ایزوپروپانول

ایزوپروپانول چیست؟ ترکیبی است به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی و پاک کنندگی که دارد به صورت گسترده در تولید مواد ضد عفونی کننده و پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد ، از کاربری های دیگر آن می توان به استفاده در آزمایشگاه ها (جهت استخراج DNA) و پزشکی نام برد . جهت خرید ایزوپروپانول صنعتی و اطلاع از قیمت ها و ثبت سفارش با مشاوران ما در موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید. در ادامه می توانید با مشخصات فیزیکی و شیمیایی، ساختار، کاربرد ها و روش تولید این محصول آشنا شوید . 

قیمت ایزوپروپیل الکل صنعتی

در حال حاضر موسسه ی مبتکران شیمی به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور، طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

اطلاعات محصول کشور تولید کننده: LG کره جنوبی

خلوص محصول: ۹۹/۹ درصد در دو گرید دارویی و ریکاوری

بسته بندی: بشکه ۱۶۰ کیلوگرمی

CAS NO:67-63-0

آنالیز محصول برگه آنالیز

خرید ایزوپروپانول

جهت اطلاع از نحوه ی فروش این محصول و ثبت سفارش شما می توانید با همکاران ما در واحد فروش موسسه مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

ایزوپروپیل الکل چیست؟

ایزوپروپانول ترکیبی شیمیایی با فرمول مولکولی C3H8O و یا C3H7OH است. این ترکیب نوعی از الکل های نوع دوم است که در آن اتم کربن الکل به دو اتم دیگر متصل شده است و ایزومر ساختاری پروپانول است. این ترکیب شیمیایی که به نام های “ایزوپروپیل الکل” ، “دو پروپانول” ، دی متیل کاربیونل نیز شناخته میشود. یک مایع بی رنگ و قابل اشتعال با بویی تند، به طورگسترده به عنوان حلال و مایع تمیز کننده  در صنعت ، بهداشت و مصارف خونگی کاربرد دارد. شکل ساختار ایزوپروپانول به صورت زیر است:

ساختار ایزوپروپانول

خواص فیزیکی و شیمیایی

برخی خواص فیزیکی و شیمیایی این ترکیب در زیر آمده است. این ترکیب دارای نقطه ذوب بسیار پایینی است  و به دلیل ساختاری که دارد در آب و حلال های آلی مانند استون و دیگر الکل ها محلول است. به صورت مایعی بی رنگ و شفاف با بوی تند اتانول مانند است. دیگر خواص آن را در جدول زیر مشاهده می کنید:

فرمول شیمیایی C3H8O
جرم مولکولی ۶۰/۱ گرم بر مول
چگالی ۲۰ درجه سانتیگراد
دمای ذوب ۸۹- درجه سانتیگراد
دمای جوش ۸۲/۶ درجه سانتیگراد
حلالیت محلول در آب و استون

خرید ایزوپروپانول

روش تولید

این الکل به روش های مختلفی تولید میشود اما تولید به روش تجاری دارای دو روش اصلی است که ماده اولیه این دو روش پروپیلن است.

روش اول

  • هیدراته کردن غیرمستقیم پروپیلن در حضور کاتالیزگر همگن اسیدی هیدراته (آبدار کردن) غیر مستقیم، بعنوان هیدرولیز سولفات نیز شناخته میشود. در این روش از اسید سولفوریک متداول برای جذب پروپیلن استفاده میشود و سپس آنرا به ایزوپروپیل الکل هیدرولیز میکند.
    این روش دارای معایب بسیاری میباشد یکی از معایب آن مصرف زیاد اسید سولفوریک ، خوردگی سخت افزاری و مصرف انرژی
    بالا است که توسعه ان را محدود میکند.

روش دوم

هیدراتاسیون مستقیم پروپیلن در حضور کاتالیزگر ناهمگن اسیدی:

هیداراتاسیون مستقیم یک تکنولوژی و فناوری جدیدی است که ضعف های هیدراته شدن غیر مستقیم را برطرف میکند. دراین روش از کاتالیزوهای فعال استفاده میشود که با حفاظت محیط زیست سازگار هستند، دارای راندمان بالا، مصرف کم و امروزه یکی از روش های توسعه هیدراتاسیون است
برای کسب اطلاعات بیشتر راجب روش تولید هیدراتاسیون مستقیم به لینک زیر مراجعه کنید.

 

فرآیند تولید ایزوپروپانول صنعتی

کاربردهای خرید ایزو پروپانول

از ایزوپروپیل الکل به همراه اسید بوریک (خرید اسید بوریک) بدلیل سمیت کم آن و خاصیت ضدعفونی کننده ای که دارد  میتوان بعنوان ضدعفونی کننده  در محصولات بهداشتی استفاده کرد همچنین برای انحلال اتیل سلولز ، پلی وینیل بوتیرال ، پلی وینیل بویترال ، همچنین مشخص شده است که خاصیت ضدعفونی کنندگی ایزوپروپیل الکل از الکل اتانول بیشتر بوده و تاثیر بهتری در ضدعفونی کردن وسایل بیمارستانی دارد. از کاربرد های فروش ایزوپروپانول در ازمایشگاه های پزشکی میتوان به استفاده از آن در نگهداری نمونه و یا استخراج DNA اشاره کرد

همچنین به دلیل داشتن فراریت بالا و دمای تبخیر پایین از ایزوپروپانول برای پایین نگه داشتن دمای دستگاه های صنعتی به خصوص دستگاه های چاپ استفاده میشود. کاربرد جالب دیگر ایزوپرپیل الکل در تمیز کردن اتصالات الکتریکی، لنزهای دیسک های نوری و آلودگی از جنس روغن، از روی IC و یا هیت سینک هاست. در ساخت انواع شیشه شورها و رنگ برها استفاده می شود. هم چنین از ایزوپروپانول در استخراج dna استفاده می شود. بسیاری از روغن ها ، آلکالویید ها و رزین های طبیعی بکار میرود.

بازار جهانی فروش و خرید ایزوپروپانول

طبق گزارش جدید Reports and Data، پیش بینی می شود بازار جهانی خرید ایزوپروپانول تا سال 2027 به 05/4 میلیارد دلار برسد. در ادامه سهم صنایع و بخش های مهم ذکر می شوند:

بخش پزشکی

ایزوپروپانول به عنوان یک ضد عفونی کننده بسیار استفاده می شود چرا که به شدت از رشد باکتری ها در پوست جلوگیری می کند. پیش بینی می شود که بخش پزشکی با رشد CAGR 2/%6 حدود 19/1 میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد.

حلال

همچنین این ترکیب یکی از ایمن ترین الکل ها بوده که به عنوان حلال و همچنین در واکنش شیمیایی استفاده می شود. بررسی ها نشان می دهد که کاربرد این ترکیب به عنوان حلال تا سال 2027 رشد 6/6 درصدی داشته و در بازه زمانی 2019-2027 میزان 5/34 درصد سهم بازار را به خود اختصاص می دهد.  

واسطه شیمیایی

بخش واسطه های شیمیایی برای بدست آوردن درآمد بازار 0.76 میلیارد دلار تا سال 2027 اندازه گیری می شود و پیش بینی می شود CAGR در دوره پیش بینی 5.8٪ باشد. خرید ایزوپروپانول در این بخش با هدف استفاده به عنوان ماده شیمیایی واسط در پردازش آمین های پروپیل ، هالیدها و استات پروپیل استفاده می شود.

خرده فروشی آنلاین

نفوذ روزافزون مشاغل خرده فروشی آنلاین برای مواد شیمیایی و مواد به ویژه در کشورهای نوظهور در آسیا و اقیانوسیه به توسعه بازار در گسترش مناطقی که فروشندگان آفلاین در دسترس نیستند ، کمک می کند. پیش بینی می شود خرده فروشی آنلاین تا سال 2027 حدود 34.1٪ از سهم بازار را بدست آورد.

اروپا تا سال 2027 به سهم بازار 20.5٪ خواهد رسید و در دوره پیش بینی با CAGR 5.3٪ رشد خواهد کرد.

پیش بینی می شود که آمریکای شمالی تا سال 2027 مقدار 7/25% از سهم بازار را با CAGR 4/%6 را خواهد داشت که رشد قابل توجهی در بازار فروش و خرید ایزوپروپانول است. ایالات متحده بالاترین سهم بازار را در این منطقه در سال 2018 داشته است.

جمع بندی

ایزوپروپیل الکل ترکیبی شیمیایی با فرمول شیمیایی C3H8O است که به صورت مایع بی رنگ و قابل اشتعال با بویی تند، به طورگسترده به عنوان حلال و مایع تمیز کننده  در صنعت، بهداشت و مصارف خونگی کاربرد دارد. به دو روش هیدارسیون مستقیم و غیر مستقیم به صورت صنعتی تولید می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید ایزوپروپانول صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به صورت عمده با مشاوران ما در مبتکران شیمی تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

فروش ایزوپروپیل الکل

موسسه ی مبتکران شیمی
4.5/5 (2 Reviews)

11 نظر برای «ایزوپروپانول چیست | قیمت |خرید ایزوپروپیل الکل»

  • امیر خسروشاهی می‌گوید:

    با سلام
    تفاوت الکل ایزوپرپانول صنعتی و آزمایشگاهی چیه؟
    آیا الکل ایزوپرپانول و الکل اتانول ترکیب بشه قدرت ضدعفونی بهتری پیدا میکنه؟
    ممنون میشم پاسخ بفرمایید

    • مبتکران می‌گوید:

      با سلام, به طور کلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی دارای خلوص بالاتر و قابل اعتماد تری نسبت به مواد شیمیایی گرید صنعتی می باشند.
      در خصوص سوال دومتون هم باید بگیم که بله ترکیب الکل های اتانول و ایزوپروپیل الکل میزان اثر گذاری بیشتری بر روی باکتری ها و ویروس ها خواهد داشد.
      با تشکر.

  • جواد می‌گوید:

    باسلام
    مقداری ایزو پروپیل الکل موجود داریم اگر کسی لازم داشت تماس بگیرد تا تقدیم کنیم

  • نسیم می‌گوید:

    از ایزو پروپیل الکل واسه ضدعفونی کردن دست و اشیا میشه استفاده کرد؟ضرر نداره؟
    واینکه باید با آب یا چیزی دیگه مخلوطش کنیم؟

    • مبتکران می‌گوید:

      با سلام. جهت ضد عفونی کردن سطوح, می توانید از محلول ایزوپروپیل الکل 70% استفاده کنید.
      با تشکر

  • محمد می‌گوید:

    سلام جهت ضد عفونی کردن سطوح چقدر میتوان ایزو پروپیل را رقیق کرد که اثر ان از بین نرود ؟

    • مبتکران می‌گوید:

      با سلام. جهت ضدعفونی کردن سطوح می توانید از ترکیب 70% ایزوپروپیل الکل استفاده کنید.

  • حجت زبرجدان می‌گوید:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    درصد خلوص ایزو پروپیل الکل صنعتی چقدر می باشد.
    ممنون

    • مبتکران می‌گوید:

      درصد خلوص ایزوپروپیل الکل صنعتی بین 95 تا 97 درصد می باشد.

  • میلاد الیاسی می‌گوید:

    از کجا میشه ایزوپروپانول خرید؟؟
    البته در حجم کم
    برای تمیز کردن در و پنجره های خونه می‌خوام.
    با آب که قاطی شده نظافتش عالیه
    و اگر به اون دسترسی پیدا نکردم آیا میشه از الکل طبی استفاده کرد؟؟

    • مبتکران می‌گوید:

      با سلام متاسفانه میتکران شیمی در مقدار اندک فروش ندارد. اما می توانید ایزوپروپانول را از شرکت های فعال در این زمینه تهیه نمایید.
      از اتانول می توان استفاده نمود اما قدرت پاک کنندگی آن به اندازه ی ابن ترکیب نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *