پودر تخم مرغ

خرید و فروش پودر تخم مرغ جهت اطلاع از قیمت ها و هم چنین ثبت سفارش با مشاوران ما در موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

فروش پودر تخم مرغ:

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

خرید پودر تخم مرغ:

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول کشور تولید کننده: چین

بسته بندی: کیسه 20 کیلویی

درصد خلوص 99% 

آنالیز محصول

 

قیمت پودر تخم مرغ

برای آگاهی از قیمت با کارشناسان  فروش ما در ارتباط باشید.

پودر تخم مرغ چیست؟

این ماده از دیهیدراته کردن ( خشک کردن و خارج کردن آب موجود در مواد) تخم مرغ حاصل می شود و به یک پودر آسان جهت ذخیره کردن تبدیل می شود. تخم مرغ تازه که سرشار از پروتئین است، جهت جلوگیری از فاسد شدن نیازمند این است که سریعا و به صورت مناسب در جای خنک نگهداری شود. پودر کردن به طرز باورنکردنی ای زمان ماندگاری تخم را ارتقا می دهد و اگر در مکان مناسب با دمای پایین و بدون رطوبت نگهداری شود، می تواند تا سالها بدون فاسد شدن باقی بماند. یکی دیگر از مزایای این کار سهولت در حمل و نقل و مخلوط کردن با سایر مواد غذایی همانند شیر است.

پودر تخم مرغ چیست

تخم مرغ منبعی عالی از آمینو اسیدهاست که برای عملکرد مناسب بدن لازم هستند. هر عدد تخم تازه حدودا 6 گرم پروتئین دارد، پودر آن نیز تقریبا همین میزان پروتئین را دارد اما در آن چربی و کلسترولی وجود ندارد، همچنین کالری کمتری نیز دارد. هر قاشق غذاخوری از پودر حاوی 5.5 گرم پروتئین، 78 میلی گرم پتاسیم، 6 میلی گرم کلسیم، 87 میلی گرم سدیم (یک تخم مرغ کامل 71 میلی گرم سدیم دارد) و مقادیر کمی از اسید فولیک، نیاسین و ویتامین B12 است.

شرکت ها این محصول را هم به صورت کامل (زرده و سفیده با یکدیگر) و یا به صورت تفکیک شده ( فقط زرده و یا فقط سفیده) به بازار ارائه می کنند. پودر ها همانند تخم تازه مقدار بالایی از پروتئین را دارند و ماندگاری و سهولت در حمل آن را برای بسیاری از افراد ماده غذایی بسیار مهمی قرار داده است. در خلال جنگ جهانی دوم این پودر از محبوبیت بالایی برخوردار بود و در مقادیر زیاد برای سربازن در جبهه های جنگ ارسال می شد.

 

. کاربردها و مزایا

مدتی است که در برخی موارد به خصوص در صنایع بزرگی مثل دامپروری، بیسکویت سازی و … تخم مرغ جای خود را به پودر آن داده است . این پودر توسط کارخانه های زیادی در ایران و سراسر جهان به بازار عرضه می گردد.

از محاسن پودر می توان موارد زیر را بر شمرد:

  • پودر تخم مرغ را می توان به مدت طولانی تری در مقایسه با تخم تازه نگهداری کرد.
  • استفاده از آن در صنایع مختلف آسانتر است.
  • حجم کمتری را اشغال می کند و نگرانی های رایج درباره شکستن وجود ندارد.
  • سفیده و زرده هریک جداگانه و همین طوربه صورت ترکیبی را می توان در اختیار داشت.
  • آلود گی های ثانویه ندارد.
  • کنترل آن برای استفاده در صنایع مختلف آسانتر است.

 

.روش تولید 

برای تولید پودر ابتدا تخم مرغ ها به واحد شستشو فرستاده شده و سپس به واحد جداسازی فرستاده می شوند که در آنجا تخم مرغ های فاسد جداشده و حذف می گردند. مرحله بعد شکستن است، شکستن می تواند به دو روش دستی یا ماشینی انجام گیرد، یک کارگر ماهر می تواند 500 تا 800 عدد را در یک ساعت بشکند. .در مواردی که تعداد زیاد است از ماشین های تمام اتوماتیک استفاده می گردد. برای تولید پودر سفیده ، جدا سازی دقیق سفیده از زرده اهمیت فراوانی دارد. حتی یک مقدار کم از زرده می تواند باعث شود که کیفیت نگهداری آلبومین پایین بیاید.

ماشین های جدید قادرند این جدا سازی را با خطای کم انجام دهند که قابل قبول است. در تولید پودر تخم کامل و یا پودر زرده (به تنهایی) همه زرده ها هموژنیزه می شوند. جهت جدا سازی پوسته داخلی و خارجی به صورت کامل عمل صاف کردن انجام می گیرد و سپس عمل پاستوریزاسیون در دمای 64 تا 66 درجه سانتی گراد به مدت 2 تا 4 دقیقه صورت می پذیرد. این عمل جهت مقابله با باکتری های ایکولای و سالمونلا می باشد. پس از پاستوریزاسیون عمل خشک کردن با اسپری خشک کننده انجام می گیرد. میزان دمای هوای خشک 150 تا 200 درجه سانتی گراد است. پودر نهایی 2 تا 4 درصد رطوبت دارد و وزن حجمی آن 0/3 تا 0/35 گرم بر سانتی متر است. پس از سرد کردن پودرها در جعبه های مناسب بسته بندی می شود.

 

تولید پودر تخم مرغ

 

طرز استفاده از پودر تخم مرغ

استفاده از این ماده بسیار آسان و راحت است، برای تطبیق میزان مورد نیاز با تخم تازه می توان از دستورالعمل زیر استفاده کرد:

  • 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) از پودر به اضافه 2 قاشق غذاخوری آب ، برابر با یک تخم متوسط است.
  • 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) از پودر به اضافه ¼ لیوان آب (هر لیوان برابر با 16 قاشق غذاخوری آب است) ، برابر با یک تخم متوسط است.

پودر سفیده تخم مرغ در بدنسازی

پروتئین تخم مرغ باعث افزایش رشد ماهیچه شده و نقش آن در افزایش سنتز پروتئین در ماهیچه ها اثبات شده است. این اثرات به دلیل غلظت بالای آمینو اسید لوسین است (تقریبا 9%). لوسین آمینواسید اصلی برای سنتز پروتئین ماهیچه ها بعد از یک وعده غذایی است. تنها منبع پروتئین که مقدار لوسین بیشتری از تخم مرغ دارد آب پنیر غلیظ است.

ورزشکاران عموما تنها از سفیده استفاده می کنند که این کار دو دلیل عمده دارد: -1 میزان پروتئین موجود در سفیده بیشتر از زرده است. -2 زرده دارای مقدار بالایی از کلسترول است و اگر مقادیر زیادی از آن به بدن برسد می تواند باعث ایجاد مشکلات قلبی شود. پودر سفیده در بدنسازی یکی از محبوبترین مواد غذایی است زیرا علاوه بر تامین میزان پروتئین مورد نیاز بدن، استفاده از آن بسیار آسان است و می توان با مواد غذایی مختلف (شیر) مخلوط و استفاده کرد.

 

پودر تخم مرغ برای بدنسازی

 

طرز استفاده پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده را معمولا بدنسازان و کسانی که می خواهند افزایش وزن دهند استفاده می کنند. این ماده را می توان به صورت جامد و یا مایع استفاده کرد که شکل مایع آن معمولتر است. برای این کار کافی است که مقادیر مساوی از پودر و آب (ولرم) با هم مخلوط شده و به خوبی همزده شوند. برای تهیه پودر سفیده تخم مرغ در خانه روش های مختلفی همچون استفاده از یک دستگاه دیهیدراته کردن، اوون (oven) و یا روش های دیگری نیز وجود دارد. انجام این کار معمولا سخت و در برخی موارد هزینه بر است، به نظر استفاده از پودرهای آماده برای کسانی که مصرف بسیار زیادی ندارد، راه مناسبتری باشد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *