فروش انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت

دی متیل فرمامید چیست؟ | خرید دی متیل فرمامید

دسته بندی:

ارائه بهترین قیمت ها

کیفیت تضمین شده

ارسال به تمام نقاط ایران

توضیحات

 برای خرید دی متیل فرمامید و همچنین اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید . شما می توانید در این متن با خصوصیات،روش های تولید، کاربردها و خطرات بیشتر آشنا شوید.

خرید دی متیل فرمامید :

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

فروش دی متیل فرمامید :

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید مواد شیمیایی می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

قیمت دی متیل فرمامید صنعتی :

 برای آگاهی از قیمت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

دی متیل فرمامید چیست؟

دی متیل فرمامید (N,N-Dimethylformamide) که به‌اختصار به آن DMF می گویند، مایعی شفاف، بی رنگ و انحلال‌پذیر در آب است. دی ام اف مایعی بی‌رنگ با بوی شبیه به آمین ها، فرمول شیمیایی C3H7NO و جرم مولکولی 73.095 g/mol است. کاربردهای dmf در صنایع مختلف به عنوان افزودنی و حلال است.

یک حلال آلی دو قطبی آپروتیک (aprotic) است. حلال DMF حلالی روشن، شفاف و مایعی هیگروسکوپیک است که بویی همانند بوی آمین ها دارد.

خواص و ویژگی ها

این ماده که حلالی مهم می باشد دارای فرمول C3H7NO است و ساختار آن به صورت زیر است:

ساختار دی متیل فرمامید

 DMF به دلیل داشتن ثابت الکتریک بالا، حلالیت زیاد و فراریت کم، حلالی ایده آل به شمار می آید. حلالیت بالای پلی آکریلونیتریل درDMF و همچنین قابلیت اختلال این دو ترکیب در آب، موجب گشته است تا محصول فوق به عنوان یک حلال مناسب برای تولید فیبر های آکریلیکی استفاده شود. همچنین پلیمرهایی مانند پلی وینیل کلراید ، کوپلیمرهای وینیل کلرید- وینیل استات و برخی از پلی آمیدها نیز به راحتی در DMF حل می شوند. این محصول توانایی بالایی در حل کردن آروماتیک ها داشته که این ویژگی تنوع استفاده از آن را افزایش داده است. در جدول زیر برخی از خواص و ویژگی های این ماده را مشاهده می کنید.

فرمول شیمیایی C3H7NO
نام های دیگر N,N-Dimethylformamide، دی ام اف، DMF
جرم مولکولی 73.095 g·mol−1
Cas Number 68-12-2
شکل ظاهری مایع بی رنگ
نقطه ی ذوب -61 درجه ی سانتی گراد
دانسیته 0.948 g mL−1
PH 6.7
حلالیت در آب 1000 گرم در هر لیتر
چگالی 0.94g/cm3  at 20°C

تولید دی متیل فرمامید  :

سنتز مستقیم یا یک مرحله‌ای از DMF با مونوکسید کربن خالص یا جریان گاز حاوی مونوکسید کربن آغاز می‌شود. این مواد در یک فرایند مداوم با ان،  (N,N-dimethylamine) به‌وسیله محلول آلکالی آلوکسید (alkali alkoxide)، (معمولاً سدیم متوکسید) که متانول نقش کاتالیست را دارد با یکدیگر واکنش می‌دهند. ممکن است متیل فرمیت (Methyl formate) به‌عنوان یک واسطه در این فرآیند تشکیل شود. ترکیب واکنشگرها از میان یک مبدل حرارتی خارجی برای از بین بردن گرمای اضافی تولیدشده و مخلوط شدن هر چه‌بهتر عبور می‌کنند. این واکنش در فشار 0.5 تا 11 مگا پاسکال (MPa) و در دمای 50 تا 200 درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود.

 تولید دی متیل فرمامید

مخلوط واکنش‌دهنده‌ها بعد از خروج از راکتور در محفظه فشرده‌سازی، فشرده می‌شود. علاوه بر DMF محصول خام حاوی متانول، مقدار معینی از ان،  واکنش نداده، مونوکسید کربن حل‌شده و کاتالیزور باقی‌مانده است.  اضافه کردن اسید و یا آب، هر مقدار کاتالیست موجود را غیرفعال می‌کند و منجر به تشکیل سدیم فرمیت می‌شود. مونوکسید کربن حل‌شده همراه با گازهای بی‌اثر، از مخلوط در طی فشردگی خارج می‌شود و گازهای خروجی از طریق احتراق حذف می‌شوند. تقطیر مقدماتی بعد از تقطیر دوم در یک ستون جداگانه دنبال می‌شود؛ در اینجا DMF از متانول جداشده که حاوی مقداری ان، ان دی متیل آمین است. تقطیر بیشتر باعث خلوص محصول تا %99.9 می‌شود.

کاربرد های DMF:

در ادامه برخی از مهمترین کاربردهای این محصول را بررسی خواهیم نمود :

داروسازی:

در داروسازی به عنوان حلال برای پپتیدها استفاده می شود. به دلیل خاصیت مناسب حلالیت و توانایی بالای کریستاله کردن در تولید دارو محبوبیت زیادی دارد. سولفادیازین، کورتون و ویتامین B6 از جمله داروهایی هستند که در ساخت آنها از این حلال شفاف استفاده می شود.

کاربردهای بیولوژیک :

از جمله موارد استفاده این محصول ساخت محلول های آبی آب گریز با سرعت تبخیر جهت کاربردهای زیستی می باشد.از محلول نرمال  این ماده برای حل کریستال های  MTT  و بررسی زنده بودن سلول های مورد آزمایش، استفاده می شود.

صنایع نساجی :

حلال مذکور در صنایع نساجی، بخش نخ‌ ریسی آکریلیک و رنگرزی و همچنین در تولید الیاف و پوشاننده های سطح بسیار استفاده می شود.

بیشتر بخوانید : کاربرد اسید آکریلیک در نساجی

حذف آلاینده از گازهای خروجی واحد های پالایش و پتروشیمی :

به طور کلی حذف آلاینده هایی که تاثیرات منفی بر محیط زیست می گذارد از اهمیت بالایی برخوردار است، جریان گاز خروجی از پالایشگاه ها عمدتا حاوی مقایر بالایی از SO2 می باشد. دی متیل فرمامید ، به خوبی این آلاینده را در خود حل می کند بنابراین برای تصفیه جریان گاز خروجی و حذف SO2  بسیار استفاده می شود.

کاربرد دی متیل فرمامید در تصفیه آلاینده های پالایشگاه ها

همچنین از این محصول در صنایع پتروشیمی برای تصفیه  استیلن از اتیلن و بوتادین از جربان C4 استفاده می شود

سایر کاربردها:

دیگر کاربردهای DMF شامل:

  • مونومر پایه در تولید فیلم پلی آمیدی
  • صنایع چسب و عایق‌کاری
  • نقش واکنش‌گر در واکنش‌های فرمیل دار کردن (Formylation reaction)
  • نقش کاتالیزور در فرآیند تبدیل کربوکسیلیک اسیدها (carboxylic acids) به اسید کلراید ها (acid chlorides)
  • در ساخت غشای نانو کامپوزیتی برای فرایندهای تصفیه آب
  • استفاده در تولید رنگ های حلالی و حلال رنگ های لاکی

است. همچنین در برخی موارد به عنوان حلال در چربی زداها و لکه بر ها استفاده می شود.

بازار جهانی خرید دی متیل فرمامید :

چهار شرکت بزرگ تولیدکننده جهانی محصول فوق شرکت‌ های چینی هستند، همه کارخانه‌ های عامل تنها در چین قرار دارند؛ که همگی باهم تقریباً 44 درصد کل ظرفیت تولید جهانی را تشکیل می‌دهند. بازار جهانی این ماده همچنان به عرضه بیش‌ازحد ادامه می‌دهد. ظرفیت تولید سال 2018 بیش‌ازاندازه برای پاسخگویی به بازارهای مصرف است و برای تقاضای جهانی تا 10 سال آینده کافی است. کشور چین با 77 درصد مصرف این محصول در سال 2017 بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این ماده در جهان بوده است و کشورهای ایالات‌متحده آمریکا، اروپای غربی، ژاپن و …در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فشارهای قانونی (مجوزهای قانونی و …) مشتریان این ماده را به‌سوی پیدا کردن مواد جایگزین هدایت می‌کند، البته برای حلال‌های آپوتروپیک دوقطبی هیچ جایگزین رضایت بخشی وجود ندارد. از مواد جایگزین دارای نتایج قابل‌ اطمینان‌تر می‌توان به  (N,N-dimethylacetamide (DMAc و ان متیل پیرولیدون (N-methylpyrrolidone (NMP اشاره نمود.

در غیاب یک جایگزین مطمئن برای این محصول شرکت‌ های تولید کننده به فکر اصلاح کاربردهای این محصول در صنایع مختلف شدند. مثلاً در بعضی از فرآیندها از امولسیفایر ها (emulsifiers) به‌ جای حلال استفاده می‌شود اما در بخش دارو و به علت حساسیت بالا انعطاف‌ پذیری کمتری برای اصلاح این روند دارد و کاربرد این محصول در حوزه دارو دارای ریسک کمتری است. تخمین زده می‌شود که مصرف این محصول در بازار جهانی از سال 2017 تا سال 2022 به میزان متوسط سالانه 3 درصد رشد کند که از عوامل مؤثر بر این رشد می‌توان به مقررات قانونی و بازیافت حلال اشاره کرد.

خطرات دی متیل فرمامید:

  • تماس این ماده با پوست می تواند سبب جذب آن شده و آسیب به ارگان های داخلی از قبیل کبد را به دنبال داشته باشد
  • در دوران بارداری استفاده از آن می تواند سبب سقط جنین یا جهش ژنتیکی گردد.
  • قرار گرفتن در معرض مقادیر زیادی از این حلال باعث درد شکم، تهوع و استفراغ، سردرد و سرگیجه می شود.

 

لیبل دی متیل فرمامید

شرایط نگهداری :

این مایع ، قابل اشتعال است ، بخارات این ماده از هوا سنگین تر است و ممکن است در مجاورت هوا یا در اثر قرار گرفتن در معرض یک منبع گرمایی در غلظت سبب انفجار شود.همچنین تجزیه آن در اثر حرارت گازهای سمی نظیر اکسید نیتروژن آزاد خواهد نمود که اثرات مخربی در اثر استنشاق بر بدن انسان خواهد داشت.به طور کلی توصیه می شود این محصول را در ظروف در بسته فلزی با درپوش محکم، در محلی خشک و خنک، دارای تهویه مناسب و به دور از عوامل ناسازگار از قبیل عامل های کاهنده، اسیدها، فلزات قلیایی، عامل های هالوژنی و نیترات ها نگهداری نمود.

بهترین قیمت خرید دی متیل فرمامید را از ما بخواهید

سوالات متداول

آیا دی متیل فرمامید سمی است؟

این ماده یک سم کبدی قوی است و می تواند باعث اسهال، استفراغ، سردرد، ضعف و مشکلات پوستی شود.

آیا DMF حلال خوبی است؟

این ماده بیشتر به عنوان یک حلال قطبی عالی با نرخ تبخیر پایین است.

آیا دی ام اف با آب واکنش می دهد؟

این ماده یک مایع بی رنگ و قابل اختلاط با آب و هر مایع آلی است. این ماده را یک حلال جهانی می نامند زیرا در کاربردهای تجاری بسیاری حضور دارد.

دی متیل فرمامید ماده ای اسیدی است یا بازی؟

pKa این ماده بین 0 تا 3 است، از این رو یک باز قوی به حساب می آید.

آیا DMF می تواند پلاستیک را ذوب کند؟

این ماده بیشتر به پلاستیک ها نفوذ می کند و باعث متورم شدن آنها می شود.

برگه آنالیز محصول

دریافت برگه آنالیز محصول

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دی متیل فرمامید چیست؟ | خرید دی متیل فرمامید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات