست می شود.

  • درخت چای (Tea tree): این گیاه یکی از رایج تریج ترکیبات در مبارزه با جوش و منافذ پوست است و جایگزینی مناسب برای خیلی از ترکیبات شیمیایی در مواد آرایشی جدید است.

  • بابونه (Chamomile): گیاه بابونه دارای کاربردهای گسترده ای در صنایع آرایشی است که مهمترین آن ها نقش روان کننده در محصولات پوستی بدن، دست، گردن و صورت می باشد.

  • گل شمعدانی (Geranium): این گیاه به عنوان ماده اولیه در بسیاری از مواد آرایشی کاربرد دارد. به طور کلی، روغن شمعدانی را در نقش پاک کننده پوست برای پوست های چرب و حساس به کار برد.

  • ریحان (Basil): گیاه ریحان، عمدتا در نقش درمانی، محصولات مراقبتی مو، عطرها، کرم و محصولات مراقبتی بدن کاربرد دارد.

  • رزماری (Rosemary): خاصیت ضدباکتریایی و ضد میکروبی، نقش اصلی رزماری در صنایع آرایشی است. علاوه بر آن، رزماری در افزایش رشد موها، از بین بردن چروک های ریز و نرم کردن پوست نیز ایفای نقش می کند.

.

قیمت مواد اولیه صنایع آرایشی:

شما می توانید جهت اطلاع از قیمت این محصول و هم چنین سایر محصولات شیمیایی با مشاوران ما در موسسه ی مبتکران شیمی فعال در زمینه ی تامین مواد شیمیایی در ارتباط باشید.

خرید مواد اولیه صنایع آرایشی:

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

فروش مواد اولیه صنایع آرایشی:

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در در ارتباط باشید.

.

تلفن تماس:

02177641136

.

مقالات مرتبط

بازار جهانی صنایع آرایشی

نظرات:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *