فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

دسته بندی مقالات

نیترات-کلسیم-1-300x300

موارد کاربردی کود نیترات کلسیم

کود نیترات کلسیم یک ترکیب معدنی با فرمول Ca(NO3)2 و یک نمک بدون رنگ می باشد که رطوبت هوا را جذب می کند و با استفاده از سنگ آهک با اسید نیتریک ضعیف به دست می آید.

کاربرد ها

این ترکیب عمدتا به عنوان کود نیتروژن در کشاورزی استفاده می شود و به صورت گرانول یا دانه ای تولید می شود.

برای خرید کود نیترات کلسیم، کلسیم ژل و کلسیم بور می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

خرید کود کلسیم نیتراتکلسیم نیترات

برای کنترل برخی بیماری های گیاهی از این ترکیب استفاده می شود. برای مثال، اسپری های این کود (و کلرید سدیم) رقیق شده برای کنترل هسته تلخ و لکه و خال در درختان سیب استفاده می شود.

سیب و گلابی

کود نیترات کلسیم منبع ایده آل کلسیم قابل دسترس در گیاه برای همه محصولات و روش های رشد است و همچنین حاوی نیتروزن به شکل نیترات (NO3-)  است که جذب موثر کلسیم را فراهم می آورد.

این ترکیب تنها کلسیم محلول در آب است و همچنین از آنجا که منبع نیتروزن نیز می باشد، معمولا در دستورالعمل کود مایع برای رسیدن هر دو این مواد مغذی ضروری برای رشد گیاهان، استفاده می شود. هنگامی که کمبود مواد مغذی در گیاه مشاهده می شود، استفاده از کود کلسیم نیترات در دستورات کود مایع یا به عنوان اسپری مواد مغذی مناسب می باشد.

Ca در گیاه

این عنصر مغذی باعث می شود که کیفیت، بازده محصول، طول عمر و دوام آن را افزایش یابد. حضور این عنصر در گیاه محدود است و باید در طول فصل رشد مورد استفاده قرار گیرد. کلسیم برای ساخت دیواره های سلولی ضروری بوده و همچنین در واکنش های آنزیمی و در هماهنگی فرآیندهای بین سلولی نقش دارد. این عنصر عملکرد آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها را بهبود می بخشد.

کلسیم در گیاهان

کمبود در گیاه

کمبود کلسیم معمولا به صورت پوسیدگی موضعی بافت ظاهر می شود و در نتیجه مانع از رشد گیاه خواهد شد. علایم کمبود در گیاه عبارتنداز: تغییر شکل برگ، سوختگی نوک برگ و سوختگی نوک ریشه، پوسیدن شکوفه (در گوجه فرنگی و خانواده خیار). همچنین کمبود در گیاه، سبب افزایش خطر ابتلا به آفات و بیماری ها شده و کیفیت محصول و دوام و عمر مفید آن را کاهش می دهد.

کمبود کلسیم در گوجه

کمبود کلسیم در گیاهان

نیتروژن در گیاه

نیتروژن یک جزء از هر پروتیین است و بنابراین برای رشد گیاه، فتوسنتز و واکنش های آنزیمی ضروری می باشد. این ماده مغذی در مقادیر بسیار بالاتری نسبت به سایر مواد مغذی مورد نیاز در مراحل رشد، زمانی که گیاه میوه ای ندارد، مورد نیاز است.

اسپری تغذیه ای

کمبود این عنصر در گیاه معمولا با اسپری کردن آن اصلاح و درمان می شود زیرا درمان های خاکی می تواند دوره زمانی طولانی تری را برای رسیدن به کل گیاه طی کند. بنابراین اسپری کود کلسیم نیترات  برای درمان نقایص بر روی برگ گیاه جهت جذب سریعتر آن در گیاه استفاده می شود.

تهیه محلول اسپری

برای تهیه محلول اسپری 6 تا 11 درصدی کلسیم، با اضافه کردن یک فنجان در 25 گالون آب تهیه شده که  برای استفاده در نیمه اول فصل رشد برای کمبود کلسیم گیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *