نیترات آمونیوم

خرید و فروش آمونیوم نیترات ( نیترات آمونیوم )  . جهت اطلاع از قیمت ها و ثبت سفارش با مشاوران ما در موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید. در حال حاضر این ماده موجود نمی باشد.

این محصول در حال حاضر موجود نیست. 

لطفا تماس حاصل نفرمایید. با تشکر

فروش آمونیوم نیترات:

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

خرید آمونیوم نیترات:

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول کشور تولید کننده:

بسته بندی: کیسه

درصد خلوص :

cas no: 6484-52-2

آنالیز محصول

قیمت آمونیوم نیترات:

برای آگاهی از قیمت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

آمونیوم نیترات چیست ؟ 

نیترات آمونیوم را از واکنش گاز آمونیاک و نیتریک اسید تولید میکنند، این واکنش به شدت گرمازاست و محصول نهایی مایعی غلیظ از نیترات آمونیوم است. 

هم به شکل مایع و هم به صورت کریستال های جامد موجود است. از خاصیت انفجاری برخوردار می باشد و قدرت بسیار زیادی نیز دارد، اما سرعت انفجار آن پایین و فقط در صورت وجود یک چاشنی انفجاری، منفجر خواهد شد. خواص فرم جامد آن به شکل زیر است:

نقطه ذوب : 169.6°C

وزن مولكولي : 80.06

چگالی :0/1 

pH مولار در آب :  5.43 

نقطه جوش : 210  درجه سانتیگراد

حلاليت در آب : °118/3gr/100cc H2O at 0 

.

کاربرد نیترات آمونیوم

در گذشته از این ماده برای ساخت بمب ها و مواد انفجاری استفاده می کردند، اما امروزه بیشتر در کشاورزی به عنوان کود استفاده می شوند. 

این ماده در غلظت های بالا و کم تولید می شود. محلول رقیق این ماده معمولا  کاربردهای انفجاری دارد و تحت شرایط کنترل شده در معادن روباز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل خطرهای احتمالی در بسیاری از کشورها قوانین سخت گیرانه ای در مورد استفاده از این ماده وجود دارد. انفجار آمونیوم نیترات به آسانی امکان پذیر نیست و وجود یک ماده سریع انفجاری (چاشنی) در کنار آن ضروری است. 

از دیگر کاربردهای این ماده می توان به استفاده در تولید رنگ، آفت کش، مواد آتش بازی، گاز بیهوشی و اکسید کننده ها اشاره کرد. 

آمونیوم نیترات در کشاورزی

از آنجایی که ریشه گیاهان توانایی جذب مستقیم نیتروژن از طریق خاک را ندارند، نیترات یک منبع عالی برای تغذیه گیاهان است. کود نیترات آمونیوم مقدار نیتروژن مورد نیاز گیاه را از طریق هم نیترات و هم آمونیوم تامین می کند. 

کود Ammonium Nitrate قدیمیترین کود نیتراته دنیاست که به صورت انبوه تولید شده است.

Ammonium Nitrate یک جاذب بسیار قوی رطوبت است، از همین رو در هنگام تولید یک پوشش ضد رطوبت بر روی آن قرار می دهند. این کود یک منبع مناسب نیتروژن برای گیاهان است و قابلیت مخلوط شدن با سولفات را نیز برای تامین گوگرد و نیتروژن گیاه دارد. 

استفاده از این کود برای محصولات مرتع و علفزار خصوصا در کشورهای اروپایی، بسیار رایج است. سالیانه در حدود 37 میلیون تن از این ماده در جهان تولید و استفاده می شود.

واکنش نیترات  آمونیوم در آب یک واکنش بسیار گرماگیر است و باعث کاهش دمای محیط اطراف می گردد. 

.

کود آمونیوم نیترات در کشاورزی

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *