بی کربنات آمونیوم

فروش خرید بی کربنات آمونیوم  . جهت ثبت سفارش با مشاوران ما در موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

فروش بی کربنات آمونیوم:

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور, طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول

کشور تولید کننده: چین

بسته بندی: کیسه 25 کیلویی

درصد خلوص : 99%

CAS NO: 1066-33-7

آنالیز محصول

خرید بی کربنات آمونیوم:

از کجا این ماده را بخریم و تهیه کنیم ؟ جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

قیمت بی کربنات آمونیوم :

 برای آگاهی از قیمت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

بی کربنات آمونیوم ( Ammonium bicarbonate ) که معمولا به نام کربنات هیدروژن آمونیوم نیز شناخته می شود یک ترکیب غیر معدنی ساده است.

فرمول شیمیایی این ماده NH4HCO3 و فرمول مولکولی آن به صورت CH5NO3 ساده شده است.این محصول جرم مولکولی به اندازه 79.055 g/mol و چگالی آن 1.58 g/cm³ است. شکل ظاهری این ماده بصورت پودری کریستالی و سفید و بویی مانند آمونیاک است.

فرآیند تولیدبی کربنات آمونیوم :

این ماده از عبور دادن بصورت متقاطع گاز کربن دی اکسید از میان محلول آمونیاک غلیظ تولید می شود. واکنش معمولا در یک برج بسته یا ستون جذب انجام می شود.بدلیل گرمازا بودن این واکنش توصیه می شود که در قسمت پایین برج یک سیستم خنک کننده تعبیه شود.غلظت محلول بر اساس چگالی ویژه آن بررسی می شود. در ادامه وقتی به اندازه کافی محلول غلیظ شد کریستالی شدن (کریستالیزاسیون) اتفاق می افتد. کریستال ها از محلول اصلی جدا می شود و  از طریق فیلتر کردن یا سانتریفیوژ و شستشو و با استفاده از هوای 50 درجه سانتیگراد خشک می شوند.

واکنش تولید این ماده بصورت زیر است :

NH3 + CO2 + H2O → NH4HCO3

کاربرد بی کربنات آمونیوم

  • در نوشیدنی ها مانند نوشابه ها ،دلسترها و … بعنوان یک عامل کف زا به شمار می رود.
  • در صنایع آرایشی و بهداشتی برای متعادل کردن pH محیط واکنش از این ماده بعنوان بافرکننده استفاده می گردد.
  • از این ماده در داروها مانند شربت ضد سرفه برای کنترل اسیدی بودن این شربت به کار می رود.
  • به عنوان کود در صنایع کشاورزی و در ازمایشگاه ها به عنوان شناساگر کاربرد دارد.
  • صنایعی مانند صنعت رنگ برای تولید رنگ و همچنین ساخت کاتالیزور، سرامیک ، پلاستیک و محصولات دیگر از این ماده بهره می برند.
  • این محصول مقاوم در برابر آتش است بنابراین در تولید مواد ضد آتش و لباس های مخصوص آتش استفاده می شود.

بی کربنات آمونیوم خوراکی

کربنات آمونیوم برای پختن کوکی ها، بیسکویت های تخت یا کراکر ها به همراه جوش شیرین استفاده می شود. در پخت آلمانی، به عنوان hirschhornsalz یا hartshorn شناخته شده است، و همچنین آن را آمونیاک بیکر می نامند.

 

بی کربنات آمونیوم خوراکی

در دمای اتاق، هنگامی که این ماده در خمیر یا آب حل میشود، آرام آرام شروع به تجزیه می کند و گاز آمونیاک،دی اکسید کربن و آب را آزاد می کند. با این حال، وقتی دمای بیش از 104 درجه فارنهایت (یعنی همان مراحل اولیه از پخت) این ماده به سرعت طبق معادله شیمیایی زیر واکنش نشان می دهد.

NH4 HCO3+ (Heat) → NH3 + CO2 + H2 O

در هنگام آزاد شدن گاز کربن دی اکسید خمیر شروع به افزایش حجم می کند.

این ماده اگر بصورت بسیار زیاد در خوراکی ها استفاده گردد با قندهایی خاص و آمینواسیدها واکنش می دهد و باعث تولید مقدار بسیار کمی از آکریلامید می گردد.همچنین باید فقط در محصولاتی به کاربرده شود که رطوبت بسیار پایینی داشته باشند زیرا حتی وجود رطوبت متوسط نیزباعث ماندگاری بوی آمونیاک در مواد غذایی می گردد.

بازار جهانی بی کربنات آمونیوم

حجم مبادلات تجاری این محصول در سال 2017 به 1480 میلیون دلار می رسد و پیش بینی می شود تا سال 2025 به 840 میلیون دلار برسد.. در این مطالعه، سال 2017 به عنوان سال پایه و از سال 2018 تا سال 2025 به عنوان دوره پیش بینی برای برآورد اندازه بازار محصول مورد نظر مورد توجه قرار گرفته است.

قیمت جهانی این محصول در روندی رو به کاهش است، از 112 دلار برای هر تن در سال 2011 به 101 دلار در سال 2015 رسیده است. با این وضعیت اقتصاد جهانی، قیمت همچنان در 5 سال آینده روند کاهشی خواهد داشت.

طبقه بندی این ماده شامل گرید خوراکی ،گرید صنعتی و گرید کشاورزی است. که درجه بندی کشاورزی آن  و نسبت بیکربنات آمونیوم در سال 2015 حدود 83 درصد است و از سال 2011 تا 2015 نسبتی رو به کم شدن دارد.

منطقه چین بزرگترین تامین کننده محصول مورد بحث ما است و سهم آن در بازار در سال 2015 نزدیک به 93 درصد است. اروپا دومین تامین کننده است که از سهم بازار تولیدی در سال 2015 تقریبا 4 درصد بهره مند شده است.

چین همچنین بزرگترین مصرف کننده است و سهم بازار مصرف در سال 2015 نزدیک به 88.5 درصد است. پس از چین، اروپا دومین محل مصرف است که سهم بازار مصرف آن 3.5 درصد است.

ایمنی:

این ماده خطر خاصی برای انسان ندارد اما در صورت استفاده بیش از اندازه و بلعیدن آن ممکن است باعث بروز مسمومیت های تنفسی و گوارشی شود.

منبع :

 

Ammonium Bicarbonate Market Size, Market Share, Growth, Trend and Forecast 2025. (n.d.). Retrieved February 20, 2019, from http://www.digitaljournal.com/pr/3966338

Ammonium bicarbonate. (n.d.). Retrieved February 20, 2019, from https://www.chemicalbook.com/ProductChemicalPropertiesCB9354407_EN.htm

Ammonium bicarbonate. (n.d.). Retrieved February 20, 2019, from https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/ammonium_bicarbonate#section=Health-Hazard

 

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *