کربنات سدیم سبک

نام دیگر کربنات سدیم سودا اش است. این ماده شیمیایی در دو گرید با دانسیته های متفاوت (سبک و سنگین) تولید می شود. برای ثبت سفارش، فروش و اطلاع قیمت و نحوه خرید کربنات سدیم صنعتی با دفاتر فروش ما در ارتباط باشید. در ادامه متن نیز اطلاعاتی در مورد کاربردها و msds خطرات کربنات سدیم آشنا می شویم.

خرید کربنات سدیم

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. جهت اطلاع از قیمت سدیم کربنات صنعتی با کارشناسان فروش ما از طریق راه های اعلام شده در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول

تولید کننده: ایران (مراغه) با خلوص 99%

بسته بندی: کیسه 50 کیلویی

CAS NO: 497-19-8

آنالیز محصول آنالیز سدیم کربنات

 

تهیه کربنات سدیم

معمولا این ماده از کربن دی اکسید و آهک تهیه می‌شود. با عبور کربن دی اکسید از آهن کلسیت بدست می‌آید. 

Ca (OH)2 + CO2 → CaCO3 + H2O

CaCl2 + Na2CO3 → CaCO3 + 2 NaCl

کاربرد کربنات سدیم (سودا)

این ماده در صنایع شوینده، تصفیه آب، تهیه کاغذ، تولید آلومینیوم و نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواد شوینده

این ماده می‌تواند کشش سطحی آب را کاهش دهد و باعث سهولت در فرایند تشکیل میسل می‌شود. مواد شوینده از یک سر آبدوست و یک سر آبگریز تشکیل شدند. سر آبدوست به مولکول‌ها یآب متصل می‌شود و سر آبگریز به مولکول‌های چربی می‌چسبد و میسل تشکیل می‌شود. معمولا نقش کربنات سدیم در مواد شوینده و  صابون‌ها سهولت در تشکیل میسل است.

کاغذسازی

این ماده در تهیه خمیر کاغذ، برای تولید رنگدانه‌های روشن‌تر مورد استفاده قرار می‌کند. استفاده از این ماده در بهبود کیفیت کاغذ نیز نقش دارد.

ساختمان سازی

در ساختمان سازی از این ماده در تهیه بتن استفاده می‌شود تا ظاهر و استحکام آن را بهبود بخشد.

کود شیمیایی

این ماده در تهیه کود شیمیایی برای تامین کلسیم مورد نیاز گیاهان و ثتبیت pH خاک استفاده می‌شود. 

بازار جهانی فروش و خرید کربنات سدیم

بزرگ‌ترین تولید کننده این محصول کشورهای شمال شرق آسیا (در رأس آن‌ها کشور چین) هستند. همچنین کشور ایالات‌متحده در تولید این محصول به همراه سایر کشورهای ذکرشده رقمی در حدود 46  تا 21 درصد از بازار تولید را در اختیاردارند. به علاوه در خاورمیانه کشور ترکیه به دلیل وجود معادن فراوان معدنی این ماده با 17 درصد و جنوب غرب آسیا هند با 6 درصد کل تولید جهانی پیشرو هستند. چین با 94 درصد مصرف جهانی این ماده بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سودا اش در دنیا است.

بازار جهانی خرید و فروش کربنات سدیم

کربنات سدیم را از کجا تهیه کنیم؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ماده و روش خرید کربنات سدیم با همکاران ما تماس بگیرید. پس از ثبت سفارش، این محصول با بهترین کیفیت به دست شما خواهد رسید.

تولیدکنندگان ایرانی

شرکت های کربنات سدیم کاوه، سمنان و مراغه فیروز کوه از جمله مهمترین تولید کنندگان این محصول در کشور هستند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کربنات سدیم از طریق صفحه تماس با ما، با همکاران ما در مبکران شیمی تما حاصل فرماید و سفارش خود را ثبت کنید.

MSDS و خطرات کربنات سدیم

محلول های این ترکیب بسیار قلیایی و خاصیت خورندگی دارند که موضوع می تواند باعث ایجاد تحریک برای پوست و چشم در هنگام تماس شود. استنشاق گرد و غبار این محصول یا بخار می تواند باعث تخریب غشاهای مخاطی و دستگاه تنفسی شود و منجر به سرفه شدید و تنگی نفس شود. لطفا پیش از تماس با این محصول msds کربنات سدیم را مطالعه بفرمایید.

ایمنی، حمل و کمک های اولیه

برای حفظ سلامتی خود در هنگام تماس و کار با این ماده از عینک، دستکش، پوشش آزمایشگاهی و ماسک استفاده کنید. در صورت قرار گرفتن در معرض آن حتما از مراقبت های پزشکی استفاده کرده و موارد زیر را به عنوان کمک های اولیه انجام دهید:

  • استنشاق: مصدوم را به هوای باز ببرید. در صورت مشکل در تنفس از کپسول اکسیژن استفاده کنید و در صورت عدم تنفس از تنفس دهان به دهان استفاده کرده و سریعا به مراکز پزشکی خبر دهید.
  • تماس با چشم: در صورت وجود لنز آنها را بیرون آورده و با آب فراوان به مدت 15 دقیقه شستشو دهید.
  • تماس با پوست: لباس های آلوده را در آورده و پوست را با مقدار فراوان آب بشویید.
  • بلعیدن: مصدوم را مجبور به استفراغ اجباری ننمایید. لباس های تنگ را شل نموده و از خوراندن هر چیزی به فرد مسموم بپرهیزید.

در تمامی موارد ذکر شده پس از انجام کمک های اولیه باید با مراکز درمانی تماس برقرار نمایید و در صورت لزوم فرد را منتقل نمایید.

شرایط نگهداری

این ماده میزان اسیدیته را در محیط تغییر می دهد. به این منظور، بهتر است سودا اش را در مکانی خنک ، دارای تهویه مناسب و دور از رطوبت نگه داری نمایید. مطمئن شوید تمام محفظه ها کاملا بسته هستند و در بالاتر از دمای 24 درجه سانتی گراد آن را نگهداری نکنید.

این ماده با بسیاری از مواد از جمله: اسید هیدروکلریدریک، فرمالدئید و اسید سولفوریک ناسازگار است و نباید در مجاورت این مواد قرار گیرد.

اقدامات لازم در صورت بروز آتش سوزی

در صورت بروز حریق، این ماده گاز CO2 از خود آزاد می کند. به منظور بهبود وضعیت، توصیه می شود منبع آلودگی را شناسایی کرده و در اولین اقدام، از نشت ماده از منبع جلوگیری به عمل آید.به منظور پیشگیری از بروز صدمات، از بروز جرقه و نیز کشیدن سیگار در مجاورت ماده جلوگیری شود.

به غیر از آب، از تمام خاموش کننده ها برای اطفای حریق ناشی از این ماده می توان استفاده کرد.

 

4/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *