کلرید منیزیم | خرید کلرید منیزیم

کلرید منیزیم دارای جرم مولی 95.211 g/mol می باشد و در فرم های بدون آب و هیدراته موجود است که نوع 6 آبه متداول ترین نوع هیدراته ی آن به شمار می رود. شما می توانید برای فروش و یا خرید کلرید منیزیم خوراکی و سایر گریدهای آن و اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما در موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید. با خواندن این مقاله با مشخصات این محصول ، کاربرد ها و MSDS و خطرات آن بیشتر آشنا شوید.

فروش و خرید کلرید منیزیم :

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول

 کشور تولید کننده: چین

 بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

 درصد خلوص: 99% و محلول در آب

cas no: 7786-30-3

آنالیز محصول برگه آنالیز نمونه محصول گرید صنعتی

برگه آنالیز

برگه آنالیز نمونه محصول گرید غذایی

برگه آنالیز

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

قیمت کلرید منیزیم: 

برای آگاهی از قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

کلرید منیزیم چیست؟

کلرید منیزیم (Magnesium chloride) با فرمول شیمیایی MgCl2، جرم مولکولی 95.211 گرم و نقطه ی ذوب 714ºC یک نمک هالیدی است. در تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی، صنایع غذایی، پزشکی، کاغذ و نساجی کاربرد دارد. کلرید منیزیم را از آب زدایی محلول غلیظ منیزیم کلرید و کلردار کردن منیزیم اسید تهیه می کنند. به دو شکل آبدار و بی آب وجود دارد و رایج ترین شکل آن 6 آبه است. 

خواص و ویژگی ها

این ماده که نمکی هالیدی به حساب می آید در نوع هیدراته نیز با فرمول MgCl2(H2O)x موجود می باشد. 6 آبه ی این محصول رایج ترین نوع آن می باشد که در جدول زیر می توانید خصوصیات بدون آب و 6 آبه ی آن را مشاهده نمایید.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی منیزیم کلرید آنهیدروز:

نام ماده  MgCl2
جرم مولکولی 95.211 g/mol
چگالی 2.32 g/cm3 
نقطه ی ذوب 714 °C

ویژگی های منیزیم کلرید 6 آبه : 

نام ماده MgCl2  به صورت 6 آبه
جرم مولکولی 203.31 g/mol
چگالی 1.569 g/cm3
نقطه ی ذوب 117 °C 

تولید 

دو فرآیند مرسوم برای تولید صنعتی این محصول وجود دارد. اولین روش از آب زدایی از محلول غلیظ MgCl2 و روش دوم کلردار کردن MnO2 است.در فرایند دوم که به نام ( IG Farben process ) مرسوم است سنگ معدنی دلومیت به آرامی سوزانده می شود با آب دریا در یک دستگاه ته نشین کننده با یکدیگر ترکیب می شوند. در ادامه منیزیم هیدروکسید ته نشین می شود و سپس فیلتر شده و به منیزیم اکسید خشک شده تبدیل می گردد.این ماده بوسیله عبور از کوره و واکنش با گاز کلر یا اسید کلریدریک به محلول مذاب شده این محصول تبدیل و در آخرین مرحله توسط تبخیر کننده و خشک کننده، خشک شده و به قسمت بستبه بندی ارسال می گردد.

فرایند تولید کلرید منیزیم

این ماده همچنین به عنوان یک محصول جانبی در فرآیند تولید تیتانیوم دی اکسید بدست می آید.

کاربردها

کاربرد های زیادی برای این ماده وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

صنعت مواد غذایی

کلرید منیزیم خوراکی در صنایع غذایی به عنوان افزودنی برای حفظ کیفیت و همچنین تاثیرات ضد افسردگی و درمانی استفاده می گردد. برخلاف دیگر اشکال منیزیم ، محصول فوق به راحتی در آب قابل حل است. این ماده منعقد کننده مهمی است که در تهیه شیر توفو ، سویا ، نوشیدنی ها و فرمولاسیون ساخت شیر خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

کنترل گرد و غبار در جاده های بدون پوشش

وقتی رطوبت بیش از 32 درصد باشد، این محصول رطوبت هوا را بدون در نظر گرفتن دما جذب می کند در نتیجه بر روی جاده های بدون پوشش قرار می گیرد تا آنها را دوباره بهبود ببخشد و فشرده سازد و باعث کاهش خسارات ناشی از فرسایش شود.

یخ زدایی از جاده ها،پیاده روها،و توقف گاه ها

این ماده به صورت مایع نقش ضد یخ را دارد و برای ممانعت از یخ زدگی خیابان ها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگامی که دمای هوا پایین می باشد این ماده را قبل از شروع بارندگی بر روی سطح زمین می ریزند تا مانع تجمع باران و یخ زدگی آن شود. بنابراین، در طول زمستان انباشت شدید یخ و برف در جاده ها کنترل می شود. این شرایط رانندگی را بهبود می بخشد و احتمال لغزندگی وسایل نقلیه را کاهش می دهد.

کاربرد کلرید منیزیم

در مقایسه با سایر مواد ضد انجماد مانند سدیم کلرید، این ماده بدلیل نداشتن قابلیت خوردگی بسیار پرکاربردتر است.

مصارف صنعت پزشکی

در طول جنگ جهانی اول برای اولین بار یک جراح فرانسوی به نام دکتر Pierre Delbet از این ماده به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده نمود. امروزه نیز کلرید منیزیم بعنوان دارو تجویز و مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به صورت کپسول ، قرص و به عنوان مکمل های تغذیه ای یافت می گردد.

با مصرف قرص یا کپسول بدن شما عنصر معدنی Mg را دریافت و کمبود آن را جبران می نماید. این عنصر برای فرآیندهای بیولوژیکی بسیار حیاتی است. هنگامی که این عنصر به طور منظم مصرف شود از لخته شدن خون جلوگیری می کند، فشار خون را در محدوده نرمال نگه می دارد، دندان ها و استخوان ها را تقویت می کند و خطر بیماری های شدید مانند پوکی استخوان، حمله قلبی و … را کاهش می دهد.

برای تولید محصولات مختلف

به غیر از کابرد های پزشکی کلرید منیزیم، از این ماده در تولید سیمان؛ کاغذ و صنایع نساجی نیز استفاده می کنند. به دلیل غیر قابل احتراق بودن این ماده از آن درساخت تجهیزات آتش نشانی استفاده می نمایند.

سایر کاربردهای صنعتی عبارتند از:

  • ساخت ضد عفونی کننده ها
  • صفحات چوبی و تیرهای فولادی نسوز 
  • به عنوان یک جزء درخاموش کننده های آتش
  • تولید پارچه های پشمی و پنبه ای
  • خنک نگه داشتن ابزار حفاری

بازار جهانی 

چین با حداکثر تولید و فروش MgCl2 در صدر جدول تولید کنندگان و فروشندگان این محصول قرار دارد.

محصول فوق در همه برنامه های صنعتی  متعدد در چین، به خصوص در تولید فلز Mg و مشتقات آن، در کاربردهای دارویی و مراقبت شخصی و …با سرعت خیلی بالایی در حال رشد است.

انتظار میرود که بالا رفتن نیاز به حفظ استاندارد های کیفیت بالای آب به ویژه در مناطق توسعه یافته مانند اروپای غربی و آمریکای شمالی، منجر به افزایش سرمایه گذاری در فرایند تصفیه فاضلاب در صنایع شیمیایی، نیروگاهها و مراکز درمان زباله شهری و در نتیجه افزایش نیاز روز افزون به این ماده در آینده شود.

در چند سال گذشته، شهرها و ایالت های نیم کره شمالی با شرایط آب و هوایی متغیر و بارش باران و برف فراوان در زمستان مواجه بوده است. به این ترتیب، نگهداری منظم جاده ها برای حل چالش های ناشی از این عوامل طبیعی ضروری است. استفاده از محصول مورد بحث به عنوان یک ماده ضد یخ به علت ویژگی های مختلف ، در منطقه آمریکای شمالی و اروپا افزایش پیدا کرده است.

 ایمنی :

هشدار!

این ترکیب جز مواد محرک شناخته می شود.

تحریک پوست: دسته بندی 2 (2H315)

تحریک چشم: دسته بندی2 (2H319)

msds منیزیم کلرید

در جای خشک و خنک و به دور از مواد اکسید کننده نگهداری شود.

کلرید منیزیم بعلت تاثیرات مخرب و ایجاد خوردگی و تحریک روی پوست و همینطور چشم ها باید با احتیاط مصرف شود.

لطفا پیش از تماس با این ماده MSDS آن را مطالعه بفرمایید.

منابع :

Rizley, J. H., & Høy-Petersen, N. (2018, April 05). …processing. Retrieved February 27, 2019, from https://www.britannica.com/technology/magnesium-processing#ref623483

. (n.d.). Retrieved February 27, 2019, from https://www.ancient-minerals.com…/

4/5 (1 Review)

2 نظر برای «کلرید منیزیم چیست؟ | خرید کلرید منیزیم با بهترین قیمت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *