امولسیفایر

امولسیفایر چه کاربردی دارد؟ کاربرد این ماده در شوینده ها چیست؟ در ادامه ی متن با ما همراه باشید تا با انواع این ماده بیشتر آشنا شوید. همچنین می توانید برای فروش و خرید امولسیفایر با ما در ارتباط باشید.

تعریف:

مواد فوق ترکیباتی هستند که از جدا شدن سایر مواد موجود در نرم کننده ، شامپو و یا سایر محصولات جلوگیری می کند.

این مواد در اغلب محصولاتی که حاوی روغن و آب می باشند دیده می شود. از آنجایی که در شامپو ها و شوبنده ها مواد مختلفی وجود دارد در غیاب امولسیفایر ها، ترکیبات موجود نمی توانند به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. این امولسیون کننده ها موجب ترکیب این ترکیبات و به دست آمدن محصولی یکنواخت می شوند.

امولسیفایر ها در محصولاتی مانند لوسیون ، کرم ، شامپو ، نرم کننده ها ، مرطوب کننده ، محصولات زیبایی و حتی در برخی محصولات غذایی (مانند مایونز) استفاده می شوند.

کاربرد امولسیفایر ها در شامپو :

کارایی محصولات مراقبت از مو بستگی به چندین فاکتور از جمله نوع سورفاکتانتها، نگهدارنده ها؛ پلیمرها؛ خوش بو کننده ها و مواد سازنده فرمولاسیون و سازگاری شان با هم دارد.

محصولات مراقبت از مو همچنین باید شامل مواد رنگی  نگهدارنده و هم چنین عوامل ضد شوره باشند، به این دلیل و همین طور به دلیل وجود انواع مختلف جنس مو؛ طیف وسیعی از این مواد شوینده امروزه در دسترس بوده و در حال افزایش است.

به طور مثال عامل قیمت، عطر، کارایی شستشو و قابلیت کف کردن و… فاکتورهایی هستندکه اغلب مردم هنگام خرید شامپو به آن توجه می کنند. به نظر میرسد هر سال این رقابت شدیدتر میشود و هر کمپانی رنج وسیعی از محصولات جدید با فرمولاسیون های پیچیده تر و همراه با بهبود کیفیت به بازار عرضه میکند

اگرچه برخی برخی از این تغییرات ممکن برای مصرف کننده قابل درک باشدو برخی نباشد

خصوصیات

ظاهر فیزیکی مثل دو فاز شدن، روان بودن بیش از حد و بی رنگ شدن فاکتورهایی هستند که روی علاقه مصرف کننده به خرید موثر هستند همچنین فاکتورهایی مثل امولسیون های ناپایدار، تغییرات ایجاد شده در اثر تغییرات آب و هوایی (به خصوص دما) از زمان مراحل تولید، انتقال و ذخیره در محل فروش و اکسیداسیون نوری، پارامترهایی هستند که موجب عدم جذابیت برای خرید مصرف کننده میشوند.

ته نشینی مواد تشکیل دهنده شامپو که برای مصرف کننده قابل تشخیص نیستند اما زمانی که  مدت طولانی از آن بگذرد آشکار میشود.

گاهی برخی دستوالعمل ها مثل (قبل از مصرف تکان دهید) و (در جای تاریک نگهداری شود) تاثیر منفی روی تصمیم مصرف کننده برای خرید میگذارد.

به این منظور تولید کنندگان امولسیفایر باید زمان و هزینه زیادی رابرای تولید محصول با کیفیت بالا در نظر بگیرند

عوامل جاذب دیگر از نظر زیبایی مثل رنگ محصول، بسته بندی، عوامل دیگری هستند که در جذب مشتری موثرند

کاربرد امولسیفایر ها در شامپو

کارایی محصول مثل سهولت شانه زدن، درخشانی، ضد الکتریسیته بودن؛حس پاکیزگی و کف زیاد عواملی هستند که روی مخاطب موثرند.

مولکول های یک سورفاکتانت هر دو ویژگی آب گریزی و آب دوستی را دارند و به جهار دسته آنیونی (با بار منفی) غیر یونی(بدون بار)آمفوتریک(هر دو بار مثبت و منفی) کاتیونی (بار مثبت) تقسیم میشوند.

امولسیفایر و کاربردهای آن

پرکاربردترین سورفاکتانت های مورد استفاده در فرمولاسیون های شامپو عبارتند از:

سدیم لوریل اتر سولفات

– آمونیوم لوریل اتر سولفات

– آمونیوم لوریل سولفات

– کوکوآمیدو پروپیل بتائین

و…

مزایایی که حضور یک سورفاکتانت در فرمولاسیون های شامپو ایجاد میکند شامل مرطوب کنندگی مو، پاک کردن مو و عاری کردن آن از چربی؛ توانایی ایجاد لایه ضخیم کف؛ سهولت شستشو؛ احساس خوب پس از شست و شو بدون آسیب شیمیایی به مو و همچنین عدم ایجاد سوزش برای پوست چشم و پوست سر میباشد

در ادامه با چندی از امولسیفایر ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • وکس WAX NF

این ماده به دلیل ترکیب نمودن مواد حاوی روغن و آب ، امولسیفایر بسیار مناسبی در صنایع آرایشی به حساب می آید. این ماده سبب بهبود بافت و ساختار محصولات مصرفی می شود و موجب ایجاد لایه ی چربی بر روی پوست و مو نمی گردد.بسته به غلظت استفاده شده از این ماده ، می توان از آن برای ساخت امولسیون های ویسکوز (ضخیم) یا نازک نیز استفاده کرد. وکس معمولا در غلظت 5-10%. مورد استفاده قرار می گیرد.

  • ستیل الکل

این ماده یک الکل چرب است که از روغن ها و چربی های طبیعی (ستیل و استاریل الکل) تولید می شود. برای ضخامت و تثبیت محصولات به منظور تقویت قوام از این ماده استفاده می شود. این ماده در غلظت کمتر از 2 درصد در محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

  • ستئارات 20

ستئارات 20 یک امولسیفایر بسیار مناسب می باشد زیرا می تواند به راحتی با انواع روغن ها ترکیب شود. بهترین فرایند و بازدهی این ماده را در هنگام اختلاط آن با سایر مواد از قبیل گلیسریل استئارات می توان مشاهده نمود. غلظت مورد استفاده از این ماده می تواند بین 0.5 الی 30 درصد باشد. از غلظت های بالاتر از این ماده در محصولات ژل مانند استفاده می شود.

  • گلیسیریل استئارات

این ماده معمولا به صورت ترکیب با سایر امولسیفایر ها مانند پلی سوربات 20 و ستئارات 20 مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان ضخیم کننده و تثبیت کننده در محصولات ارایشی مورد استفاده قرار می گیرد. غلظت گلیسریل استئارات در محصولات زیبایی معمولاً حدود 1-3٪ است.

  • پلی سوربات 20

این ماده در محصولات دارای روغن ضروری و رایحه های بر پایه ی روغن مورد استفاده قرار می گیرد و به طور طبیعی از اسید لوریک (روغن نارگیل) گرفته می شود. پلی سوربات 20 در غلظت های 2 الی 10 درصد مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده معمولا در محصول بر پایه ی آب مانند شامپو ، اسپری مو و ژل هایشست و شو استفاده می شود.

کف

در بین سایر محصولات مراقبت شخصی، فرمولاسیون های شامپو با چالش بزرگی نسبت به سایرین مواجه است.  علاوه بر پاک کنندگی، کاراکترهای کف کردن از نقطه نظر فروش موفق یک شامپو بسیار حائز اهمیت است.

کف کردن زمانی اتفاق می افتد که مولکول ها؛اطراف هوا جمع شود

ویژگی های کف نیز بین تولیدکنندگان ومصرف کنندگان متفاوت است اگرچه ترجیح بر این است که کفزیاد ودرخشان باشداز طرفی میزان کف تولید شده توسط یک شامپو دلیل بر توانایی بالای شستشوی مو نیست بلکه باید پس از یکبار شستشوی معمولی بتواند مورا کامل بشوید

سدیم لوریل اتر سولفات برای تولید کف مورد استفاده قرار میگیرد.

خیس کنندگی

عامل خیس کننده ماده ای است که توانایی آب یا محلول های آبی را به جابجا کردن هوا از سطح جامد را افزایش میدهد.

با کاهش کشش سطحی محلول های آبی سورفاکتانت ها می توانند به عنوان ماده خیس کننده عمل کنند اگرچه مواد چربی دوست روی مو پروسه آبرسانی را کاهش میدهند.

انتخاب نوع مناسب

یک روش برای انتخاب امولیسفایر مناسب توجه به خواص نسبی لیپوفیلیک هیدروفیلیکی آن است که (HLB) نامیده میشود

برای امولسیون های آب پایه رنج 8 تا 18 و برای امولسیون های روغن پایه میزان آن 3 تا 6 است.

امولسیفایرها باید قادر باشند کشش سطحی را به حداقل میزان ممکن برسانند.

****سدیم لوریل اتر سولفات با نام تجاری تگزاپون در انبار تهران موجود است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید****

برای خرید و فروش مواد شیمیایی و انواع امولسیفایر ها با ما در ارتباط باشید

6 نظر برای «خرید امولسیفایر»

  • زینب رسول زاده می‌گوید:

    قیمت امولسیفایر برای استفاده در اسپری ضدعفونی کننده چنده

    • مبتکران می‌گوید:

      با سلام. لطفا جهت اطلاع از قیمت ها با دفاتر فروش ما در تماس باشید.
      با تشکر.

  • Afsaneh می‌گوید:

    سلام خسته نباشید ایا خودتون وکس NFرودارید اگر دارید کیلوچند هست

    • مبتکران می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، لطفا با شماره تلفن 02177677382 تماس بگیرید.

  • Afsaneh می‌گوید:

    سلام اطلاع رسانیتون بی نظیر هست اگر لطف بفرمائید وکس ان اف رو بصورت کیلوی از کجا میتونم بگیرم ممنون میشم

    • مبتکران می‌گوید:

      سلام ممنون از لطف شما ، خیر متاسفانه اطلاعات دقیقی نداریم در این زمینه خاص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *