تتراهیدروفوران

تتراهیدروفوران (THF) که با نام های فوارن و تتارهیدروفورانیدین نیز شناخته می شود یک اتر حلقوی است . این اتر حلقوی در واقع بوتان است که در هر گروه متیل آن یک اتم هیدروژن با یک اتم اکسیژن جایگزین شده است. در ادامه با خواص این ماده بیشتر آشنا می شوید. برای خرید و فروش تتراهیدروفوران با ما در ارتباط باشید.

خرید تتراهیدروفوران :

موسسه مبتکران شیمی مواد شیمیایی مختلف از جمله حلال THF  را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت ارائه می کند برای آگاهی از آخرین قیمت ها با شماره های موجود در بخش تماس با ما، تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات محصول کشور تولید کننده : تایوان / چین

بسته بندی: بشکه 180 کیلویی

درصد خلوص : 99%

CAS NO: 109-99-9

آنالیز محصول .

.

قیمت تتراهیدروفوران :

برای آگاهی از قیمت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

تتراهیدروفوران چیست ؟ 

تتراهیدروفوران (tetrahydrofuran)، اکسالان یا THF یک ترکیب آلی پایدار، با فرمول شیمیایی C4H8O است. THF مایعی بی رنگ با بویی شبیه به اتر است که قابلیت اشتعال پذیری بالایی دارد. تتراهیدروفوران به عنوان حلال کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف از جمله چسب، رزین و فیلم ها دارد. 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی:

در جدول زیر برخی از خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده را مشاهده می کنید.

ساختار ساختار تتراهیدروفوران
فرمول شیمیایی C4H8O
نام دیگر THF
نام آیوپاک اکسولان
جرم مولکولی 72.107 g
مشخصات ظاهری مایع بی رنگ با بوی شبیه اتر
نقطه ذوب  108.4ºC-
نقطه جوش  66ºC
دانسیته 0.8876 g/cm3 در دمای 20
نقطه فلش 14-
دمای اشتعال 21ºC-

کاربرد ها :

به طور عمده از THF در تولید پلی تترا متیلن اتر گلیکول (به طور گسترده برای تولید الاستومرهای اورتان (لاستیک) و الیاف استفاده می شود) که یک پلیمر است، استفاده می شود. پلی تترا متیلن اتر گلیکول انعطاف پذیری و استحکام استثنایی را برای چنین محصولاتی فراهم می کند.

تتراهیدروفوران یک حلال چند منظوره با کاربرد های متعدد در زمینه هایی مانند چسب ، فیلم های وینیل و سلفون ها ، رزین های صنعتی ، لاستیک ها ، پوشش ها و جوهر های چاپی است.

 

کاربرد های صنعتی تتراهیدروفوران

یک استفاده خاص از THF بکارگیری آن در فرمول بندی سیمان پی وی سی است. حلال های سیمان را می توان با حلال های اضافی و پرکننده های معدنی برای کنترل زمان تعیین شده تنظیم کرد. همچنین می تواند به عنوان یک پاک کننده های انواع پی وی سی پیش از تشکیل اتصال عمل کند.

به دلیل ویژگی حل کنندگی گسترده ای که این ترکیب برای ترکیبات قطبی و غیر قطبی دارد، اغلب به عنوان حلال در بسیاری از روش های مصنوعی تولید دارو استفاده شده است.  در بسیاری از موارد، استفاده از THF در واکنش، بازده بالاتر و نرخ واکنش سریع تر را امکان پذیر می سازد. علاوه بر این، فراریت و خلوص بالای این حلال، حذف حلال بدون اینکه در محصول مورد نظر باقی بماند را تسهیل می کند.

این ماده در محصولات مصرفی به عنوان یکی از اجزای مایعات تمیز کننده، رنگ بر و حذف پاک کننده های رنگ، مایعات کاربردی، لاک و پوشش ها، چسب ها و همچنین مایعات عملکردی مهار کننده های خوردگی استفاده می شود. برای بسیاری از این مصارف به طور حرفه ای در صنعت نیز استفاده می شود.

MSDS و نکات ایمنی:

تتراهیدروفوران ترکیبی بسیار قابل اشتعال و محرک است؛ به همین دلیل توصیه می شود پیش از کار با آن برگه اطلاعات ایمنی مربوط به آن را مطالعه کنید.

  • در زمان کار از لباس، عینک و دستکش محافظ استفاده کنید.
  • در صورت تماس با چشم، باعث تحریک جدی و حتی سوختگی می شود. پس از تماس، فورا چشم آسیب دیده را با آب فراوان برای 15 دقیقه بشویید.
  • در صورت تماس با پوست باعث تحریک آن می شود و می تواند توسط پوست نیز جذب شود. در این صورت، لباس های آلوده را تعویض کرده و آن ناحیه را با آب فراوان بشویید.
  • بلع تصادفی این ترکیب باعث تحریک دستگاه گوارشی و حالت تهوع می شود. پس از آن، سعی نکنید با استفراغ آن را خارج کنید.
  • استنشاق غلظت زیادی از این ترکیب، آسیب به سیستم اعصاب مر کزی، السهال، سردرد، گیجی، خواب آلودگی و حتی کما را به دنبال دارد. پس از آن، بهتر است از محیط کار خارج شده و هوای تازه استشمام کنید.
  • برای خاموش کردن آتش ناشی از آن از کربن دی اکسید و مواد شیمیایی خشک استفاده کنید.

با رعایت نکات ایمنی، خطرات ناشی از کار با این ماده را کنترل کنید.

عوارض تتراهیدروفوران:

از عوارض و خطرات این ماده می توان به آسیب به کلیه ها، کبد، سیستم عصبی مرکزی، سیستم گوارش، چشم و پوست اشاره کرد.

نگهداری:

این ماده را دور از گرما، زیر تانک نیتروژن، دور از مواد اکسید کننده، رطوبت و در در محیطی خشک نگهداری کنید.

بازار جهانی:

تتراهیدروفوران یک ترکیب آلی است که به دلیل خواص مشخص به عنوان حلال در صنایع مختلف از جمله پلاستیک، چسب، پوشش، رنگ، دارویی و غیره کاربرد دارد. با همه گیری ویروس کرونا در سال 2020، بازار این ماده بر خلاف انتظار افت نداشته و حتی با رشد 6 درصدی مواجه بوده است. از جمله مناطق پر مصرف این ترکیب می توان به چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، مکزیک، آلمان، ایتالیا، فرانسه، برزیل و آفریقای جنوبی اشاره کرد. البته مناطق پیشرو در فروش این ماده کانادا، آلمان و ایالات متحده آمریکا بودند.  

بر طبق گزارشات سالیانه، بازار جهانی این ماده در آمریکای شمالی در سال 2022 برابر با 33.92 میلیون دلار و در اروپا برابر با 42.37 میلیون دلار بوده است.

خرید تتراهیدروفوران :

موسسه مبتکران شیمی مفتخر است که توانسته سهم کوچکی در چرخه تامین کالای مورد نیاز تولیدکنندگان عزیز داشته باشد و شما را در زمینه خرید تترا هیدروفوران مورد نظرتان یاری نماید. 

سوالات متداول

Thf چیست؟

Thf  همان تتراهیدروفوران است که ترکیبی آلی بی رنگ با بوی شبیه به اتر است.

تتراهیدروفوران چه نوع ترکیبی است؟

این ماده ترکیبی قطبی است.

چرا تتراهیدروفوران حلال خوبی است؟

حلالیت در طیف وسیعی از ترکیبات آلی، قطبیت و پیوندهای هیدروژنی از دلایل در نظرگیری این ماده به عنوان یک حلال خوب است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *