9c37f40f826df2f26f99a4b622642103

سولفیت سدیم (Sodium sulfite) چیست ؟ پودری سفید و بی رنگ است و به عنوان یکی از نمک های معدنی سدیم شناخته می شود و به دو شکل بدون آب و آبدار (7 آبه) وجود دارد. داشتن خواص ضد میکروبیایی و کاهندگی باعث شده اند که این ماده در صنایع مختلفی مانند تولید مواد غذایی ، کاغذ ، سفیدکننده ها و… به کار برده شود. جهت ثبت سفارش ، خرید ، فروش و اطلاع از قیمت سولفیت سدیم صنعتی و خوراکی با شماره های واحد فروش ما تماس بگیرید.

خرید سولفیت سدیم:

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول

کشور تولید کننده: چین

بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

درصد خلوص: 99%

CAS NO: 7757-83-7

آنالیز محصول برگه آنالیز

فروش سولفیت سدیم:

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

 قیمت سولفیت سدیم : 

برای آگاهی از قیمت با کارشناسان  فروش ما در ارتباط باشید.

 

معرفی

سولفیت سدیم (سدیم سولفیت) یک نمک سدیم محلول سولفورو اسید (سولفیت) با فرمول شیمیایی Na2SO3 است. از آن به عنوان یک نگهدارنده برای جلوگیری از خشک شدن میوه های خشک و نگهداری گوشت و همچنین کاهش میزان سطح کلر در استخر مورد استفاده قرار می گیرد.

……………………………………….

.ویژگی های شیمیایی و فیزیکی: 

در  جدول زیر برخی از خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده نشان داده شده است : 

خواص  بدون آب  آبدار
فرمول شیمیایی Na2SO3  Na2SO3 .7H2O
جرم مولکولی 126.043  g/mol 252.15 g/mol
حلالیت  27% در آب حل می شود ؛ در گلیسرول کاملا محلول است ؛ در آمونیاک نامحلول است. در آب حل می شود ؛ در گلیسرول کاملا محلول است ؛ در آمونیاک نامحلول است.
دمای ذوب 33.4 °C 500 °C
چگالی  2.633gr/cm3 1.561gr/cm3
بو  بی بو بی بو

.روش تولید :

sodium sulfite می تواند در آزمایشگاه از واکنش محلول هیدروکسید سدیم با گاز دی اکسید گوگرد تهیه شود:

2NaOH + SO2 → Na2SO3 + H2

سولفیت سدیم صنعتی با واکنش دی اکسید گوگرد با محلول کربنات سدیم ساخته شده است. ترکیب اولیه، بی سولفیت سدیم (NaHSO3) را تولید شده است که با واکنش با هیدروکسید سدیم یا کربنات سدیم به سولفیت تبدیل می شود.

SO2+ Na2CO3 → Na2SO3 + CO2 

.کاربرد ها:

این ترکیب در صنایع مختلفی مانند کاغذ سازی و تولید مواد غذایی کاربرد فراوان دارد ، از این رو در دو گرید تکنیکال (صنعتی) و خوراکی تولید و توزیع می شود. در ادامه به کاربردهای این دو گرید بیشتر پرداخته شده است.

گرید خوراکی

در صنایع غذایی از این ماده به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود . این محصول در مقیاس صنعتی با استفاده از عبور گوگرد دی اکسید از میان کاستیک سودا تولید می شود و در نهایت موجب تشکیل کریستال های سدیم سولفیت می شود. محصول بدست آمده مقداری ناپایدار است و به آرامی گاز گوگرد دی اکسید را در هوا آزاد می کند ، همین خاصیت باعث می شود تا از این ترکیب به عنوان عامل ضد میکروب ، آنتی اکسیدان و نگهدارنده استفاده شود.

کاربرد سولفیت سدیم

کاربردهای گرید صنعتی

  • تولید کاغذ و خمیر آن و محصولات کاغذی
  • مواد شیمیایی عکاسی
  • تصفیه آب
  • عوامل کاهنده
  • رنگدانه ها
  • سفیدکننده ها

سولفیت سدیم عمدتا در صنعت کاغذ و خمیر کاغذ استفاده می شود. در تصفیه آب به عنوان عامل جاذب اکسیژن مورد استفاده قرار گرفته است، به منظور جلوگیری از مشکلات خوردگی در تصفیه آب به دیگ بخار افزوده می شود، در صنعت عکاسی برای جلوگیری از محلول های توسعه دهنده اکسیداسیون ، برای شستشو تثبیت کننده (تیو سولفات سدیم) از امولسیون فیلم وکاغذ عکس، در صنعت نساجی به عنوان یک عامل سفید کننده، عامل حذف سولفور و ترکیبات سولفور و حذف عامل کلر  و در صنعت چرم برای سولفوره کردن عصاره های دباغی و همچنین در مصارف نظامی برای خالص کردن TNT استفاده می شود.

اکسیداسیون الکتروشیمیایی نقره فلزی

یکی از مشکلات موجود در فرایندهای شیمیایی استخراج فلزات نجیب ، به طور خاص نقره ، از ضایعات مواد الکترونیکی ، جواهرات و سایر منابع است.

روش های سنتی برای استخراج نقره بر پایه حلالیت آن در محلول اسید (پرکلریک اسید ، سولفوریک و اسید نیتریک) در حضور اکسیدان ها یا ترکیبات کمپلکس (سیانید ، تیوسیانات ، تیواوره) است. در این محلول ها نقره به شکل نمک های نامحلول رسوب کرده و یا به شکل فلز کاهش پیدا می کند. همده ترین مشکلات این روش عبارتند از مصرف بالای معرف ها و عدم وجود انتخاب پذیری در حلالیت : علاوه بر نقره ، مس ، آهن و سایر ترکیبات موجود در ماده خام اولیه حل خواهند شد.

سولفیت سدیم به عنوان یک عامل کمپلکس کننده در فرایند اکسیداسیون نقره مورد استفاده قرار می گیرد و معایبی را که در روش سنتی عنوان شد برطرف می کند.

 

نگهداری

این محصول را می توان به دور از اسیدها با مواد شیمیایی دیگر در محیط خنک ، خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری کرد.

محصولات مرتبط :

سدیم متا بی سولفیت

اسید فسفریک 

نیتریت سدیم

موسسه ی مبتکران شیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *