6acc6f7080ada71e4335907a7b4eb410

نیترات کبالت (Cobalt(II) Nitrate) یکی از نمک های کبالت است که در صنایع آبکاری ، تولید رنگدانه ، تولید باتری خوردو و … مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول عموما با خلوص بالا (99%) و به صورت 6 آبه به بازار عرضه می شود. جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت و نحوه خرید این محصول با واحد فروش تماس حاصل فرمایید.  

خرید نیترات کبالت:

شما می توانید برای تهیه ی این محصول و ثبت سفارش خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول

کشور تولید کننده: چین

بسته بندی: کیسه 25 کیلویی 

درصد خلوص: 99% 

cas no: 10026–22-9 شش آبه 

10141-05-6 بدون آب

آنالیز محصول

فروش نیترات کبالت:

تهیه ی مواد شیمیایی با بهترین کیفیت را از ما در مبتکران شیمی بخواهید.

قیمت نیترات کبالت (Cobalt(II) Nitrate) : برای آگاهی از قیمت با کارشناسان فروش ما ارتباط باشید.

خواص و ویژگی ها:     

نیترات کبالت ترکیبی است غیر معدنی که عمدتا به صورت 6 آبه (هگزاهیدرات) به بازار عرضه می شود. این محصول معمولا دارای خلوص بالایی است و بعضا ممکن است ناخالصی هایی مانند نیکل دی نیترات در غلظت های کمتر از 0.5 % در آن وجود داشته باشد. در جدول زیر برخی از خواص فیزیکی و شیمیایی این ترکیب آورده شده اند : 

نوع بدون آب 6 آبه
فرمول شیمیایی Co(NO3)2 Co(NO3)2 .6H2O
جرم مولکولی 182.943g/mol 291.03g/mol
دمای جوش 100-105 °C (تجزیه می شود) 74 °C
چگالی 2.49gr/cm3 1.87gr/cm3
شکل ظاهری  پودر قرمز کم رنگ کریستال های قرمز
حلالیت محلول در آب، اتانول و آمونیاک و استون محلول در آب، اتانول و آمونیاک و استون
بو بدون بو بدون بو

 

تولید

یکی از روش هایی که برای تولید نیترات کبالت مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از فلز Co همراه با اسید نیتریک است. برای این کار ابتدا فلز به داخل محفظه ای که در مقابل فشار و خوردگی مقاوم باشد ریخته می شود ، سپس به آن اسید نیتریک اضافه شده و بعد از آن ظرف آب بندی می شود. واکنش در دمای 20-200 درجه سانتیگراد و فشار 0.05 تا 0.5 مگاپاسکال صورت می گیرد. مدت زمان واکنش بین 1 تا 10 ساعت است و می توان از همزن نیز استفاده کرد. آنچه که تولید می شود مخلوطی است که در آن مایع و جامد در کنار هم وجود دارد و پس از اتمام واکنش باید جداسازی جامد-مایع صورت گیرد.

کاربردها

مهمترین کاربردهای این ترکیب استفاده برای تولید رنگدانه و آبکاری است . در آبکاری هایی که توسط کبالت انجام می شوند و هدف از آنها نشاندن لایه ای از این فلز بر روی سطحی دیگر است ، از نیترات کبالت به عنوان منبعی برای کبالت بهره می گیرند.

نیترات کبالت در آبکاری

تولید باتری

نیترات کبالت و سولفات کبالت (خرید سولفات کبالت) به عنوان مواد اولیه برای تولید باتری های قابل شارژ خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. دو ترکیب ذکر شده به کبالت هیدروکسید یا تری کبالت تترا اکسید تبدیل می شوند که خود در تولید کاتد باتری های پایه نیکل و باتری های لیتیومی مورد استفاده قرار می گیرد. 

ساخت کاتالیست

کاتالیست های دارای پایه کبالت در پالایش نفت خام و فرآیندهای تبدیل گاز به مایع که در آن گاز طبیعی به هیدروکربن های بلندتر تبدیل می شود ، استفاده می شوند. نمک های دارای پایه کبالت مانند کربنات و نیترات کبالت در ساخت این کاتالیست ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اصلاح سطح

این ترکیب در مواردی برای اصلاح سطوح خصوصا محافظت در برابر خوردگی به کار گرفته می شود. یکی دیگر از کاربردها در زمینه اصلاح سطحی ، افزایش سختی و ضد آب کردن فلزات و آلیاژهای آبکاری شده است. به عنوان مثال در فرآیند آبکاری با طلا ، نیترات کبالت به فرآیند افزوده می شود و فلز کبالت از آن جدا شده و همراه با طلا بر روی سطح مورد نظر نشانده می شود. این کار باعث بهبود سطح آبکاری شده در مقایسه با سطح آبکاری با طلای تنها می گردد.  

فرآیندهای تخمیر و بیوتکنولوژی

در این فرآیندها به میزان کم از نمک های کبالت به عنوان ردیاب استفاده می شود. به عنوان مثال در تولید بیوگاز برای رشد سلول های باکتریایی استفاده می شوند.

فروش مواد شیمیایی در مبتکران شیمی با بهترین کیفیت و قیمت

مبتکران شیمی ، خرید و فروش مواد شیمیایی

2 نظر برای «نیترات کبالت (Cobalt(II) Nitrate)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *