هیدروکینون

هیدروکینون چیست؟ این آروماتیک خوش بو در ساختار خود دارای دو گروه هیدروکسیل بوده به صورت موضعی به طور گسترده با غلظت های مختلف (به طور معمول 2 و یا 4 درصد) به عنوان روشن کننده و سفید کننده پوست تحت عنوان کرم هیدروکینون کاربرد دارد . همچنین این ماده در فرمولاسیون مواد آرایشی و بهداشتی نیز به کار برده می شود. ترکیب فوق در صنایع مذکور به صورت شیمیایی سنتز می شود. برای خرید پودر هیدروکینون و اطلاع از قیمت فروش آن با ما در ارتباط باشید.

خرید هیدروکینون

برای خرید مواد شیمیایی مورد نیازتان نظیر هیدروکینون صنعتی از روش های زیر اقدام به استعلام قیمت و ثبت سفارش نمایید.

اطلاعات محصول کشور تولید کننده: چین

بسته بندی: کیسه 

خلوص محصول: ۹۹/۹۲ درصد

CAS NO: 123-31-9

آنالیز محصول .

 

 قیمت هیدروکینون

استعلام قیمت هیدروکینون چینی را به سادگی و از طریق ارتباط با واحد فروش مبتکران شیمی انجام دهید.ما تضمین ارائه بهترین کیفیت در کنار قیمت مقرون به صرفه را به شما خواهیم داد.

فروش هیدروکینون:

موسسه ی مبتکران شیمی یکی از ارائه دهندگان این ماده با کیفیت بسیار بالا در تناژ بالا است. برای اطلاع از قیمت و شرایط خرید با شماره های موجود در بخش تماس با ما، تماس حاصل فرمایید. 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی

هیدروکینون ترکیبی آلی از خانواده فنول هاست و با نام بنزن 1و4 دی ال نیز شناخته می شود. در ساختار شیمیایی این ماده دو گروه هیدروکسیل به یک حلقه بنزن متصل هستند. هیدروکینون به عنوان آنتی اکسیدان ، بازدارنده، ماده اولیه در تولید رنگدانه ها، افزودنی سوخت موتور و روغن و … مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت طبیعی نیز در برخی از قطعات گیاهان می توان آن را پیدا کرد و پماد آن برای روشن سازی پوست به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمول شیمیایی

C6H4(OH)2

جرم مولکولی

110.11 g/mol

دمای جوش

287.0 °C

دمای ذوب

172.3 °C

حلالیت در آب

6.72g/L at 20 deg C

 

ساختار این ماده نیز به شکل زیر است :

 

ساختار هیدروکینون

کاربردهای عمده

شاید بتوان عمده ترین کاربردهای این محصول را در دسته بندی های زیر خلاصه نمود.

  •  تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، کرم های مرطوب کننده، روشن کننده و ضد جوش
  •  تولید لاستیک و پلاستیک
  • ساخت رنگ و افزودنی های مورد استفاده در آن
  •  بازدارنده در تولید پلیمرها
  • استفاده در تولید فیلم های عکاسی
  • کاربرد در فرآیند هیدروکسیلاسیون فنل و  اکسیداسیون آنیلین

کاربرد کرم هیدروکینون:

هیدروکینون یکی از ترکیباتی است که در قالب کرم برای روشن شدن لک های تیره مانند کک و مک، لکه های پیری و لکه های بارداری استفاده می شود. این دارو با مسدود کردن فرایند در پوست باعث تغییر رنگ آن می شود. این دارو را تنها با نظر پزشک و روی مناطق آسیب دیده استفاده کنید و از ورود آن به دهان، بینی و چشم خودداری کنید. استفاده از این کرم می تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس کند، از این رو پس از مصرف آن از ضدآفتاب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کرم هیدروکینون چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟

روش استفاده از پماد هیدروکینون اینگونه است که باید مقدار کمی کرم روی دست خود بردارید و روی لکه ماساژ دهید تا کامل جذب شود. سپس، دستان خود را کامل بشویید و از ضد آفتاب استفاده کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را از کرم هیدروکینون بگیرید، باید به طور منظم و هر روز از آن استفاده کنید.

عوارض جانبی هیدروکینون

تا کنون هیچ تحقیقاتی نشان نداده است که این ماده برای سلامت انسان ضرر دارد. با این وجود، ممکن است پس از استفاده از این کردم عوارض جانبی کوچکی مشاهده شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات استفاده از این کرم عوارضی همچون قرمزی و خشکی پوست را در پی دارد. این عوارض کوچک ممکن است در تمامی افراد، به خصوص کسانی که پوست حساسی دارند ایجاد شود. برای جلوگیری از بروز عوارض، نباید بیشتر از 5 ماه از این محصول استفاده کنید.

بازار فروش و خرید هیدروکینون صنعتی

بررسی بازار جهانی خرید هیدروکینون بر اساس کاربرد 1

طی بررسی های انجام شده به روی بازار خرید و فروش این محصول تا سال 2026، پیش بینی می شود بازار مذکور رشد بیش از 4 درصدی را تجربه نماید. در خصوص دلایل این رشد می توان موارد متعددی را بررسی نمود که عمده ترین آنها بررسی کاربردهای این محصول می باشد.خاصیت آنتی اکسیدانی و کاربرد عمده این محصول در پلیمریزاسیون لاستیک،صنایع آرایشی و بهداشتی و تولید رنگ و چسب  در کنار رشد مداوم صنایع مذکور خود توجیحی برای رشد میزان خرید هیدروکینون محسوب می شود.برای درک بهتر این رشد، ذکر تنهای یک نکته کافیست که ارزش بازار صنایع آرایشی و بهداشتی به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان هیدروکینون در سال 2018 رقمی در حدود 532 میلیارد دلار بوده که نرخ رشد 5.5% CAGR تا پایان سال 2021 برای آن پیش بینی شده است. از نظر جغرافیایی نیز کشورهای آسیا و اقیانوسیه بزرگترین مشتریان خرید خرید پودر هیدروکینون می باشند. در این بین چین و هند بیشترین سهم را از این بازاردارند.

جمع بندی

هیدروکینون یکی از ترکیبب آروماتیک خوش بو است که کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد. اما اغلب آن را در لیست محصولات مراقبت از پوست، به ویژه کرم ها یا پمادها برای درمان لک های تیره مشاهده می کنید. این ماده با جلوگیری از ایجد فرایندها روی پوست، از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند. برای خرید هیدروکینون با بهترین کیفیت و قیمت با شماره های موجود در موسسه ی مبتکران شیمی تماس حاصل فرمایید. 

منبع

 

3.7/5 (3 Reviews)

2 نظر برای «هیدروکینون چیست | خرید | قیمت هیدروکینون»

  • Parnaz می‌گوید:

    من پمادو استفاده کردم به کل صورتم زدم ولی الان سه روزه صورتم قرمزه.پوستمم تیره است .بدون مشورت پزشک زدم ‌‌‌‌‌‌‌‌.چکارکنم درمان بشه

    • مبتکران می‌گوید:

      مصرف پماد رو قطع کنید و حتما با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *