فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

خرید پروپیونات کلسیم | قیمت پروپیونات کلسیم

ارائه بهترین قیمت ها

کیفیت تضمین شده

ارسال به تمام نقاط ایران

توضیحات

پروپیونات کلسیم چیست؟ (Calcium propionate) یک ترکیب ضد قارچ است و با عنوان E282 نیز شناخته می شود. در ساختار خود دارای آنیون کربوکسیلات بوده که دو مولکول آن توسط کاتیون دو بار مثبت در کنار یکدیگر قرار گرفته و نمک کلسیم را تشکیل داده اند. اگر در ساختار آن به جای کلسیم، سدیم قرار بگیرد به آن پروپیونات سدیم گفته می شود که آن نیز خاصیت ضد قارچی داشته و در مواد غذایی استفاده می شود. شما می توانید برای خرید پروپیونات کلسیم با کارشناسان موسسه مبتکران شیمی در تماس باشید.

قیمت پروپیونات کلسیم 

برای اطلاع از چگونگی ثبت سفارش، خرید و اطلاع از قیمت روز پرپیونات کلسیم با شماره های موجود در سایت، تماس حاصل فرمایید.  

ویژگی ها و خواص پروپیونات کلسیم

کلسیم پروپیونات بصورت کریستال با ساختار مونوکلینیک و یا پودر جامد سفید رنگ بوده و گاها به صورت مایع نیز وجود دارد و بدون بو است. در آب کاملا محلول اما در الکل ها نامحلول است. اشتعال پذیر بوده و نقطه اشتعال آن حدود 93 درجه سانتیگراد است. هنگامی که گرم می شود، تجزیه شده و بخارهای سمی و تندی را منتشر می کند.

فرمول شیمیایی C6H10CaO4
جرم مولکولی پروپیونات کلسیم 186.22 گرم بر مول
حلالیت در آب (100 گرم) دمای صفر درجه سانتیگراد: 49 گرم

دمای 100 درجه سانتیگراد: 55.8 گرم

حلالیت در دیگر حلال ها حلالیت بسیار کم در متانول و اتانول

نامحلول در الکل ها، استون و بنزن

pH (محلول 10%) 6-9

روش تولید پروپیونات کلسیم

برای تهیه پروپیونات کلسیم از هیدروکسید کلسیم استفاده می شود. برای این کار از محلول پروپیونیک اسید حاوی 20-30 درصد وزنی پروپیونیک اسید و 70-80 درصد وزنی آب استفاده می شود. در ادامه با اضافه کردن هیدروکسید کلسیم به پروپیونیک اسید با نسبت 3.5:1 واکنش انجام می شود. برای تنظیم pH بین 5 تا 10 از هیدروکسید کلسیم بیشتر استفاده می کنند و در ادامه در نتیجه کریستالیزاسیون، محصول تهیه و جدا می شود. معادله واکنش این فرآیند بصورت زیر است:

2C2H5COOH + Ca(OH)2 → Ca(C2H5COO)­2 + 2H2O

با کمک این روش محصول در حدود 99 درصد خلوص خواهد داشت. این فرآیند در راکتورها انجام می گیرد و به لحاظ در دسترس بودن مواد اولیه و همچنین نسبت های مورد استفاده از آن ها بسیار مناسب است.

کاربرد پروپیونات کلسیم

  • صنایع غذایی: کلسیم پرپیونات خوراکی E282 به عنوان نگهدارنده غذا مورد استفاده قرار می گیرد. به علت خاصیت ضد قارچی که دارد از پروپیونات کلسیم در کیک و در مواد غذایی مانند نان، انواع محصولات پخته شده، گوشت های فرآوری شده و لبنیات استفاده می شود و منجر به افزایش ماندگاری و کاهش سرعت فاسد شدن آن می شود. pH موثر در نان و در واقع خمیر نان زیر 5.5 است.
  • کشاورزی: برای جلوگیری از تب مالت در گاوها به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود. همچنین از تولید میکروب هایی مانند بنزوات ها جلوگیری می کند. با این حال، بر خلاف بنزوات ها، پروپیونات ها به محیط اسیدی احتیاج ندارند.
  • داروسازی: به عنوان ماده آنتی باکتریال و ضد قارچ در ترکیبات دارویی کاربرد دارد. همچنین جهت تنظیم pH در داروساز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در رنگ و پوشش و آبکاری و اصلاح سطح استفاده می شود.

 

پروپیونات کلسیم در کیک و نان

 

مقدار مصرف پروپیونات کلسیم

هرچه میزان pH مواد غذایی کمتر بوده و در واقع محیط اسیدی تر باشد، به مقدار کمتری از این ترکیب نیاز هست. بنابراین مواد غذایی مانند پنیر، نان و کیک که محیط اسیدی دارند به مقدار کمی از این ماده نیاز دارند. بالعکس مواد مواد غذایی که محیط قلیایی و pH بالایی دارند به مقدار بیشتری از این ترکیب نیاز دارند. از جمله این مواد غذایی می توان به کیک شکلاتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی

خرید سدیم متا بی سولفیت

اسید فوماریک

مصرف پروپیونات کلسیم چه خطراتی دارد؟

  • زخم معده: محصولات غذایی به طور مستقیم باعث التهاب پوشش معده نمی شوند. با این حال، رژیم غذایی شما می تواند التهاب معده شما را بهبود بخشد یا آن را بدتر کند. کلسیم و سدیم پروپیونات این پتانسل را دارند که با تشدید ورم معده و ایجاد زخم های شدید به مخاط شما آسیب بزنند. بهتر است از مصرف محصولات فست فود که نسبت بالاتری از کلسیم پروپیونات دارند، مانند نان، شیرینی و پیتزا خودداری کنید.
  • تغییرات رفتاری: یک مطالعه در “ژورنال بهداشت کودکان” در سال 2002 گزارش داد که اگرچه کلسیم پروپیونات ممکن است عوارض جانبی کمی بر روی افراد عادی داشته باشد، اما مصرف زیاد آن، به ویژه در کودکان، ممکن است باعث ایجاد اختلالات رفتاری بسیاری شود. گروه کنترل شده ای از کودکان که رژیم غذایی دقیق و بدون هیچ گونه افزودنی غذایی داشتند ، با گروهی که هر روز به آنها نان سنتی داده می شد مقایسه شد. آزمایش بالینی نشان داد که “تحریک پذیری ، بی قراری ، بی توجهی و اختلال در خواب در برخی از کودکان ممکن است به دلیل نگهدارنده در غذاهای سالم که روزانه مصرف می شود ، ایجاد شود.” به نظر می رسد وقتی مواد نگهدارنده از رژیم غذایی کودک خارج شود ، این تغییرات رفتاری قابل برگشت هستند.
  • سردرد: این ترکیب مانند همه انواع اسیدهای پروپیونیک، با سردردهای میگرنی مرتبط است. غذاهای تخمیر شده، که به طور طبیعی کلسیم پروپیونات  تولید می کنند، از لحاظ تاریخی با سردرد ارتباط داشته اند. با این حال، هیچ آزمایش بالینی ارتباط آماری معنی داری با این ادعا نشان نداده است.

برگه اطلاعات ایمنی کلسیم پروپیونات (MSDS

همانطور که قبلا نیز گفته شد این ماده به تایید سازمان غذا و دارو امریکا درآمده و استفاده از آن در مواد غذایی بی خطر است اما استفاده مستقیم از خود ترکیب می تواند مشکل ساز باشد. میزان اشتعال پذیری این ترکیب عدد 1 است به این معنی که اگر در محیط گرم قرار بگیرد ممکن است آتش بگیرد. بنابراین بهتر است در  محیط خنک و خشک نگهداری شود.

استنشاق منجر به ایجاد سرگیجه و سر درد می شود. به هوای آزاد بروید و چند دقیقه از هوای تازه تنفس کنید.
پوست موجب حسایت و قرمزی می شود. محل تماس را با آب و صابون بشویید.
چشم منجر به تحریک چشم و سوزش می شود. چشم را چند دقیقه با آب خنک بشویید.
بلعیدن منجر به مسمویت و در موارد شدید تر زخم معده می گردد. دهان را با آب بشویید و در صورت ادامه علائم به پزشک مراجعه کنید.

بازار جهانی خرید و فروش پروپیونات کلسیم

اندازه بازار جهانی پروپیونات کلسیم 277.1 میلیون دلار آمریکا در سال 2020 ارزش داشت و تخمین زده می شود که تا پایان سال 2025 به ارزش 363.3 میلیون دلار برسد و در سالهای 2020 تا 2025 با رشد سالانه 5.6 درصد روبرو شود. در سال های اخیر، مصرف کنندگان از اهمیت سلامتی آگاه شده اند و پیش بینی می شود با افزایش تقاضا برای محصولات غذایی، بازار این ترکیب با سرعتی بی سابقه رشد کند. مصرف کنندگان اظهار داشتند که غذای طبیعی و ارگانیک را به غذای مصنوعی ترجیح می دهند که منجر به افزایش تقاضا برای آن می شود.

در صنایع غذایی از این ترکیب به عنوان ماده ای طبیعی استفاده شده است زیرا مصرف آن بی خطر است. همچنین، به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل افزایش کاربردها در بخش نگهدارنده مواد غذایی موجب رشد بازار می شود. علاوه بر این، جدا از کاربردهای مختلف آن، در مقایسه با سایر گزینه ها مانند سوربات ها، سولفیت ها و غیره مقرون به صرفه است. این دلایل باعث می شود رشد بازار کلسیم پروپیونات  به طور تصاعدی افزایش یابد.

برای خرید پروپیونات کلسیم از مبتکران شیمی با مشاوران مجرب ما در تماس باشید.

بازار منطقه ای

بر اساس منطقه بازار جهانی فروش پروپیونات کلسیم به چهار بخش آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه تقسیم بندی می شود. در دوره پیش بینی ، منطقه آسیا و اقیانوسیه با سرعت بالایی رشد خواهد کرد. عوامل منسوب به این رشد ، افزایش مصرف به دلیل شهرنشینی سریع ، افزایش قدرت خرید ، رشد اقتصادی و بسیاری از عوامل دیگر است. در کنار این عوامل ، تولیدکنندگان سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصادهای در حال ظهور مانند چین، هند، استرالیا و سایر کشورها انجام می دهند.

بازار جهانی خرید پروپیونات کلسیم بر اساس منطقه

برگه آنالیز محصول

دریافت برگه آنالیز محصول

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرید پروپیونات کلسیم | قیمت پروپیونات کلسیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات