خرید لورامید

لورامید چیست؟ لورامید (lauramide) با نام تجاری دی اتانول آمین اسید لوریک و نام اختصاری LDEA، ترکیبی با فرمول مولکولی C16H33NO3 است. لورامید در دسته آمیدهای چرب بلند زنجیر قرار می گیرد. LDEA بسیار در دسترس است و به طور گسترده ای در لوازم آرایشی، شامپوها و شوینده ها استفاده می شود. به طور کلی این ترکیب دارای 10 تا 35 درصد آمین است، اما در لورامید خالص (حاصل از میعان) لوریک اسید به میزان 90% و دی اتانول آمین هم به میزان 5% وجود دارد و حدود 5% ناخالصی های آلی وجود دارد.

برای خرید و اطلاع از قیمت روز این محصول با کارشناس مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

خرید لورامید

برای اطلاع از قیمت لورامید و سایر مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز خود با ما در ارتباط باشید. همکاران ما از لحظه سفارش تا تحویل محصول در کنار شما هستند.

اطلاعات محصول کشور تولید کننده: ایران

بسته بندی: بشکه 230 کیلویی

درصد خلوص لورامید: 99%

cas no: 1120-16-7

آنالیز محصول آنالیز لورامید

فروش عمده لورامید

مبتکران شیمی با فروش لورامید به صورت عمده با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت پاسخگوی نیاز صنعتگران گرامی می باشد.

قیمت روز 

مبتکران شیمی همواره سعی در ارائه مواد شیمیایی با قیمت مقرون به صرفه و مطابق با نیاز مشتریان گرامی دارد با این وجود به دلیل نوسانات موجود در بازار خرید مواد شیمیایی برای اطلاع از قیمت فروش لورامید پیش از ثبت سفارش با کارشناسان ما در واتس آپ تماس بگیرید.

مشخصات و خواص فیزیکی و شیمیایی

لورامید یک مایع ویسکوز زرد رنگ است. نام آیوپاک آن N,N-Bis(2-hydroxyethyl) dodecanamide است. از آنجاییکه روغنی است در آب نامحلول است و به صورت شناور می ماند اما در ترکیبات دیگر مانند الکل ها، پروپیلن گلیکول و پلی اتیلن گلیکول محلول است. محلول آن بیشتر خاصیت بازی دارد و این خاصیت قلیایی خود را از آمین موجود در ترکیب خود می گیرد.

فرمول شیمیایی C12H25NO
جرم مولکولی 199.33 گرم بر مول
شکل ظاهری مایع ویسکوز زرد رنگ
چگالی 970.59 گرم بر لیتر
نقطه ذوب 110 درجه سانتیگراد
حلالیت محلول در الکل ها، پروپیلن گلیکول، پلی اتیلن گلیکول

نامحلول در آب

pH (در محلول 1%) 9-11

از جمله مواد اولیه صنایع شوینده است که دارای خاصیت آنتی استاتیک، افزایش دهنده فوم، سورفکتانت و کنترل کننده ویسکوزیته می باشد. با توجه به خواص فوق العاده که دارد توانسته در کنار موادی همچون سویامید در صنعت شوینده و محصولات آرایشی مورد توجه فراوان قرار بگیرد. LDEA هم به صورت جامدی موم مانند و هم به صورت مایعی ویسکوز موجود می باشد. نوع مایع آن زرد کم رنگ می باشد و نوع جامد آن رنگی ما بین سفید تا زرد کم رنگ دارد.

نکته: استفاده از این ماده در محصولات مراقبت شخصی و شوینده ها خطری ندارد اما استفاده ی همزمان این ماده با محصولات حاوی نیتروژن توصیه نمی گردد.

در شکل زیر ساختار شیمیایی لوارمید را می توان مشاهده نمود:

ساختار شیمیایی لورامید

روش تولید لورامید

لورامید طی یک واکنش تراکمی در مخلوطی از اسید لوریک و میرستیک اسید با دی اتانول آمین با نسب مولی 1:1 و 2:1 تولید می شود. روش دیگر واکنش تراکمی متیل استر اسید لوریک با دی اتانول آمین در دمای بالا و در حضور کاتالیزور است که در نهایت محصول لورامید تولید می شود.

کاربرد لورامید چیست؟

عمده ترین موارد استفاده از این محصول را در تصویر زیر مشاهده می نمایید :

کاربردهای لورامید

برای خرید لورامید با بهترین قیمت با ما در تماس باشید

نقش لورامید در مواد شوینده

لوارمید کوکونات، لینول آمید DEA و LDEA از جمله اسید های چرب مشتق شده از دی اتانول هستند که به صورت مایعات چسبنده و یا جامدات مومی شکل یافت می گردند.ترکیبات فوق معمولا از 4 الی 33% دی اتانول آمین تشکیل شده اند.  مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی، فرمولاسیون شامپوها، رنگ مو، محصولات حمام و لوسیون ها از جمله مواردی هستند که این مواد به عنوان سورفکتانت نقشی اساسی در آن ها دارند.

دی اتانول آمین و مشتقات آن ترکیباتی هستند که به عنوان امولسیفایر عمل می نمایند و موجب می شود تا مواد شیمیایی موجود در شوینده ها کف و حباب تولید کنند. همچنین این مواد برای تنظیم pH نیز مورد استفاده قرار می گیرند.لازم به ذکر است که دی اتانول آمین در مواد شوینده به ندرت به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد و آن را با موادی دیگر مخلوط می نمایند که در ادامه با این مشتقات بیشتر آشنا می شویم. مشتقات به وجود آمده از ترکیب با DEA دیگر ساختاری مشابه آن ندارند و موجب خشکی و حساسیت های پوستی نمی شوند و هر کدام خواص منحصر به فرد خود را خواهند داشت.

کاربرد در محصولات آرایشی

لورامید در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی می تواند سبب بهبود و حفظ فوم در این محصولات شود ، همچنین با خواص منحصر به فردی که دارد می تواند ویسکوزیته و یا ضخامت محصولات را افزایش دهد. نداشتن ویسکوزیته در محصولاتی مانند شوینده ها سبب روان شدن بیش از حد این محصولات می گردد در نتیجه افزودن عاملی که ویسکوزیته ی این قبیل شوینده ها را افزایش دهد امری ضروری است. لورامید بهترین گزینه برای این منظور می باشد و سبب به حداکثر رساندن خواص ساختاری و عملکرد محصولات فوم مانند از قبیل شامپو ها و محصولات تولید کننده ی حباب حمام می گردد.

LDEA به عنوان یک تثبیت کننده ی امولسیونی نیز عمل می کند و به حفظ مواد محلول در آب و محلول در چربی در یک محصول کمک می نماید.

لورامید در محصولات آرایشی و بهداشتی و شخصی مانند روغن حمام، شامپو، نرم کننده و رنگ مو استفاده می شود. همچنین در برخی از محصولات مراقبت از حیوانات خانگی و تمیز کردن منازل از آن استفاده می شود. به علت خاصیت قلیایی که دارد برای تنظیم pH از آن استفاده می کنند، و همچنین یک امولسیون کننده مناسب است.

این ترکیبات در محصولات آرایشی در غلظت های <0.1-50% مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مشتقات دی اتانول آمین ها در شوینده ها

 

طبق تحقیقات انجام گرفته استفاده از اسید های چرب فوق در محصولات آرایشی و بهداشتی بلامانع است و به کار بردن آن ها در دوز های مشخص خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند.

نام مشتقاتی از دی اتانول آمین که در محصولات مراقبتی و بهداشتی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند:

 

نام ماده CAS No
Cocamide DEA 61791-31-9
Lanolinamide DEA 85408-88-4
Olivamide DEA 124046-30-6
Soyamide DEA  68425-47-8
Lauramide DEA 120-40-1

 

به دلیل خاصیت پاک کنندگی این ترکیب، در تولید صابون های مایع و پاک کننده های خانگی نیز استفاده می شود.

بررسی بازار جهانی خرید و فروش لورامید 

بازار جهانی خرید و فروش لورامید با افزایش تقاضا پیش می رود و پیش بینی می شود در طول دوره سالهای 2021-2025  با رشد 5٪ CAGR روبرو شود و ارزش معاملات آن به مبلغ 2.6 میلیون دلار در سال پایان دوره ذکر شده برسد. با توجه به کاربرد گسترده لورامید در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی محصولات مراقبت شخصی و صنایع دارویی، افزایش تقاضا برای خرید لورامید و بهبود حجم معاملات بازار جهانی این محصول دور از انتظار نیست .بازارهای عمده منطقه ای این محصول نیز شامل آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای شمالی، خاورمیانه وآفریقا می باشد.

0/5 (0 Reviews)

2 نظر برای «لورامید چیست؟ | کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *