سدیم متا سیلیکات خشک

فروش و خرید متا سیلیکات سدیم : این ماده به صورت 5 آبه و خشک موجود است. در ادامه می توانید با خواص این ماده و کاربرد های آن در صنایع گوناگون بیشتر آشنا شوید. در ادامه با این محصول و خواص آن بیشتر آشنا خواهید شد.

خرید متا سیلیکات سدیم :

تهیه ی مواد شیمیایی دلخواهتان و ارسال سریع آن به سراسر ایران را به ما در مبتکران شیمی بسپارید.

اطلاعات محصول

کشور تولید کننده: چین (کمکس)

  بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

   درصد خلوص: در دو گرید 5 آبه و خشک

cas no: 10213-79-3

آنالیز محصول برگه آنالیز این ماده به صورت 5آبه

برگه آنالیز

برگه آنالیز این ماده به صورت خشک

برگه آنالیز

قیمت متا سیلیکات سدیم  :

برای اطلاع از قیمت های این محصول و یا سایر مواد شیمیایی با ما از طریق شماره های درج شده در سایت در تماس باشید.

فروش متا سیلیکات سدیم :

شما می توانید برای تهیه ی محصول فوق و اطلاع از موجودی این محصول با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

خواص و ویژگی ها

این ماده به نام آب شیشه نیز خوانده می شود.به صورت پودری و گرانولی (بدون آب و5 آبه )در دسترس می باشد.  فرمول شیمیایی  آن  Na2SiO3  و جرم مولی  آن در  122.07g/ mol می باشد. نوعی سیلیکات  قلیایی حل شدنی است که اولین بار توسط ون هلمونت کشف شد. متا سیلیکات سدیم در آب محلول است.اسامی دیگر آن سدیم متا سیلیکات،شیشه مایع E550. این ماده در آب محلول است و pH آن قلیایی و حدودا 12-13  است.

تولید :

این ماده، پایدارترین سدیم سیلیکات موجود است که از اختلاط کربنات سدیم با دی اکسید سیلیکون یا شن سیلیکا در دمای 1400 درجه سانتی گراد تولید می شود و به دو شکل جامد (پودر یا گرانول) و محلول عرضه می شود. این ماده محلول در آب است و حتی در آب سرد به سادگی حل می شود.

کاربرد ها :

این محصول در صابون‌سازی، پاک‌ کننده‌های صنعتی، چسب، سیمان‌سازی، رنگ، قالب ریخته‌گری، پایدارسازی پراکسید و کنترل خوردگی در لوله‌های آب و پیش‌ ماده سیلیس مخلوط زئولیت کاربرد دارد.

صنایع شوینده:

محصول فوق مهمترین ماده چربی گیر و پاک کننده است و سهم قابل توجهی از کاربرد این ماده به صنایع شوینده اختصاص دارد.

این ماده یک جز بسیار مهم در شوینده های مایع و پودری برای کاربردهای تخصصی و صنعتی به حساب می آید و شامل مقدار بهینه ای از سیلیکا محلول و قلیا می باشد.

 

 

بنابر، ظرفیت بافری بالای این ماده، اثر پایدارکننده آن بر فرایند سفید کردن، ویژگی های محافظتی آن در مقابل خوردگی، ظرفیت پیوندی سخت آن، توانایی اش برای حفظ کثیفی در سوسپانسیون، Sodium metasilicate را به ماده چندکاربردی و ضروری در فرمولاسیون شوینده ها مبدل ساخته است. این ماده به ویژه برای پاک کردن سطوح سخت و شوینده های تخصصی و صنعتی مناسب است.

فروش و خرید متا سیلیکات سدیم 5 آبه و خشک را به ما در مبتکران شیمی بسپارید

کاربرد های صنعتی:

به دلیل داشتن ترکیب کاملا معدنی، این ماده  برای استفاده در کاربردهای مقاوم به آتش مناسب است. محصول در کاربردهایی استفاده می شود که اجزایش باید در دماهای بالا محافظت شوند. به ویژه، این ماده هیدراته یک اثر خنک کنندگی فوق العاده دارد. در تولید مواد نسوز و آجرهای از نظر شیمیایی مقاوم نیز استفاده می شود. سدیم متاسیلیکات به ماتریس افزوده می شود تا خصلت بازی را افزایش دهد که همین امر، حل شدن سریع سایر پودرهای سیلیکاتی را موجب می شود.

این ماده می تواند به مخلوط سیمان خشک اضافه شود تا شکل گیری آن را تسریع ببخشد. سدیم متاسیلیکات به ویژه در سیمان چاه نفت استفاده می شود تا از جدایی اجزای جامد از ماتریس سیمان حاوی آب زیاد جلوگیری کند.

 سیلیکات سدیم  یک نمک معدنی است که در صنایع آرایشی و بهداشتی به ویژه در سفید کردن مو به عنوان پایدارکننده سفیدی پراکسیدی استفاده می شود.

سرامیک سازی:

در صنعت سرامیک، بخشی از آب در دوغاب های خاک رس می تواند با این ماده جایگزین شود تا مشخصه های مایع را بهبود ببخشد که منجر به ذخیره انرژی در مرحله خشک کردن می شود. این ماده به عنوان ضد تجمع (ضد فلوکولانت- deflocculant) عمل می کند، بر سطح خاک رس جذب می شود و موجب می شود تا ذرات از یکدیگر دفع شوند. گریدهای مطلوب، سدیم متاسیلیکات 5 آبه و بدون آب می باشد.

خاصیت بازی بسیار بالای این بالا منجر به پاک کنندگی بسیار موثر و در عین حال مقرون بصرفه آن می شود. محتوای سیلیکا محلول، سطوح سرامیک، شیشه و فلزی را از خوردگی محافظت می کند.

شناورسازی یک روش بسیار گسترده برای استخراج بسیاری از مواد معدنی از سنگ معدن آنها می باشد.  سیلیکات سدیم  به عنوان عامل دیسپرس استفاده می شود تا مواد نامطلوب را به صورت معلق نگهدارد، درحالی که مواد معدنی توسط حباب های هوا به سطح هدایت می شوند.

این ماده در بازیافت کاغذ، نقشی مهم و چند کاربردی ایفا می کند. ویژگی های بافر قلیایی و صابون سازی آن به پراکنش ذرات جوهر و بهبود شناوری کمک می کند. بعلاوه، هیدروژن پراکسید استفاده شده برای سفید کردن خمیر کاغذ را پایدار می سازد.

مراجع

Rolfsvåg, T.A.; Jakobsen, S.R.; Lund, T.A.T.; Strømsvik, G. Thin Gel Treatment of an Oil Producer at the Gulfaks Field. In Proceedings of the Society of Petroleum Engineering (SPE) European Production Operations Conference & Exhibition, Stavanger, Norway, April 1996.
Vinot, B.; Schechter, R.S.; Lake, L.W.J. Formation of water soluble silicate gels by the hydrolysis  of a diester. SPE Res. Eng. 1989.
Budavari S. The Merck Index. An Encyclopedia of Chemicals, Drugs and Biologicals, 2001.
Cognis Deutschland GmbH & Co. KG. Soluble Silicates: Evaluation of Photodegradation, 2004.
Cuthbert JA and Carr SMA. 12 alkaline silicates: a skin irritation investigation. Inveresk Research International, 1985.

5/5 (1 Review)

2 نظر برای «فروش و خرید متا سیلیکات سدیم 5 آبه و خشک»

  • یوسف احمدی می‌گوید:

    برای ساخت مواد شوینده در کارگاهی در یکی از روستاهای شهرستان سرباز در بلوچستان به 350 کیلو گرم سدیم متاسیلیکات 5 آبه پودری نیاز داریم . لطفا” قیمت و هزینه ارسال آن را بفرمایید .

    • مبتکران می‌گوید:

      سلام، لطفا برای استعلام موجودی و اطلاع از قیمت با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *