تثبیت کننده کف

عوامل تقویت کننده کف در سورفاکتانت  Foam boosting agent

در بین سایر محصولات مراقبت شخصی، فرمولاسیون های شامپو با چالش بزرگی نسبت به سایرین مواجه است.  علاوه بر پاک کنندگی، کاراکترهای کف کردن از نقطه نظر فروش موفق یک شامپو بسیار حائز اهمیت است.

کف کردن زمانی اتفاق می افتد که مولکول ها؛ اطراف هوا جمع شودو

ویژگی های کف نیز بین تولیدکنندگان ومصرف کنندگان متفاوت است اگرچه ترجیح بر این است که کف ضخیم ودرخشان باشداز طرفی میزان کف تولید شده توسط یک شامپو دلیل بر تواانایی بالای شستشوی مو نیست بلکه باید پس از یکبار شستشوی معمولی بتواند مورا کامل بشوید

سدیم لوریل اتر سولفات (تگراپون) یکی از موادی است که برای تولید کف مورد استفاده قرار میگیرد.

نقش این مواد در محصولات چیست؟

عوامل تثبیت کننده کف جزء کلیدی در مواد آرایشی و بهداشتی مثل شامپوها، افتر شیوها و پاک کننده های صورت هستند که موجب افزایش کیفیت کف تولیدی در این مواد {از نظر حجم، بافت یا میزان پایداری شان } میگردند به این طریق که دافعه الکتروستاتیک بین مولکول های کف را کاهش می­دهند.

در مواد آرایشی و بهداشتی pH تقریبا خنثی است و اکسیدهای آمین به عنوان سورفاکتانت های غیر یونی می توانند به خوبی کیفیت کف را در این مواد افزایش دهند. کوکوآمین اکسیدها و بتائین و سدیم آلکیل بنزن سولفونات نیز از این گروه سورفاکتانت ها هستند  که موجب تثبیت کف می­گردند.

در فرمولاسیون های مایع ظرفشویی مونواتانول آمید نیز قابلیت ثبیت کف را دارد. به این صورت که این ماده به تنهایی در دمای اتاق پایداری کمی دارد اما وقتی در مقادیر کم با سورفاکتانت های یونی مخلوط شود موجب افزایش کیفیت کف میگردد.

.

لوریل الکل، آلکانول آمیدها، اسیدهای چرب گلوکوآمید و آلکیل پلی گلوکوزیدازها از دیگر مثال های عوامل تثبیت کننده کف هستند.

کوکوآمیدوپروپیل بتائین و لوروآمفواستات نیز دو ماده ای هستند که به علت قیمت بالا کمتر مورد استفاده قرار می­گیرند.

http://cosmetics.specialchem.com/product-categories/ingredients-foaming-agents

برای خرید مواد شیمیایی با ما در مبتکران شیمی در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *