کیسه HEDP جامد (پودری)

هیدروکسی اتیل  دی فسفونیک اسید (HEDP) که با نام اتیدرونیک اسید نیز شناخته می شود از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنعت تصفیه آب است. برای خرید اتیدرونیک اسید (HEDP)، اطلاع از قیمت ها و ثبت سفارش با مشاوران ما در موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

خرید HEDP :

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید HEDP می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول

کشور تولید کننده: چین

بسته بندی: بشکه 290 کیلویی و کیسه 25 کیلویی

درصد خلوص: 60% و 90%

cas no: 2809-21-4

آنالیز محصول  

پودری HEDP آنالیز 

آنالیز

مایع HEDPآنالیزآنالیز

.

فروش اتیدرونیک اسید (HEDP):

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در در ارتباط باشید.

قیمت اتیدرونیک اسیدبرای آگاهی از قیمت با کارشناسان  فروش ما در ارتباط باشید.

بررسی خواص و ویژگی های این ماده:

ساختار مولکولی هیدروکسی اتیل دی فسفونیک اسید

 

 

 

 

اتیدرونیک اسید یا هیدروکسی اتیل دی فسفونیک اسید دارای فرمول شیمیایی C2H8O7P2 و جرم مولکولی 206.027 g/mol است. این ماده هم بصورت جامد و هم به شکل مایعی با رنگ زرد یا بدون رنگ ، بدون بو  و از خانواده بیسفسفونات ها است.

 

 

 

 

تولید

راه های زیادی برای تولید این ماده وجود دارد. یکی از رایج ترین راه های تولید این ماده افزودن PCl3 به محلول اسید استیک با دادن حرارت در دمای 373 کلوین الی 383 کلوین به مدت یک ساعت و سرد نمودن آن به مدت یک ساعت در دمای 343 کلوین می باشد.واکنش تولید اتیدرونیک اسید

سنتز HEDP می تواند با تنظیم 3 PCl و آب و اسید استیک به نسبت  1:3.2: 1.2 بهبود یابد.

یکی دیگر از روش های تولید این محصول از طریق واکنش در اثر واکنش مخلوط استیک اسید / استیک آنیدرید با اسید فسفریک می باشد

کاربرد های اتیدرونیک اسید

این ماده به عنوان یک  مقیاس و همچنین به  عنوان مهارکننده خوردگی در سیستم های گردش آب سرد، میدان های نفتی و دیگهای بخار کم فشار در زمینه هایی مانند برق، صنایع شیمیایی، متالورژی، کود، و غیره مورد استفاده قرار می­گیرد.

در صنعت نساجی به عنوان شوینده مواد فلزی و غیر فلزی کاربرد دارد و در صنعت رنگرزی به عنوان تثبیت کننده رنگ استفاده می­ شود.

سایر کاربرد های این ترکیب عبارتند از:

  • سیستم های خنک کننده و تصفیه کننده ی اب.
  • شوینده های صنعتی ( به دلیل خاصیت کلاته کنندگی این ترکیب ، از آن در شوینده های صنعتی به منظور کلاته نمودن یون های فلزی و تشکیل کمپلکس پایدار استفاده می شود)
  • استخر های شنا
  • مهار کننده ی خوردگی برای سطوح فلزی
  • تثبیت کننده در محلول های H2O2

مصارف پزشکی :

این ماده را با نام تجاری (Didronel ®)  که یک بیوفسفونات مورد استفاده برای تقویت استخوان، درمان پوکی استخوان، و درمان بیماری پاژه استخوان است می توان شناخت.
بیس فسفونات ها در درجه اول با کاهش فعالیت استئوکلاستها،  مانع از تحلیل استخوان شده از این رو باعث می شوند استخوان ها در دراز مدت قوی تر شوند.

اتیدورنات، بر خلاف دیگر بیس فسفونات ها، مانع از متراکم شدن استخوان ها نیز می­شوند.

مصارف صنعتی :

این ترکیب در بین مواد شیمیایی موجود در استخرهای شنا گنجانده شده تا به عنوان مهار کننده لکه مانع از خروج یون های فلزی از محلول و از بین بردن رنک آمیزی اطراف استخر شوند.

این ترکیب عامل کیلیت ساز است و می­تواند با اضافه شده به باندها، تا حدی، با اثرات موادی مانند کلسیم، آهن یا فلزات دیگر، که ممکن است به عنوان  جزئی از فاضلاب  تخلیه  شده  باشند و امکان آلودگی  آبهای زیرزمینی را داشته باشند، مقابله کند.

HEDP مایع

اما چرا از این ماده در تصفیه آب استخر ها استفاده می شود؟ 

اتیدرونیک اسید می تواند با یون هایی مانند کلسیم، آهن و سایر یون های فلزی پیوند برقرار نماید و سبب مهار آن ها شود. 

عوامل کلاته کننده می توانند با یون های فلزی موجود به راحتی پیوند برقرار کنند. در صورتی که یون های فلزی در آب به خصوص آب استخر ها وجود داشته باشد رنگ آب تیره تر به نظر می رسد. در اینجور مواقع برای رفع این مشکل از موادی مانند HEDP استفاده می نمایند. این ماده به دلیل خاصیت مهار کنندگی در خوردگی سبب مهار این یون ها و جلوگیری از فعالیت آن ها در تغییر رنگ آب و ایجاد لکه بر دیواره های آن می شود

به عنوان یک فسفونات دارای خواص مهار خوردگی در فولاد است و اسید  اکسیداسیون اسیدهای چرب را  به تاخیر می اندازد.
این محصول و نمک های آن برای جلوگیری از اثرات آب سخت به مواد شوینده و سایر مواد شوینده اضافه می ­شوند.

در بسیاری از مواد شوینده صنعتی یا خانگی (مانند صابون ها یا دترجنت ها) به کار برده می شود.

استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی

شاید بتوان یکی از پرتقاضا ترین صنایع در خرید هیدروکسی اتیل دی فسفونیک اسید را صنایع تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دانست چرا که این ماده  یک عنصر مهم و پرکابرد در فرمولاسیون های آرایشی محسوب می شود که برای سرکوب تشکیل رادیکال های آزاد، تثبیت امولسیون و کنترل ویسکوزیته مورد استفاده ذکر شده است.

کیسه HEDP

از آنجایی که این ماده خاصیت کلاته کنندگی خوبی دارد و می تواند با به دام انداختن فلزات سنگین در مصارف گوناگونی از جمله مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود آنکه یون های سنگین تشکیل کمپلکس می دهند ، تثبیت کننده ها با تثبیت ترکیبات اکسید کننده  سبب تثبیت ماده ی آرایشی و دوام آن می شوند. این ماده در شامپو ها و صابون ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ترکیب برای سلامتی ضرری ندارد . در شکل زیر می توانید میزان سلامتی آن را مشاهده نمایید.

 

اتیدرونیک اسید در لوازم آرایشی

ضد خوردگی:

این ماده می تواند به عنوان یک مهار کننده ی خوردگی عمل نماید و با یون های فلزی از جمله آهن ، مس و روی یک کمپلکس پایدار تشکیل دهد و سبب کلاته نمودن آن ها شود. HEDP یون های فلزی موجود در آب را به خوبی حذف و کاهش می دهد و اکسید های موجود بر روی سطوح فلزی را به راحتی حل می کند. یکی از مزیت های این ترکیب به عنوان مهار کننده ی خوردگی این است که تا دمای حدود 250 درجه ی سانتی گراد نیز همچنان خواص خود را حفظ می نماید و سبب محافظت سطوح فلزی در برابر خوردگی می شود.

بازار جهانی خرید HEDP

رشد بازار جهانی این محصول به دلیل رشد رو به جلوی صنایع دارویی و صنایع شیمیایی است. سرعت رشد بالای شهرنشینی، افزایش درآمد مصرف کنندگان و تغییرالگوی مصرف زندگی افراد را می توان عامل افزایش مصرف این محصول و به طبع آن افزایش چشمگیر فروش و خرید آتیدرونیک اسید گردیده است. البته اثرات نامطلوب این ماده، مانند ضعیف کردن جسم، مشکلات پوستی و درد استخوانی ،عضلات و مفاصل نیز در تضعیف بازار آن نقش داشته است.

بر اساس موقعیت جغرافیایی، بازار خرید HEDP به هفت منطقه کلیدی – آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپای غربی، اروپای شرقی، آسیا و اقیانوسیه به جز ژاپن و شرق میانه و آفریقا تقسیم شده است. در میان مناطق فوق، آمریکای شمالی سهم قابل توجهی از این بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد که به دلیل سهم نسبتا بالا در منطقه و صنعت داروسازی جهانی است. آسیا و اقیانوس آرام به استثنای منطقه ژاپن به دلیل رشد چشمگیری در صنعت داروسازی در منطقه، سهم قابل توجهی از حجم بازار خرید HEDP را در بازار جهانی تشکیل می دهد.

کاربرد هیدروکسی اتیل دی فسفونیک اسید در تصفیه آب

ایمنی هیدروکسی اتیل دی فسفونیک اسید:

msds و خطرات اتیدرونیک اسید

H290: ممکن است برای سطوح فلزی ایجاد خوردگی کند.

H302: در صورت بلعیده شدن خطرناک است.

H314: باعث سوختگی شدید پوست و آسیب دیدگی چشم می شود.

H401: برای آبزیان سمی است.

این کلاته کننده ممکن است محرک پوست و چشم ها باشد و در سطح مخاط های بدن خوردگی ایجاد کند.لطفا پیش از تماس با این ماده MSDS آن را مطالعه فرمایید.

منبع :

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound…#section=Safety-and-Hazards

1-Hydroxyethylidene-1,1-diphosphonic acid. (n.d.). Retrieved March 2, 2019, from https://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_EN_CB4719658.htm

5/5 (1 Review)

3 نظر برای «هیدروکسی اتیل دی فسفونیک اسید (HEDP) | خرید HEDP»

    • مبتکران می‌گوید:

      سلام. بله، معمولا از HEDP در صابون برای از بین بردن اثر سختی آب استفاده می‌شود.

  • یوسف می‌گوید:

    سلام لطفا روش آزمون Active content , Total phoshonic acid ماده Na4.HEDPرا میشه برام ارسال بفرمایید.خیلی لازم دارم برای آزمون این ماده لازم داشتم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *