پک

پلی آلومینیوم کلراید چیست؟ (PAC) Polyaluminium chloride ترکیبی پلیمری است که به صورت گسترده در صنایع تصفیه آب و پساب (به عنوان منعقد کننده) و کاغذ سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول شیمیایی که با نام پک نیز شناخته می شود، دارای فرمول شیمیایی Al2Cl(OH)5 است و عملکرد بسیار خوبی در برطرف کردن کدورت آب دارد. پک در گریدهای آشامیدنی و فاضلابی به فروش می رسد.

در این صفحه می توانید اطلاعاتی را در مورد نحوه ثبت سفارش ، خواص فیزیکی و شیمیایی ، فرایند تولید ، MSDS خطرات و .. مشاهده کنید. برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت فروش و خرید پلی آلومینیوم کلراید خوراکی و صنعتی با واحد فروش مبتکران شیمی تماس بگیرید.

خرید پلی آلومینیوم کلراید

شرکت مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان مواد شیمیایی کشور می تواند شما را در تهیه ی مواد شیمیایی دلخواهتان همراهی نماید و آن را در سریع ترین زمان ممکن به دست شما عزیزان برساند. برای ثبت سفارش خرید پک با ما از طریق شماره های موجود در سایت با ما در تماس باشید.

اطلاعات محصول سازنده: چین

بسته بندی: کیسه ۲۵ کیلویی

خلوص محصول: ۳۰٪

cas no: 1327-41-9

آنالیز محصول برگه آنالیز

 

قیمت پلی آلومینیوم کلراید صنعتی

برای دریافت قیمت این محصول و انواع مواد شیمیایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب با مشاوران مجرب ما در مبتکران شیمی تماس بگیرید.

مکانیزم عمل پلی آلومینیوم کلراید:

در جدول زیر می توانید ویژگی های این ماده را مشاهده نمایید:

فرمول شیمیایی Al2Cl(OH)5
جرم مولکولی 174.45 گرم بر مول
CAS.No 1327-41-9
انحلاال پذیری در آب محلول در آب
نام ها پک، PAC

پک یک منعقد کننده ی قوی به حساب می آید و در طیف وسیعی از فرایند های تصفیه ی آب شهری و پساب ها ی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب فوق می تواند لجن کمی را در دامنه ی pH وسیع، حتی در دما های پایین تولید نماید. پلی آلومینیوم کلراید باعث کاهش ذرات معلق در آب می شود. به کارگیری پلی آلومینیوم کلراید به جای منعقد کننده های قدیمی، مشکلاتی مانند ناپایداری در اطراف ذرات کلوییدی را که در اثر فشردگی لایه مضاعف الکتریکی پیش می آمد برطرف کرد امروزه این ماده به عنوان مناسب ترین تصفیه کننده و منعقد کننده شناخته می شود.

پلی آلومینیوم کلراید پودری

ذرات کلوئیدی برای بدن  انسان بسیار خطرناک هستند، این ذرات ریز و سبک که باعث کدر شدن آب می شود به راحتی قابل جداسازی نمی باشد. بسیار کوچک می باشند و وزن سبک و پایداری را از خود دارند، از طریق روش های رایج به راحتی جدا نمی گردند و باعث ایجاد کدورت در آب می گردند. پلی آلومینیوم کلراید نقش بسیار موثری در حذف ذرات کلوئیدی مانند خاک رس، لجن ها و ویروس ها دارد. از مزایای دیگر این محصول خاصیت ضد باکتریایی به دلیل وجود کلر در فرمول شیمیایی این محصول می باشد.

ویژگی ها و کاربرد های پلی آلومینیوم کلراید

از آنجایی که این پلیمر هم در تصفیه آب آشامیدنی و هم در تصفیه انواع پساب های صنعتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، در گریدهای خوراکی (برای آب آشامیدنی) و گرید صنعتی (جهت تصفیه پساب های صنایعی مانند رنگرزی ، چرم سازی، تولید کاغذ و ..) تولید می شود.

معرفی صوتی پک

روش تولید پلی آلومینیوم کلراید

پلی آلومینیوم کلراید از واکنش شیمیایی بین پودر آلومینا هیدرات و اسید کلریدریک در دما و فشار معین اتفاق می افتد . مقدار مشخصی از HCl با غلظت 30-32 % وزنی با مقدار معینی از آلومینیوم هیدروکسید به وسیله یک همزن با یکدیگر مخلوط می شوند. جریان خروجی از میکسر به داخل راکتور وارد می شود، واکنش در داخل راکتور تحت تاثیر همزن، دما و فشار است.

پس از کامل شدن واکنش، محصولات به سمت محفظه رقیق سازی فرستاده می شوند و  Al(OH)3  واکنش نداده با استفاده از فیلتراسیون از محصول جدا می گردد. محصول فیلتر شده به داخل تانک فرمولاسیون فرستاده می شود که در آنجا مواد شیمیایی و آب به محصول اضافه شده و سپس توسط همزن مخلوط می شوند. برای تنظیم غلظت Al(OH)3 از آب استفاده شده و سپس محصول نهایی به تانک های ذخیره فرستاده می شود.

فرایند تولید پک یکی از خورنده ترین فرایندهای تولید مواد شیمیایی می باشد، از این جهت واکنش اصلی این فرایند در داخل یک راکتور شیشه ای صورت می پذیرد. شرایط عملیاتی تولید PAC دما بالا و فشار بالا می باشد. واکنش بین Al(OH)3 و اسید کلریدریک به شکل زیر است:

Al(OH)3(s) + HCl (l) → Alm(OH)mCl3n-m

 کاربرد پلی آلومینیوم کلراید

عمده ترین کاربردهای این ماده را می توان در موارد زیر بیان کرد:

  • تصفیه آب آشامیدنی
  • حذف آلاینده ها در پساب های صنعتی و شیمیایی
  • تصفیه آب استخرها
  • به عنوان افزودنی در صنعت تولید کاغذ
  • حامل کاتالیزور
  • تصفیه سازی دارو ها ، گلیسیرین و شکر
  • تهیه و ساخت سیمان
  • در صنعت ساخت زغال سنگ مصنوعی این ترکیب می تواند به راحتی آب و زغال سنگ را از یکدیگر جدا نماید. همچنین در صنعت پالایش نفت نیز این ترکیب می تواند موجب جداسازی نفت و آب شود.

در ادامه به کارکرد و نحوه عملکرد این ماده در تصفیه آب ،نساجی و  صنعت کاغذ بیشتر پرداخته شده است:

تصفیه آب

انعقاد، لخته سازی، فیلتراسیون و ضد عفونی کردن فرآیندهای اصلی مورد استفاده در تصفیه آب خصوصا در ایران هستند. فرآیندهای انعقاد و لخته سازی در تصفیه آب برای جداسازی جامد – مایع مورد استفاده قرار می گیرند و در صورت استفاده موثر می توانند مقدار تمامی مواد آلی و غیرآلی معلق در آب را به زیر حد استاندارد برسانند.

کلوئید ها ذرات کوچک معلقی هستند که به دلیل وزن سبک و پایداری که دارند به صورت طبیعی از آب جدا نمی شوند. این ذارت می توانند باعث کدر شدن آب شوند و از آن دسته می توان به مواد معدنی مانند خاک رس، لجن، ویروس ها و باکتری ها و همچنین برخی مواد آلی مانند آزبست، سیلیکات و ذرات رادیواکتیو اشاره کرد.

فرایند تصفیه آب با کمک پلی آلومینیوم کلراید

از آنجایی که کدورت موجود در آب می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند عوامل بیماری زا و مضر برای سلامتی انسان باشد، حذف این ذرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نمک های Al مانند پلی آلومینیوم کلراید آشامیدنی و آلوم رایج ترین منعقد کننده های (کواگولانت ها) مصرفی در ایران و اکثر کشورهای جهان برای حذف کدورت از آب آشامیدنی هستند. اثر گذاری بالا، در دسترس بودن و قیمت نسبی پایین باعث شده اند که استفاده از این نمک ها بسیار رایج شود.

این منعقد کننده برای جداسازی ذرات جامد موجود در آب های قابل شرب و برای لخته سازی پساب های صنعتی استفاده می شود. همچنین به دلیل دارا بودن کلر در فرمولاسیون این ماده، محصول فوق از خاصیت ضد باکتریایی بالایی برخوردار خواهد بود و می توان از آن در طیف وسیعی از pH استفاده نمود.

فرآیند انعقاد

نمک های فلزی و مشتقات آنها به طور گسترده به عنوان یک منعقد کننده موثر در صنعت تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. حال این کاربری می تواند در بخش های تهیه آب شرب، تصفیه آب استخر و یا تصفیه پساب شهری و  صنعتی باشد.

در مورد تصفیه آب شرب، استفاده از نمک های Al دارای عملکرد بهتری هستند چرا که ترکیبات حاوی نمک های آهن می توانند تاثیرات منفی ای بر روی آب تصفیه شده نهایی داشته باشند. مثل پس دادن رنگ و تحت تاثیر قرار دادن رنگ نمونه (همان طور که می دانید اکسیدهای آهنی بسته به ترکیب درصد خلوص آهن موجود در آنها، طیف رنگی ای از زرد تا قهوه ای تیره را شامل می شود) و یا این ذرات به دلیل اندازه ای که دارند می توانند موجب ایجاد مشکل انسداد فیلترهای تصفیه بشوند.

منعقدکننده های متداول

از متداول ترین منعقد کننده های مورد استفاده در حذف ناخالصی های آب می توان به نمک های فلزی زیر اشاره کرد:

  • Al2(SO4).18H2O
  • کلرید آهن FeCl3.6H2O
  • فریک سولفات Fe2(SO4)3.9H2O
  • فروس سولفات FeSO4.7H2O
  • سدیم آلومینات NaAlO2
  •  Aln(OH)mCl3n-m در ترکیب با سولفات آلومینیوم  Aln(OH)m(SO4)3Cl3n-m-2x

به دلیل توان بالای انعقاد این مواد افزودنی؛ مواد ناخالصی تشکیل دهنده ی سوسپانسیون به واسطه ی حضور منعقد کننده، کنار یکدیگر تجمع پیدا کرده و کلوخه هایی کوچک و ناپایدار تشکیل می دهند. پس از این مرحله با افزودن فلوکولانت به ترکیب، این کلوخه ها شروع به بزرگ تر شدن می کنند تا این که ذرات بزرگ و پایداری را در آب تشکیل دهند که در مرحله فیلتراسیون رسوب می کنند و حذف می شوند.

محصول فوق (PAC) ابتدا کلوئید ها را پایدار کرده و با چسباندن آنها به یکدیگر باعث به وجود آمدن میکرو لخته ها می گردد. سپس معمولا یک عامل لخته ساز مانند پلی الکترولیت ها به آب اضافه می شود تا این لخته های کوچک را به یکدیگر متصل کرده و شرایط رسوب را تسریع کند.

فرایند انعقاد با کمک پلی آلومینیوم کلراید

پارامتر های زیادی بر میزان حذف آلاینده از آب با استفاده از PAC به عنوان منعقد کننده تاثیرگذار است. در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم:

  •  تاثیر pH:

در فرآیند انعقاد سازی، از آنجا که برای هر منعقد کننده خاص انعقاد در یک محدوده pH مشخص انجام می‌گیرد، pH حائز اهمیت است. در مطالعه‌ ای که زواوی داود (Zawawi Daud) و همکاران بر روی تصفیه پساب بیودیزل با استفاده از PAC انجام داده‌اند محدوده وسیعی از (pH (2-12 را مورد مطالعه قرار دادند.

آنها تاثیر pH را برای حالتی که در پک mgL-1 100 و نرخ اختلاط  rpm 150 برای 4 دقیقه و rpm 20 برای 20 دقیقه و زمان نشست 30 دقیقه بود مورد بررسی قرار دادند. شکل (1) نشان می‌دهد که در pH بهینه 6 مقدار قابل توجهی از آلاینده‌ها حذف می‌شود. با توجه به شکل زیر مشخص است که بازه مناسب برای pH بازه بین 5 تا 7 است.

تاثیر pH بر فرایند تصفیه ی آب به کمک پلی آلومینیوم کلراید

کار کردن در pH بهینه از آن جهت حائز اهمیت است که نیاز به استفاده از دوز بالاتر منعقد کننده ممکن است یک خطر برای سلامتی انسان در نتیجه مقادیر باقیمانده از افزودنی‌ها شیمیایی باشد.

 جهت خرید پلی آلومینیوم کلراید با واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

  • تاثیر دوز ماده منعقد کننده بر روی فرآیند انعقاد:

دوز ماده منعقد کننده (در این جا PAC) از مهم‌ترین پارامترها برای تعیین شرایط بهینه انعقاد و لخته سازی است. در اصل دوز بیش از حد ماده منعقد کننده باعث منجر به عملکرد ضعیف‌تر در فرآیند لخته سازی می‌شود. زواوی داود و همکاران تاثیر دز PAC را در محدوه mgL-1 50 تا mgL-1 600  در شرایط pH=6 و سرعت چرخش rpm 150 و 4 دقیقه و rpm20 و 20 دقیقه مورد بررسی قرار دادند. نتایج آزمایشات آن‌ها در شکل زیر آورده شده است.

با توجه به شکل زیر به وضوح می‌توان دید که درصد حذف آلاینده‌ها با افزایش دز محصول فوق افزایش پیدا می‌کند تا وقتی که مقدار بهینه (حدودا mgL-1 350 ) مرسیم و از آن به بعد درصد حذف آلاینده‌ها با افزایش دز منعقد کننده کاهش می‌یابد.

تاثر دوز ماده منعقد کننده بر روی فرآیند انعقاد با کمک پلی آلومینیوم کلراید

مزیت های استفاده از محصول فوق :

  1. PAC نسبت به Al2SO4 سریع تر واکنش می دهد. به دلیل ساختار پلیمری PAC، این ترکیب دارای بازده لخته سازی بالاتری نسبت به آلومینیوم سولفات می باشد.
  2. ذرات فلوک (کلوخه های پایدار تشکیل شده نهایی) با استفاده از PAC بزرگ تر هستند که این بدان معنا است که رسوب گذاری سریع تر اتفاق می افتد. علاوه برآن PAC در محدوده گسترده تری و یا حتی در دماهای بسیار کمتری همچنان فعال باقی می ماند.
  3. مقدار کمتری از مولکول های Al در آب تصفیه شده باقی می ماند (در قیاس با مقدار مشابه از Al2SO4) که متعاقبا مشکلات و پیامدهای مرتبط با سلامت انسان را کاهش می دهد. (ایجاد آلزایمر)
  4. با استفاده از پک ، فاکتور cleaning frequence مربوط به فیلترها کاهش می یابد.
  5. در فرایندی که از PAC به عنوان منعقد کنندده استفاده می شود میزان کمتری از مواد قلیایی مورد مصرف قرار می گیرد. حتی در اکثر موارد اصلا نیازی به افزودن مواد قلیایی به منظور اصلاح pH وجود ندارد.
  6. برای تصفیه مقدار کمتری از این منعقد کننده نسبت به Al2SO4 مورد مصرف قرار می گیرد.
  7. PAC در محدوده وسیع تری از pH فعال باقی می ماند.
  8. میزان لجن کمتری در قیاس با سایر منعقد کننده ها با استفاده از پک تولید می شود.

مشخصات منعقدکننده های مختلف

مراحل تصفیه آب و جایگاه مرحله انعقاد در آن

در فرایند تصفیه آب؛ واحدهای اصلی و اساسی ای که تقریبا در هر مرحله ای وجود دارند و شامل تصفیه های فیزیکی و شیمیایی می شوند عبارتند از:

  1. در بخش اول تحت تاثیر کواگولانت افزوده شده, ذرات سوسپانسیونی که در آب موجود هستند، کنار یکدیگر تجمع پیدا کرده و ذرات کلوخه ای کوچکی را تشکیل می دهند. سپس با افزودن عامل شیمیایی دیگر که با نام فلوکولانت شناخته می شود، ذرات بزرگ تر و قوی تری تشکیل می شود که به آنها اصطلاحا فلوک گفته می شود که موجب می شود تا عمل فیلتراسیون راحت تر صورت پذیرد.
  2. رسوب و ته نشینی: فلوک های تشکیل شده در مرحله اول با استفاده از نیروی گرانش رسوب خواهند کرد.
  3. فیلتراسیون: آب از میان فیلتر پارچه ای عبور می کند و ذرات کلوخه ای جامد از آب جدا می شوند.
  4. گندزدایی و ضدعفونی کردن: حذف آلاینده های بیولوژیکی (باکتری ها و میکروب ها …) در طی یک فرایند شیمیایی
  5. توزیع آب تصفیه شده میان مشتری ها.

تصفیه آب و مرحله انعقاد

گرید های پک

علاوه بر دسته بندی گریدهای این محصول به صورت آشامیدنی و فاضلابی، گرید های تجاری پلی آلومینیوم کلراید بر اساس درجه بازی شدن نیز مشخص می شوند (یعنی غلظت گروه های هیدروکسیل (OH) نسبت به یون های Al). این محصولات می توانند در محدوده 5% -65% بازی باشند. به عنوان یک قاعده کلی هرچه قدرت بازی بالاتر باشد ، درصد پلیمر بیشتری وجود دارد و بنابراین دانسیته بار کاتیونی و بازده بالاتر می رود. محصولاتی که بیشتر بازی هستند درصد Al کمتری دارند اما کارایی بیشتری در شفاف سازی آب دارند ( حذف کدورت و جامدات معلق).

کیسه های حاوی پلی آلومینیوم کلراید

 

پک 18%:

این ماده معمولا دارای  17,5 ± 0,5% Al2O3 می باشد و به منظور تصفیه سازی پساب ها و خنثی نمودن سایزینگ در طی فرایند کاغذ سازی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ماده ی فوق به عنوان کمک منعقد کننده برای فرآیندهای شفاف سازی / لخته سازی در تصفیه آب های سطحی یا زیرزمینی و پساب های شهری یا صنعتی استفاده می شود.

PAC18 % بر پایه ی شارژ آلومینیوم بالا است و منجر به استفاده در دوز های کمتر می گردد. این ماده با غلظت 18 درصد به دلیل آنکه در مقادیر کمتر استفاده می شود تنظیم pH کمتری را خواهان است و حجم لجن کمتری را نیز تولید می کند. همچنین این ترکیب می تواند باعث بهبود انعقاد ذرات معلق و یا حذف فسفر نسبت به منعقد کننده های معمولی شود.

پک 9% HB:

قدرت بازی بالایی دارد و دارای 9 ± 0,5% Al2O3   می باشد. این گرید برای استفاده در آب های آشامیدنی مناسب است و همانند گرید قبل در مقادیر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پک 30%:

دارای مقادیر 30 ± 0,5% Al2O3 است.

کاغذ سازی

استفاده از محصول فوق در کاغذسازی به فرآیندهای سایزینگ (Sizing)، ریتنشن (Retention)، حذف آلاینده های آنیونی و تصفیه آب های آشامیدنی، برگشتی و پساب مربوط می شود. در سایزینگ میزان قدرت جذب آب توسط مولکول سلولز تعیین می شود (این خاصیت برای تعیین کیفیت کاغذ در مورد جذب جوهر و چاپ بسیار مهم است) .

پلی آلومینیوم کلراید و کاربرد آن در صنعت تولید کاغذ

ریتنشن که نگهدارنده نیز نامیده می شود، اصطلاحی است که به فرآیند جداسازی آب از سلولز برای تشکیل صفحات کاغذی اطلاق می شود. این فرآیند یکی از مهمترین عوامل کنترل کننده در تولید کاغذ است که باعث می شود میزان الیاف و پرکننده ها در پساب کنترل شوند. برای افزایش ریتنشن الیاف و پرکن ها، نمک های Al، سدیم آلومینات و PAC استفاده می شوند. نمک های Al باعث افزایش کارایی دیگر مواد شیمیایی موجود در فرآیند شده و آلاینده های آنیونی ناخواسته را نیز حذف می کنند.

نساجی

صنعت نساجی یکی از عمده مصرف کنندگان آب در دنیا می باشد. پساب های تولیدی از دستگاه های مورد استفاده در این صنعت یکی از منابع اصلی آلودگی های آب می باشند. با این حال استفاده از محصول فوق می تواند اکسیژن مورد نیاز شیمیایی (COD) را از رنگ های واکنشی انتخابی که در اغلب موارد برای رنگرزی نخ پنبه استفاده می شود را حذف نمایند.

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در صنعت نساجی

نتایج نشان می دهد که حذف COD با کمک این ماده برای رنگ های مختلف RB41 ، RB209 ، RB204 و RB184 به ترتیب در دوزهای  68 ، 40 ، 36 و 29 درصد صورت می پذیرد. برای رنگ های RB41, RB209, RB204 و RB 184 دوز مورد استفاده از PAC به ترتیب 5.2, 34.3, 20 و 22mg خواهد بود.

MSDS و خطرات پلی آلومینیوم کلراید

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با این ماده ضروری است.

msds و خطرات پلی آلومینیوم کلراید

  • پک در صورت بلع باعث آسیب می شود.
  • در صورت برخورد با پوست موجب التهاب می گردد.
  • موجب التهاب و سوزش شدید چشم خواهد شد.
  • در صورت استنشاق می تواند باعث به وجود آمدن حساسیت در دستگاه تنفسی شود.

از آنجایی که این ماده به راحتی در آب حل می شود، در موارد تماس با پوست و چشم باید محل برخورد را با آب روان شستشو داد. در صورت بلع دهان را با آب شستشو داده و به فرد مسموم یک لیوان آب بدهید. در صورت استنشاق و پدید آمدن اثرات مسمومیت فرد را به فضای باز ببرید.

لازم به ذکر است موارد گفته شده باید با برچسب موجود بر روی نمونه و MSDS آن مطابقت داده شوند تا از آسیب های احتمالی بتوان به خوبی جلوگیری کرد. در صورت برطرف نشدن مشکل یا موارد گفته شده، باید به پزشک مراجعه شود.  

بازار جهانی خرید و فروش پک:

این ماده در کاغذ سازی ، نساجی و تصفیه ی آب کاربرد عمده ای دارد. پیش بینی می شود بازار مصرفی و خرید پلی آلومینیوم کلراید تا سال 2020 به 833.1 میلیون دلار برسد و CAGR آن نرخی در حدود 5.09 درصد داشته باشد. این ماده به دلیل خواصی که در کاهش آلاینده های موجود در آب دارد در تصفیه سازی و تنظیم نمودن pH بیشتر از آلوم مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار می رود با کسب آگاهی جوامع از اهمیت مصرف آب های تصفیه شده توجه به این ماده بیشتر شود و بازار آن روند صعودی خود را حفظ نماید. آگاهی رسانی دولت ها در جایگزین نمودن کاغذ با پلاستیک و افزایش جمعیت نیز می تواند یکی دیگر از دلایل بازار رو به رشد این ماده به حساب آید.

کاغذ سازی و نساجی از کاربرد های عمده ی این ترکیب می باشند که توانستند به ترتیب 45.02% و 18.49% از بازار مصرفی جنوب شرقی آسیا را در سال 2016 به خود اختصاص دهند

پرسش و پاسخ :

آیا PAC برای سلامتی مضر است؟

با توجه به کاربرد وسیع این ماده در صنایع تصفیه آب و ارتباط مستقیم آن با سلامتی انسان، استفاده دوزهای معین هم در صنایع دارویی و همینطور تصفیه آب ضرری برای انسان ایجاد نمیکند ، البته اخیرا طی مطالعات پژوهشگران این نتیجه حاصل شده است که استفاده از ترکیبات حاوی آلومینیوم در دئودورانت ها و ترکیبات ضد تعریق باعث جذب آن از طریق پوست و ایجاد سرطان پستان در دراز مدت می شوند، همچنین شایع ترین عوارض استفاده از محصولات ضد تعریق حاوی ترکیبات ذکر شده،سوزش و خارش پوست و احتمال بروز حساسیت می باشد.

پک به تنهایی برای تصفیه آب استفاده می شود؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد این ماده با منعقد نمودن ذرات کلوئیدی و سپس در طی فرایند فیلتراسیون سبب تصفیه ی آب می شود و سبب از بین بردن کریپتوزپوریدیوم از فاضلاب می گردد.  . فیلتراسیون معمولا با کمک بستر های متخلخل و یا بستر های ماسه ای صورت می پذیرد. این بستر ها معمولا مقرون به صرفه ترین بستر ها برای کاهش کدورت آب به حساب می آیند. با این حال باید توجه نمود که بستر های ماسه ای نمی توانند کریپتوزپوریدیوم را از بین ببرند.

بدون استفاده از منعقد کننده های کلوئیدی ، سرعت و بازده فیلتراسیون حدود 50 درصد گزارش گردید و با اعمال منعقد کننده به آب این بازده به حدود 90 درصد افزایش یافت.

تجربه فوق العاده خرید پلی آلومینیوم کلراید و سایر مواد شیمیایی در مبتکران شیمی

4/5 (1 Review)

4 نظر برای «پلی آلومینیوم کلراید چیست؟ | خرید پلی آلومینیوم کلراید (پک)»

  • صادق می‌گوید:

    سلام وقت به خیر تفاوت سولفات الومینیم و پلی الومینیم کلراید چیه؟

    • مبتکران می‌گوید:

      سلام. از هر دو ترکیب برای از بین بردن ذرات کلوییدی موجود در آب استفاده می کنند. بالاترین راندمان حذف ذرات کلوییدی برای سولفات آلومینیوم 82.9-99.0 درصد است، درحالیکه بیشترین راندمان برای پلی آلومینیوم کلراید 93.8-99.6 درصد است.

  • عبدالله محتشمی می‌گوید:

    سلام و عرض ادب، لطفا قیمت گرید تکنیکال رو قید بفرمایید.

    • مبتکران شیمی می‌گوید:

      با سلام ، لطفا با شماره های واحد فروش تماس حاصل فرمایید .
      021-77657131

      021-77641136

      021-77649244

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *