فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

دسته بندی مقالات

بهترین کود گیاهان اپارتمانی

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی چیست؟

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوه دادن به منزل، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهان آپارتمانی نیز مانند سایر گیاهان، به مواد مغذی احتیاج دارند. معمولا، مواد مغذی مورد نیاز این گیاهان از طریق خاک تامین می‌شود. گاهی اوقات، مهم‌ترین عناصری که برای رشد و سلامت گیاهان لازم است در خاک گلدان یافت نمی‌شود. در نتیجه، گیاه پژمرده یا زرد شده و جلوه قبل را به منزل نمی‌دهد. در چنین شرایطی، استفاده از کود شیمیایی مناسب می‌تواند تمام مواد مغدی مورد نیاز گیاهان را تامین کند و مجددا به آنها طراوت و زیبایی ببخشد. اگر شما نیز در مورد ویژگی‌هایی که باید بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی داشته باشد کنجکاو هستید، این مقاله را از دست ندهید.

جهت خرید انواع کودهای مورد استفاده در گیاهان آپارتمانی و اطلاع از مقدار و نحوه مصرف نیز می توانید به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

عناصر مورد نیاز گیاهان آپارتمانی

تقریبا تمامی گیاهان برای رشد و سلامت به عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارند. در ادامه، به بررسی نقش این عناصر در گیاه می پردازیم.

نیتروژن (Nitrogen)

نیتروژن یکی از سه عنصر ضروری برای سلامت و رشد گیاهان است که نقش موثری در تولید کلروفیل دارد. به همین دلیل است که نیتروژن باعث می‌شود گیاهان رنگ سبز زیبایی به خود بگیرند.

  • علامت کمبود نیتروژن در گیاهان آپارتمانی چیست؟

اگر نیتروژن موجود در خاک گیاه آپارتمانی شما کم باشد و گیاه نتواند این عنصر را از خاک بگیرد، شروع به زرد شدن می‌شکند و علامت کلروسیس در آن ظاهر می‌شود. در کلروسیس رگبرگ‌های گیاه سبز می‌مانند اما سایر بخش‌های گیاه رنگ زرد به خود می‌گیرند. در شکل زیر، شما می‌توانید گیاهی را مشاهده کنید که به کلروسیس مبتلا است:

کلروز در گیاهان آپارتمانی

فسفر (Phosphorus)

یکی از اصلی‌ترین نقش‌های عنصر فسفر در گیاهان، تقویت ریشه و بهبود گلدهی است. به این ترتیب، وقتی گیاهان آپارتمانی فسفر کافی داشته باشند، می‌توانند راحت‌تر از طریق ریشه مواد مغذی مورد نیاز خود را از خاک دریافت کنند.

  • در صورت کمبود فسفر، گیاه چه علامتی پیدا می‌کند؟

کمبود فسفر می‌تواند باعث جلوگیری از رشد ساقه شود. همچنین، وقتی گیاه کمبود فسفر داشته باشد برگ‌های آن تیره شده و به رنگ قرمز یا بنفش در می‌آیند. شما می‌توانید در شکل زیر نشانه‌ی کمبود فسفر در گیاهان را مشاهده کنید.

کمبود فسفر در گیاهان آپارتمانی

پتاسیم (Potassium)

نقش پتاسیم در رشد گیاه تنظیم روزنه‌های آن است. این عنصر باعث بهبود حرکت آب، مواد مغذی و کربوهیدرات در بافت گیاهان می‌شود. به همین دلیل، نقش موثر و حائز اهمیتی در سلامت گیاهان آپارتمانی دارد.

  • کمبود پتاسیم چه تاثیری بر گیاهان دارد؟

گیاهانی که کمبود پتاسیم دارند، در روزهای آفتابی زودتر پژمرده و خشک می‌شوند. معمولا در این موارد برگ‌های جوان‌تر گیاه رشد نمی‌کنند و برگ‌های تیره‌تر دچار کلروسیس می‌شوند. شکل زیر، نمونه‌ای کمبود پتاسیم را به نمایش می‌کشد.

کمبود پتاسیم

انواع کود گیاهان آپارتمانی

اگر بخواهید کود مناسبی برای گیاه آپارتمانی خود تهیه کنید، باید به علائم گیاه خود و همچنین ترکیبات تشکیل دهنده آن کود نهایت توجه را داشته باشید. در این قسمت، انواه کود گیاهان آپارتمانی و کاربرد هریک را توضیح می‌دهیم.

کود سه بیست (NPK 20 20 20)   

کود 20 20 20 که تحت عنوان کود کامل هم شناخته می‌شود از عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم تشکیل شده است. از آنجاییکه این کود نسبت متعادل از اصلی‌ترین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را دارد، می‌تواند باعث بهبود فتوسنتز و رشد گیاه شود. همچنین، این کود مواد مغذی مورد نیاز گیاه برای پاجوش زدن را تامین می‌کند.

کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی بسیار مفید است و بسیاری از اوقات NPK 20 20 20 به عنوان بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای خرید کود 20 20 20 با همکاران ما در مبتکران شیمی تماس بگیرید و این کود را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

چگونه از کود سه بیست برای گلهای آپارتمانی استفاده کنیم؟

پیشنهاد می‌شود طبق دستور نوشته شده روی محصول مقدار مشخصی از کود را در آب حل کنید و در زمان آبیاری از محلول کود و آب استفاده کنید.

کود آهن برای گیاهان آپارتمانی

علاوه بر نیتروژن، فسفر و پتاسیم، آهن نیز جزو ضروری‌ترین مواد مغذی گیاهان به شمار می‌آید که معمولا به صورت کلات آهن به فروش می‌رسد. وقتی گیاه نتواند آهن مورد نیاز خود را از خاک بگیرد، به کلروسیس مبتلا می‌شود؛ بدان معنا که نواحی اطراف رگبرگ شروع به زرد شدن می‌کنند. شما می‌توانید از کود آهن برای گیاهانی مانند سانسوریا، زاموفیلیا و پتوس استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی

 

کود 36 12 12

کود 12 12 36 نیز از سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم تشکیل شده است. این کود تحت عنوان کود پتاس بالا نیز شناخته می‌شود چون درصد پتاسیم بیشتری نسبت به سایر کودهای NPK دارد. پتاس نقش مستقیمی بر گلدهی گیاهان دارد. به همین دلیل، اگر گیاهان آپارتمانی شما گلدهی خوبی ندارند می‌توانید از این کود برای تقویت آنها استفاده کنید.

خرید کود برای گیاهان آپارتمانی

شما می توانید جهت خرید کود برای گیاهان آپارتمانی با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید. مبتکران شیمی سفارش شما را با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن به شما تحویل می دهد.

جمع بندی

گیاهان آپارتمانی نیز همچون سایر گیاهان به مواد مغذی احتیاج دارند. گاهی اوقات، این گیاهان نمی توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را از خاک بگیرند و ممکن است علائمی مانند زرد شدن برگ، پژمرده شدن و خشک شدن در آنها نمایان شود. در چنین شرایطی، بهتر است از کود شیمیایی برای تامین مواد مغذی گیاهان استفاده کنید. برای اینکه متوجه شوید بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی کدام است باید خاک گلدان را آزمایش کنید و متوجه شوید مقدار کدام عناصر در آن کم است.

سوالات متداول

بهترین کود برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی کدام است؟

یکی از بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی کود 20 20 20 است که هر سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم را به مقدار متعادل در فرمولاسیون خود دارد.

آیا کود سه بیست برای گلهای آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد؟

بله، کود سه بیست جزو بهترین کودهای شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی است که باعث رشد و سلامت گیاهان می شود.

انواع کود برای گیاهان آپارتمانی چیست؟

کودهایی ماند 20 20 20، 36 12 12 و کود آهن جزو محبوب ترین کودها برای گیاهان آپارتمانی هستند که برای تامین مواد مغذی گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا کود جلبک دریایی برای گیاهان آپارتمانی مفید است؟

بله، این کود می تواند باعث بهبود رشد و افزایش مقاومت گیاه در برابر شرایط محیطی شود. همچنین این کود به رشد طول ساقه نیز کمک می کند.

نظرات:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *