اسید فوماریک

اسید فوماریک چیست؟ این ماده در طبقه بندی ترکیبات آلی بوده و به سبب ویژگی های ساختاری به وفور در طبیعت یافت می شود، کاربردهای این ماده باعث دسته بندی آن در انواع صنعتی و خوراکی گردیده است،در ادامه به بررسی این کاربردها، معرفی این ماده می پردازیم،جهت خرید اسید فوماریک و اطلاع از قیمت فروش آن با شماره های موجود در بخش تماس با ما سایت، تماس گیرید.

فروش فوماریک اسید :

اسید مذکور در گرید های مختلف خوراکی و صنعتی آماده فروش می باشد.برای ثبت سفارش تنها کافیست با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و پس از استعلام موجودی درخواست خرید را ثبت نمایید.

اطلاعات محصول

تولید کننده: ایران 

بسته بندی: کیسه 25  کیلویی

cas no: 110-17-8

آنالیز محصول اسید فوماریک

قیمت خرید فوماریک اسید :

ما در مبتکران شیمی مفتخر به ارائه طیف وسیعی از مواد اولیه شیمیایی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت هستیم.برای استعلام قیمت این محصول و سایر مواد مورد نیاز می توانید از روش های ارتباطی گفته شده با ما در ارتباط باشید.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی:

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد این محصول ترکیبی آلی با فرمول شیمیایی C4H4O4بوده و شکل ظاهری آن به صورت بلور جامد سفید رنگ می باشد.این ماده از ایزومرهای دی کربوکسیلیک اسید محسوب می شود.این محصول در گیاهان نیز به طور طبیعی یافت می شود.نکته جالبی که شاید تا کنون نمیدانستید این است که اسید فوماریک مانند ویتامین D با تابش نور خورشید در بدن انسان ساخته می شود.در ادامه ساختار و خواص فیزیکی این ماده را مشاهده می کنید.

ساختار اسید فوماریک

سایر نامها trans-Butenedioic acid, trans-1,2-Ethylene-dicarboxylic acid
جرم مولکولی 116.7 گرم بر مول
حلالیت محلول در اتانول، در آب به مقدار کمی حل می شود
PH بین 2 و 2.5

 

روش تهیه و تولید:

تولید فوماریک اسید در ابتدا از سوکسینیک اسید انجام شد، روشهایی برای تولید آن از طریق سنتز بر پایه نفت خام نیز مطرح شده است، از طرفی همانطور که پیشتر گفته شد این اسید در طبیعت (خزه ها، قارچها و برخی گیاهان ) نیز یافت می شود یک روش نه چندان مطرح دیگر که شامل اکسیداسیون فورفورال ( فرآوری ذرت ) با کلرات بود نیز مورد استفاده قرار می گرفت. اما هیچ یک از روش های ذکر شده بازدهی مناسب و هزینه مقرون به صرفه ای نداشتند. در نهایت روشی که امروزه برای تولید این ماده در مقیاس بالا مورد استفاده قرار می گیرد شامل ایزومراسیون مالئیک اسید بوسیله محلول های آبی با اسیدیته پایین است.

کاربردها:

همانطور که در ابتدا ذکر شد این ماده به دو صورت خوراکی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد و عمده کاربرد آن در صنایع غذایی می باشد.

برای خرید فوماریک اسید در گرید های مختلف با ما تماس بگیرید

اسید فوماریک خوراکی :

کاربرد اسید فوماریک در صنایع غذایی

این ماده توسط سازمان های بهداشت جهانی به عنوان یک افزودنی بی خطر در محصولات غذایی شناخته شده است که از آن برای کنترل PH و افزایش ماندگاری و همچنین بهبود طعم و مزه در این محصولات استفاده می شود. این ماده در محصولات لبنی از قبیل پنیر و خامه، محصولاتی از قبیل انواع چیپس برای افزایش میزان تردی و همچنین طعم دهندگی، انواع آدامس برای القاء مزه ترش و کاهش جذب بزاق توسط آن ،گوشت های دودی و سوسیس و کالباس تنها بخشی از مواد غذایی هستند که حاوی اسید فوماریک می باشند.استفاده این این ماده باعث کاهش جذب رطوبت و در نتیجه ماندگاری بیشتر در انواع نان و کیک ها نیز می گردد.

بیشتر بخوانید : سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی :

استیک اسید

کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی :

از این ماده می توان برای تنظیم اسیدیته در محصولات آرایشی و همچنین افزایش ماندگاری آنها استفاده کرد که با توجه به بی خطر بودن منعی برای کاربرد آن در محصولات آرایشی وجود ندارد.

کاربرد های پزشکی :

تحقیقات نشان داده است که استفاده از این اسید ضعیف در فرمولاسیون داروهای خوراکی مورد استفاده در بیماری پسوریازیس، علائم آن را به طور مشخصی بهبود می دهد،از طرفی در بیماران مبتلا به MS مشخص شده است که داروی متیل فومارات از تشدید علائم و پیشرفت آن جلوگیری نموده است. مزیت عمده این ماده در استفاده های پزشکی را می توان امکان مصرف آن به صورت خوراکی در فرمولاسیون انواع داروها قلمداد کرد.

در نهایت  این ماده برای تولید رزین های پلی استر و هم چنین به عنوان تثبیت کننده رنگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض و خطرات :

این اسید ضعیف عمدتا خطری برای انسان ایجاد نمی کند با این وجود تماس با آن در محیط های صنعتی و آزمایشگاهی ممکن است سبب تحریک پوست و چشم و ایجاد قرمزی و سوزش در اندام مذکور گردد،از طرفی تنفس این ماده نیز ممکن است سبب تحریک دستگاه تنفسی گردد.از نظر پایداری نیز اسید مذکور پایدار است اما در اثر بالا رفتن دما ممکن است تجزیه شده و مونو و دی اکسید کربن آزاد کند.

در خصوص ذخیره و انبار داری آن نیز به سبب ناسازگاری با آمین ها، بازها، عوامل اکسید کننده و احیا کننده ها رعایت نکات ایمنی ضروری است.

| جهت خرید مواد شیمیایی مورد نیاز خود با کارشناسان ما در تماس باشید |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *