فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

بوراکس پنتا چیست؟ | فروش و خرید بوراکس پنتا

ارائه بهترین قیمت ها

کیفیت تضمین شده

ارسال به تمام نقاط ایران

توضیحات

این ماده یکی دیگر از ترکیبات خانواده ی بوراکس است و با نام سدیم تترا بورات 5 آبه نیز شناخته می شود. در ادامه می توانید آنالیز این ماده را مشاهده نمایید. برای اطلاع از قیمت و نحوه ی فروش و خرید بوراکس پنتا با ما در مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

فروش و خرید بوراکس پنتا :

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی  صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

بوراکس پنتا چیست؟

بوراکس پنتا یا بوراکس پنتا هیدرات (Borax pentahydrate) یکی از ترکیبات بور با فرمول شیمیایی Na2B4O7·5H2O است. یک نمک  اسید بوریک به شکل پودر سفید رنگ است. بوراکس پنتا محلول در آب است و در تولید شوینده ها، محصولات شوینده ی خانگی و صنعتی کاربرد دارد. نسبت به نوع دکا کاربرد های کمتری دارد؛ اما نمی توان از مزایای آن چشم پوشی نمود.

خواص فیزیکی و شیمیایی:

فرمول شیمیایی B4H10Na2O12
نام دیگر سدیم تترا بورات 5 آبه
جرم مولکولی 291.3 g/mol
CAS.NO 11130-12-4
انحلال پذیری محلول در آب (38 g / L H2O در دمای 20درجه ی سانتی گراد)

این ماده غیر قابل اشتعال است و انحلال پذیری آن در آب گرما زاست. محلول ساخته شده با این ماده تا حدودی بازی است (تقریبا دارای پی اچ 8.5 الی 9) و به طور کلی واکنش پذیری پایینی از خود نشان می دهد. اگر آن را در یک لوله ی آزمایش بسته حرارت دهید ،در دمای 128 درجه سانتیگراد ذوب می شود . با ادامه ی حرارت دادن این ترکیب، در دمای 140 درجه سانتیگراد شاهد تبدیل آن به مایع خواهیم بود. با این حال اگر این ماده در در فضای باز حرارت داده شود ، ابتدا آب تبلور خود را از دست می دهد و سپس در دمای 742 درجه سانتیگراد ذوب می شود.

ساختار مولکولی این ترکیب به صورت زیر است:

ساختار مولکولی بوراکس پنتا

این ماده از کدام سنگ های معدنی به دست می آید؟

ماده ی معدنی (Na2B4O5(OH)4.8(H2O) ترکیب اصلی سازنده ی بوراکس می باشد. با این حال سایر مواد معدنی مانند کلمانیت (Ca2B6O11.5(H2O))، کرنیت (Na2B4O6(OH)2 .3(H2O) و تینکالکونیت (<Na2B 4O5(OH).3(HO)) نیز برای این منظور استخراج می شوند.

کاربرد ها

بوراکس پنتا از دیر باز در محصولات شوینده ی خانگی و صنعتی، شوینده های لباس و حتی به منظور از بین بردن مورچه ها و حشرات استفاده می گردید.

این ترکیب یک ماده ی معدنی مهم است که امروزه در بسیاری از محصولات شوینده ی تجاری استفاده می شود. ترکیب فوق در همه چیز از خمیر دندان و مواد ارایشی گرفته تا مواد شوینده ی ماشین لباسشویی و ظرفشویی یافت می شود. در تصویر زیر برخی از کاربردهای بوراکس را می توانید مشاهده کنید:

کاربرد های بوراکس پنتا

  • استفاده از این ماده در محصولات شوینده ی لباس می تواند سبب بهبود خواص این محصولات، نرم نمودن آب سخت و یا تمیز کردن لکه های لباس شود.
  • این ماده به عنوان سم و به منظور از بین بدن حشرات موذی کاربرد دارد. علاوه بر استفاده ی صنعتی که این ماده می تواند به عنوان حشره کش داشته باشد، برخی افراد آن را با شکر مخلوط می نمایند و برای از بین بردن مورچه ها و سوسک های حمام از آن استفاده می کنند.
  • در ساخت اسلایم های اسباب بازی نیز بوراکس پنتا (به دلیل انحلال پذیری بالا بیشتر نوع دکا مورد استفاده قرار می گیرد) کاربرد زیادی دارد. با این حال سازندگان این اسلایم ها تاکید می کنند ، دوز مورد استفاده از این ترکیب در اسلایم در صورتی که خورده نشود، خطری برای سلامتی نخواهد داشت. اما چرا از این ماده در اسلایم استفاده می شود؟ این ترکیب باعث می شود اسلایم ساخته شده غلیظ و کشسان شود و به شکلی که در بازار عرضه می گردد تبدیل شود.
  • سخت بافر های بیوشیمی
  • مهار آتش
  • ضد قارچ
  • جذب نوترون برای منابع رادیواکتیو
  • در متالوژی
  • ساخت فایبر گلس

برای خرید انواع مواد شیمیایی با ما در ارتباط باشید

برگه آنالیز محصول

دریافت برگه آنالیز محصول

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بوراکس پنتا چیست؟ | فروش و خرید بوراکس پنتا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات