سدیم گلوکونات

خرید سدیم گلوکونات: این ماده نمک سدیمی گلوکونیک اسید است که با تخمیر گلوکز تولید می شود و به صورت سفید- برنزه و گرانوله و یا پودر ریز به بازار عرضه می گردد. انحلال پذیری این ترکیب در آب بالا است. ترکیب فوق غیر خورنده و غیر سمی است و به آسانی تجزیه می شود (98 درصد در دو روز). این ماده به عنوان یک عامل کلاته کننده کاربرد های زیادی دارد که در ادامه ی متن با آن بیشتر آشنا خواهیم شد. در این صفحه اطلاعات فنی ، مشخصات محصول ، کاربرد ها ، روش تولید و اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه سفارش ، و فروش و خرید سدیم گلوکونات را می توانید مشاهده نمایید.

برای تهیه ی این محصول تنها کافیست با شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید:

خرید سدیم گلوکونات:

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول

کشور تولید کننده: چین

بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

درصد خلوص: 99%

در دو گرید صنعتی و خوراکی

CAS NO: 527-07-1

آنالیز محصول برگه آنالیز

 

آشنایی بیشتر با این ماده

این ماده نمک سدیمی گلوکونیک اسید است که با تخمیر گلوکز تولید می شود و به صورت سفید- برنزه و گرانوله و یا پودر ریز به بازار عرضه می گردد. انحلال پذیری این ترکیب در آب بالا است. ترکیب فوق غیر خورنده و غیر سمی است و به آسانی تجزیه می شود (98 درصد در دو روز). این ماده اغلب به عنوان عامل چیلتینگ شناخته می شود.

آشنایی بیشتر با شکل ظاهری سدیم گلوکونات

خواص و ویژگی ها

رنگ آن در حالت معمول سفید و یا سفید متمایل به خاکستری و یا زرد است. این ماده کارکردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارد که از این بین می توان به کاهنده آب در بتن ، تثبیت کننده کیفیت آب ، عامل رنگ در صنعت چاپ و رنگ ، بهبود دهنده سطح آهن و فولاد ، به عنوان عامل ضد خوردگی در سیستم های آبی خنک کننده چرخشی و … اشاره کرد. خواص فیزیکی و شیمیایی این ماده را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید :

فرمول شیمیایی NaC6H11O7
جرم مولی 218.137 g/mol
شکل ظاهری پودر کریستالی و یا گرانوله
رنگ سفید ، سفید همراه با خاکستری یا زرد کم
pH محلول آبی 10% این ماده دارای pH بین 6.5 تا 7.5 است.
نقطه ذوب نامشخص : قبل از ذوب شدن تجزیه می شود
بو بو ندارد
حلالیت در آب 549 mg/ml
سایر نام ها دی-گلوکونیک اسید ، مونو سدیم گلوکونات ،  سدیم دی- گلوکونات و …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید

محصول فوق در گرید صنعتی و سایر گرید های آن در مقیاس های تجاری بزرگ با استفاده از فرآیند تخمیر تولید می شود. در این روش ابتدا گلوکوز به گلوکونیک اسید تبدیل شده و سپس گلوکونیک اسید به سدیم گلوکونات تبدیل می شود. در روش تخمیر پسابی تولید می شود که می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد از این رو در سال های اخیر روش های کاتالیستی به دلیل خطرات کمتری که برای محیط زیست دارند ، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

.کاربرد

همانگونه که پیشتر نیز گفته شد این ماده کاربردهای فراوانی دارد ، در ادامه به کاربرد و نقش این ماده در صنایع مختلف می پردازیم.

بتن و سیمان

در بتن و سیمان به عنوان عامل کاهش دهنده آب مورد استفاده قرار می گیرد که بر خواص بتن تاثیرات بسیار خوبی دارد.

مواد شوینده

محصول فوق به عنوان یک عامل چند منظوره در تولید مواد شوینده خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل اصلی این امر قابلیت بالای این ماده در کلاته کردن است که موجب از بین رفتن سختی آب و مشکلات ناشی از آن می شود. در بیشتر فرمولاسیون های مواد شوینده از این ماده به عنوان کلاته کننده و بازدارنده خوردگی استفاده می شود. یکی از خواص مهمی که سدیم گلوکونات به ماده شوینده می دهد این است که از رسوب دوباره یون ها و مولکول های خاک بر روی سطح جلوگیری می کند.

کاربرد سدیم گلوکونات در شوینده ها

با توجه به قوانینی که در ارتباط با منع استفاده از فسفات ها در ترکیب مواد ظرف شویی وضع شده اند . شرکت های سازنده به دنبال شوینده های جدیدی هستند که فاقد فسفات ها باشند. در همین راستا فرمولاسیونی هایی موجود هستند که از محصول فوق در ترکیب خود استفاده می کنند که بر پایه سدیم کربنات و دی سیلیکات در بازار موجود می باشند.

این ترکیب را به دلیل دارا بودن یون های فعال هم به صورت مایع و هم به صورت جامد می توان استفاده کرد.

برای اطلاع از قیمت فروش و خرید سدیم گلوکونات با ما در تماس باشید

آبکاری فلزات

به عنوان درخشان کننده در آبکاری الکتریکی آلیاژ آهن نیکل استفاده می شود. هنگامی که به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد  می تواند باعث شفاف شدن محلول آبکاری شده ، سطح محل آبکاری را درخشان کرده  و باعث بهبود کریستال ها شود. دوز مورد نیاز برای این کار 0.1 تا 0.2 g/L است .

پردازش فلزات

این ماده همراه با محلول های قلیایی به منظور پردازش و تمیز سازی فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب فوق به دلیل آنکه یک کلاته کننده ی قوی به حساب می آید در مناطقی که آب سخت می تواند برای فلزات مشکلات خاصی را پدید آورد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. خاصیت کلاته کنندگی این ماده از تشکیل رسوبات منیزیم و کلسیم بر روی سطوح فلزی جلوگیری به عمل می آورد.

بسته بندی سدیم گلوکونات

از آنجایی که گلوکونات می تواند فلزات دو و یا سه ظرفیتی را جدا کند در شوینده های فلزات مورد استفاده قرار می گیرد و از ایجاد رسوب بر روی آن ها جلوگیری به عمل می آورد. همچنین حذف ترکیبات فلزی از فلزات با ارزش موجود از دیگر کاربرد های این ماده است. این ماده در پردازش فولاد، آبکاری و پردازش آلومینیوم کاربرد ویژه ای دارد. میزان استفاده از آن در پردازش فلزات از 1 الی 20 درصد متفاوت خواهد بود .

سود مایع (ترکیب قلیایی مورد استفاده) در این فرایند معمولا به صورت داغ و با دمای 160 الی 180 فارنهایت برای پردازش استفاده می شود و گلوکونات برای جلوگیری از تشکیل مجدد یون ها و نشست آن ها بر روی فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. 

مواد آرایشی بهداشتی

این ماده خواص کلاته کنندگی بی نظیری برای آهن و مس در محدوده وسیعی از pH دارد. این محصول جایگزینی بی خطر و طبیعی برای کلاته کننده های مصنوعی مانند EDTA و etidronate است که برای جلوگیری از تغییر رنگ و شفاف شدن لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به دلیل دارا بودن گروه های فراوان هیدروکسیل در ساختار خود ، می تواند به عنوان تنظیم کننده pH و مرطوب کننده (یا حفظ کننده رطوبت) عمل کند.

ترکیب فوق در نقش یک کلاته کننده برای تشکیل کمپلکس یون های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد و می توانند بر پایداری و ظاهر لوازم آرایشی را بهبود ببخشند.

این ماده نگهدارنده ی پرکاربردی است که از رشد میکروب ها در محصولات آرایشی جلوگیری به عمل می آورد همچنین به عنوان یک کلاته کننده موجب می شود تا محصولات شوینده در آب های سنگین راحت تر کف کنند و خاصیت فومی داشته باشند

کاربرد در صنایع غذایی

این ترکیب به عنوان افزودنی غذایی کارکردهای بسیاری دارد اما 4 کارکرد اصلی آن به قرار زیر هستند:

  • تنظیم pH: این ماده دارای بافر pH ای در حدود 3.4 می باشد  و برای افزودنی های غذایی با بافرهای پایین pH مناسب است.
  • طعم دهنده: این ترکیب می تواند طعم تلخ منیزیم و بوی بد مواد غذایی ای مانند ماهی را تا حدودی پوشش دهد.
  • بهبود طعم شیرین: این ماده می تواند سبب بهبود افزایش طعم شیرین کنندگی آسپارتام ، ساخارین و… شود
  • از بین بردن بوی پروتئین سویا: برای از بین بردن بوی سویا این ترکیب می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. در تولید کالباس ، با افزودن حدود 5٪ از گلوکونات سدیم ، بوی مقدار سویای موجود کاهش می یابد

کاربرد سدیم گلوکونات در صنایع غذایی

کاربرد های دیگر

  • در زمینه پزشکی ، این ماده می تواند اسیدیته را در بدن انسان حفظ کرده و سبب عملکرد طبیعی اعصاب شود.
  • در درمان کمبود سدیم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
  • می توان از آن به عنوان تثبیت کننده کیفیت آب استفاده کرد زیرا خاصیت مهار کنندگی بسیار خوبی دارد
  • تمیز کننده ی سطوح فلزی
  • تمیز نمودن بطری های شیشه ای
  • عامل کاهنده و یک پلاستیسایزر و کاهنده ی آب در ساخت سیمان، گچ بتن و…
  • این ماده به عنوان افزودنی غذایی به عنوان تثبیت کننده و ضخیم کننده با گرید غذایی E576 مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در محصولات لبنی ، میوه های فرآوری شده ، سبزیجات ، گیاهان و ترشی جات ، غلات ، گوشت های فرآوری شده ، ماهی ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

از سایر کاربردهای این ماده نیز می توان به تمیز کردن ماشین آلات ، تجهیزات و قفسه های حمل غذا در صنعت غذایی ،عامل پاک کننده برای سطوح سرامیکی و متعادل کننده کاتیون-آنیون در محلول های الکترولیتی اشاره کرد.

تصفیه آب های صنعتی : به عنوان عامل بازدارنده خوردگی ناشی از رسوبات تشکیل شده در داخل لوله های سیستم های حرارتی عمل می کند .

منابع

…. (n.d.). Retrieved June 9, 2019, from https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound…

RB, B., & Shen, J. (2007). Synthesis of … by Bi promoted Pd/C catalyst. Materials transactions, 48(8), 2252-2254. 

برای فروش و خرید سدیم گلوکونات با ما در ارتباط باشید

موسسه ی مبتکران شیمی

4/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *